הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יהיו דילים שלא נראו מעולם": סופ"ש מכירות מיוחד צפוי לרוכשי המכוניות ברחבי ארה"ב
השילוב בין הממוריאל דיי ווקינד לתקופת הפוסט סגירת העסקים בעידן הקורונה, מייצרת על פי מומחים בתחום, שילוב מפתה במיוחד בכל הקשור למימון עסקאות רכישה במסגרתן, מוצעת ריבית נמוכה במיוחד, לצד מגוון הטבות נוספות. מנגד, יועצים כלכליים מזהירים כי רק מפני שעסקה מוגדרת כטובה, אין זה אומר שהיא מתאימה בימים אלו לכלל האנשים

מגפת הקורונה אמנם פגעה במגוון רבדים בפן הכלכלי, אולם נדמה שבכל הקשור להשלכותיה על תחום רכישת המכוניות, היא דווקא הפיקה אלמנט חיובי עבור הלקוחות.

נוסיף לכך את סוף השבוע הנוכחי, הלא הוא ה'ממוריאל דיי וויקינד', ויתכן שיש כאן נוסחה מנצחת במציאת ה-"דיל" המיוחל, שצפוי להגיע לאחר חודשיים שוממים במהלכם סוכנויות כלי הרכב היו סגורות כחלק ממגבלות נהלי הזהירות.

בחודש אפריל האחרון, מכירות כלי הרכב צנחו ברחבי ארה"ב ב-53 אחוזים בממוצע, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

השיתוק הכלכלי גם פגע ועיכב את יבוא המכוניות החדש ולכן, המלאי נכון לעכשיו הוא מצומצם מהרגיל, אך מסתמן שבימים הקרובים ההסתערות עליו תהיה גדולה במיוחד כאשר על פי אתר CARS.COM, לפחות שליש מהצרכנים המחפשים בו מכוניות הודיעו על כוונתם לבצע רכישה שכזו במהלך הסופ"ש הנוכחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לקוח בוחן את האפשרויות בסוכנות טויוטה באל מונטה, קליפורניה. צילום: AP

"יהיו דילים שלא נראו מעולם", טוען בפני כלי התקשורת, לויד אנדרסון, מנהל מכירות בסוכנות דודג' בהנדרסון, נבאדה. לדבריו, הזרם הבלתי פוסק של לקוחות לסניפו מעיד כי הם בעצמם מודעים להזדמנות. 

הוא מוסיף כי מגפת הקורונה גרמה לסוכנויות כלי הרכב להציע מבצעים והטבות שהלקוח הממוצע יתקשה לסרב להם. 

"ישנן הנחות גדולות על מכוניות חדשות והדבר המשמעותי ביותר הוא אפס אחוז ריבית על רכישה. זוהי ללא ספק התקופה הטובה ביותר השנה לקנות מכונית". 

מנגד, מייקל איקמן, יועץ כלכלי, סבור כי גם אם זו אכן יכולה להיות הזדמנות קורצת לאנשים מסויימים לבצע רכישת מכונית, אין זה אומר שזהו בהכרח הזמן הטוב ביותר עבור כולם. 

"רק מפני שזאת הזדמנות טובה היום, לא בטוח שהיא תתאים לתוכניות העתידיות שלך", מסביר איקמן.

לדבריו, אנשים לא צריכים לכרות לעצמם בור כלכלי רק עבור עסקה טובה. "בזמן שהכלכלה שלנו מתאוששת מהמכה העוצמתית ביותר שספגה מאז תקופת השפל הגדול, הדאגה להון שיספיק קודם כל להוצאות הבסיסיות, חייבת להיות בראש סדר העדיפויות". 

עבור אלו המעוניינים בכל זאת ברכישה, עצתו של איקמן היא כזאת: "ישנם מקרים בהם מוצעת לנו ריבית נמוכה מהרגיל, וזו אכן הזדמנות טובה להפחית את גובה התשלומים. אולם במקביל, עלינו לוודא שההלוואה הזאת, לא תתארך בסופו של דבר, מעבר לזמן התשלומים המקורי".  

 

שילוט המדגיש את ההקפדה על נהלי הריחוק החברתי, שיחוייבו בכל סוכנויות המכוניות ברחבי ארה"ב

במספר סוכנויות בהן ערכנו בדיקה, מתברר כי אכן ישנם תנאים טובים מהרגיל בכל הקשור לרכישה, ולאו דווקא בתנאי ליסיניג. לדוגמה, בסוכנויות אאודי רבות בדרום קליפורניה, אחוזי הריבית קוצצו בחצי ולרכישת מודל 2020 במסלול של 72 חודשים, הריבית תעמוד על 2.99 אחוז, כאשר על 60 חודשים היא כבר צונחת ל-1.99 אחוז. 

בנוסף, על הדגמים שנותרו משנת יצור 2019, מציעות הסוכנויות אפס אחוז ריבית לעד 72 תשלומים, וקיזוז שני התשלומים הראשונים. נציין כי ניתן גם לאתר מספר דגמי 2020 באפס אחוז ריבית. 

בסוכנות מרצדס, באנסינו שבוואלי לוס אנג'לס, מספר מנהל המכירות, ניר אוחיון, כי אצלם דווקא מתקיים מבצע מיוחד על המכוניות המשומשות, במהלכו מוצעת ריבית שנעה בין 0.99 ל-1.99 אחוז בלבד לעד 60 תשלומים, ובנוסף, התשלום הראשון מקוזז על חשבון החברה.  

אם הורגלנו בעבר לריביות על מכוניות חדשות בשיעור של 5.9 אחוזים, גם כאן במרצדס היא כעת נעה סביב 2.99 ל-3.99 בעסקות רכישה לתקופות של 60 עד 72 חודשים. 

חשוב להדגיש כי מומלץ לאלו שמתכוונים לבקר בסוכנויות המכוניות במהלך הסופ"ש, לתאם פגישה מבעוד מועד, מאחר שכחלק מנהלי הזהירות בפתיחת עסקים במסגרת המאבק בקורונה, כמות הלקוחות המורשת לשהות בסניף הינה מוגבלת במיוחד.   

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE