הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לצד 40 מיליון מובטלים: חמשת עשירי ארה"ב הוסיפו 75 מיליארד דולר לשוויים
דו"ח חדש מצביע על כך שעשירי ארה"ב הפכו לעשירים עוד יותר, במקביל לכך שעשרות מיליונים נאבקים כדי לסגור את החודש. כך למשל, מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, רשם תוספת של 25.3 מיליארד דולר להונו בחודשיים האחרונים

בזמן שעשרות מיליוני אמריקאים איבדו את מקום עבודתם בשל משבר הקורונה - כ-40 מיליון לפי ההערכות האחרונות - עשירי ארצות הברית רק הוסיפו להון שלהם. כך על פי דו"ח שפורסם ע"י ארגון "Americans for Tax Fairness".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל: גייטס, צוקרברג, באפט, אליסון ובזוס (צילום: AP / Getty Images)

 

הדו"ח מתייחס לפרק זמן של חודשיים, החל מה-18 במרץ (למחרת קליפורניה הפכה למדינה הראשונה להורות לתושבים להסתגר בבתים) ועד יום שלישי האחרון, ה-19 במאי.

המסקנות מצביעות על כך שהשווי המוערך חמשת האמריקאים העשירים ביותר - ג'ף בזוס (אמזון), ביל גייטס (מיקרוסופט), מארק צוקרברג (פייסבוק), וורן באפט (ברקשייר הת'אווי), לארי אליסון (אורקל) - עלה בסכום כולל של 75.5 מיליארד דולר.

מבחינת האחוזים, ההישג המרשים ביותר הוא של צוקרברג, שרשם זינוק של 46.2% לשווי המוערך שלו - כמות המתורגמת לתוספת של 25.3 מיליארד דולר. אחריו דורג ג'ף בזוס, שעם עלייה של 30.6% בשווי המוערך רשם תוספת של 34.6 מיליארד דולר.

במקום השלישי ניצב לארי אליסון, מייסד שותף של תאגיד אורקל, שהוסיף 7 מיליארד דולר לערכו (11.9%). ביל גייטס רשם עלייה של 8.2% בשווי המוערך שלו, שתורגם ל-8 מיליארד דולרים נוספים. באפט, לעומת זאת, רשם עלייה יחסית קטנה של 0.8%, אשר תורגמה לתוספת של 564 מיליון דולר לשווי המוערך שלו.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להסביר כי חמשת המיליארדרים האלה אינם לבד, ועשירים רבים מצאו את עצמם מרוויחים סכומי עתק במהלך המשבר.

כך למשל, אילון מאסק (טסלה) רשם עלייה של 48% בשווי המוערך שלו, כמות שתורגמה לתוספת של 11.8 מיליארד דולר להונו. סטיב בולמר, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט וכיום בעלי קבוצת הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס, זכה לעלייה של 12.8 מיליארד דולר בהונו (24.2%). מייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו יורק ומועמד לנשיאות, הוסיף 25.7% לערכו, או 12.3 מיליארד דולר.

על אף שבתי הקזינו בלאס וגאס נותרו סגורים, שלדון אדלסון הוסיף 4.5 מיליארד דולר להונו (16.9%), עומד כעת על כ-31.3 מיליארד דולר.

בנוסף, חשוב להבין כי ישנם מיליארדרים שאיבדו סכומי עתק במהלך המשבר: כך למשל, קווין פלאנק (מייסד חברת הביגוד והנעליים אנדר ארמור) איבד 6.8% מהונו. מעצב האופנה ראלף לורן אף איבד כ-100 מיליון דולר מהונו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE