הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השלכות הפגיעה הכלכלית בלוס אנג'לס: נחצה רף מיליון מובטלים
על אף שהמחוז כבר סימן את הרביעי ביולי כתאריך היעד לחזרה לשגרה, ועדת המפקחים דואגת מההשלכות הכלכליות שעלולות להיות מורגשות זמן רב אחרי שהמגפה תסתיים. בכירה בוועדה: "הסגירה הממושכת תגרום לכך שעסקים קטנים רבים כלל לא יפתחו מחדש, דבר שבתגובה עלול לגרום למיליוני משרות להימחק לצמיתות"

יותר ממיליון תושבי מחוז לוס אנג'לס הגישו בקשה לקבלת דמי אבטלה בעקבות משבר הקורונה, ומרביתם הם בעלי הכנסה נמוכה. הנתונים שפורסמו היום מצביעים על הפגיעה הכלכלית הקשה שהמחוז המאוכלס בארה"ב ספג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אמש (שלישי) נערכה פגישה של כוח המשימה הכלכלי - שבו השתתפו מספר בכירי המחוז ובכירים ב-13 תעשיות שונות. "זו הייתה פגישה לא פשוטה", אמרה קתרין ברגר, חברה בוועדת המפקחים של המחוז ובכוח המשימה הכלכלי.

עוד הסבירה ברגר כי מטרת הפגישה הייתה לאמוד את הנזק הכלכלי שנגרם לתושבים ולתעשיות עצמן. כך למשל, כ-80% מהעובדים בתעשיית המסעדות במחוז מצאו את עצמם ללא עבודה בעקבות המשבר. בנוסף, כ-890 אלף עובדים בתעשיית הסרטים והבידור איבדו אף הם את משרתם.

 

 

אם לא די בכך, כ-75% מתושבי המחוז הזוכים לסיוע כלכלי במסגרת דמי אבטלה, הרוויחו פחות מ-50 אלף דולר בשנה. "ההשפעות הכלכליות שנוצרו בעקבות המגפה פגעו באוכלוסייה הפגיעה ביותר. והסגירה הממושכת תגרום לכך שעסקים קטנים רבים כלל לא יפתחו מחדש, דבר שבתגובה עלול לגרום למיליוני משרות להימחק לצמיתות", אמרה ברגר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לזכור כי מחוז לוס אנג'לס ממשיך להיות מוקד הקורונה בקליפורניה, עם 40,857 חולים ו-1,970 מקרי מוות, או 47% ו-56% מכלל המקרים בקליפורניה, בהתאמה.

ולמרות זאת, אמש הודיעה ברגר כי המחוז סימן את יום העצמאות האמריקאי, הרביעי ביולי, כמועד שבו חנויות, מסעדות ועסקים נוספים יוכלו לחזור לשגרה מלאה: "המטרה שלנו היא לפתוח את לוס אנג'לס מחדש, בצורה בטוחה, ב-4 ביולי", היא אמרה.

הנתונים היותר מעודדים ויתכן שאף המשמעותיים ביותר בהקשר להסרת המגבלות, הם בנוגע לכמות האשפוזים שהולכת ופוחתת. עומס בבתי החולים הוא התרחיש ממנו חוששים בכירי הרשויות ומסמל שקיעה עמוקה לתוך המשבר כפי שהתרחש בניו יורק ובמספר מדינות במערב אירופה.

ההכרזה אף התקבלה כיממה בלבד לאחר שמושל המדינה, גאווין ניוסאם, הודיע על הקלה נוספת בהנחיות - כזו שתסלול את הדרך לקראת פתיחתם של עסקים רבים נוספים. יתרה מכך, השבוע פורסם מחקר נוסף שממנו עולה כי כמות חולי הקורונה במחוז לוס אנג'לס גבוה באופן משמעותי מהמדווח עד כה: מחקר זה נערך בשבוע השני של אפריל, בזמן שבמחוז אובחנו 8,430 חולי קורונה. מתוך 865 הנבדקים, נוגדנים נמצאו ב-4.65%.

המשמעות היא שיתכן ש-367 אלף תושבים כבר נדבקו בנגיף - מרביתם ללא ידיעתם. בנוסף, חשוב להבהיר כי מדובר בעלייה לעומת 4.1% שבהם נמצאו נוגדנים במחקר הראשון שנערך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE