הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חסר תקדים: שגריר ארה"ב לשעבר בבייג'ינג השווה את טראמפ להיטלר
השגריר מקס באוכוס ירד לשפל חדש בטלוויזיה הממלכתית של סין. מי שכיהן כדיפלומט הבכיר של אמריקה בעיר הבירה במהלך כהונת אובמה ושידוע ככינור שני לתעמולה הסינית חזר על הדברים

מתחילת פריצת נגיף קורונה, אנשי שמאל אמריקאים נתפסו שוב ושוב חוזרים על הרטוריקה של המפלגה הקומוניסטית הסינית כי שימושו של הנשיא טראמפ במונח "הוירוס הסיני" נגוע בגזענות

במקביל חלקם ממשיכים להגביר את קולם בטענות כי הנשיא טראמפ הוא האחראיה בלעדי לכל ממקרי המוות בארה"ב, זאת למרות גוף ההוכחות ההולך וגובר כי נגיף הקורונה התפשט בארה"ב אפילו מוקדם יותר ממה שהאמינו בתחילה (המוות הראשון הידוע תוארך ל-6 בפברואר בקליפורניה, מה שמרמז כי הנגיף התפשט ככל הנראה בארה"ב לפני סוף ינואר).

כזכור, סין לא טרחה להודיע לעולם על ההוכחות הקיימות להעברת הנגיף בין בני אדם (שהיו ברשותם ככל הנראה במשך 6 שבועות באותה נקודה) עד ל22 בינואר.

למרות כל זאת, הדמוקרטים נקטו בעמדות רכות כלפי סין, זאת בניגוד לנצחנות ההולכת וגוברת של הנשיא טראמפ.
 
חלקם אפילו הרחיקו לכת ועמדו לצד המפלגה הקומוניסטית בתקיפת הבית הלבן.
 
עם זאת, עתה נראה כי נשברו גם השיאים שהדמוקרטים הציבו כאשר מאורע חסר תקדים בהיסטוריה הדיפלומטית האמריקנית התרחש ברגע ששגריר לשעבר של ארה"ב בסין (במהלך כהונת אובמה) מקס באוכוס (חובב סין ידוע) השווה את הנשיא טראמפ להיטלר - במהלך שידור בטלוויזיה הסינית.
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
 
באוקוס, שכיהן כסנאטור של מדינת מונטנה בשנים 1978 עד 2014 עד אשר מונה לשגריר בבייג'ינג, השווה את הרטוריקה של טראמפ על סין לזו של היטלר כבר במהלך ראיון שנערך ב־6 במאי בראיון שנערך בערוץ CNN, אך מאז הוא גם הופיע בטלוויזיה הממלכתית הסינית וחזר על טענותיו הפרובוקטיביות.

"ג'ו מקארתי [ו] אדולף היטלר... הסעירו אנשים, וגרמו לאנשים להאמין לדברים שהם באמת לא נכונים", אמר באוכוס לרשת הטלוויזיה הסינית העולמית בעודו מתעלם כי אכן הנגיף יצא מסין.

"הבית הלבן וחלק מהקונגרס מצהירים הצהרות נגד סין שהן כל כך מוגזמות ולא מבוססות שהן דמגוגיה מוחלטת", הוסיף השגריר לשעבר.

להופיע ב-CNN זה דבר אחד. אבל מה, אנו תוהים, יכול להניע סנטור לשעבר של ארה"ב להופיע בתקשורת בשליטת הדיקטטורה הסינית בה מליוני בני אדם חיים במחנות ריכוז, רק כדי לבטא תעמולה ממלכתית סינית.

מלבד ביקורת על הנשיא טראמפ, באוכוס התבטא על 'הירידה הממשמשת ובאה של אמריקה' בטלוויזיה הסינית, בהיותו לוקח חלק בנראטיב מרושע עוד יותר של אנטי-אמריקניות.

ב-14 במאי, באוכוס אמר לשופר התעמולה הסיני ה"גלובלי טיימס, "אנו האמריקאים כה רגילים להיות מספר אחד. אנחנו כל כך רגילים להיות המובילים בעולם. עכשיו זה עשוי להשתנות".
 
בתקופתו בסנאט, הפך באוכוס להיות יו"ר ועדת הכספים של הסנאט (השונה מוועדת הבנקאות של הסנאט) וגם היה אחד המתכננים הראשיים של תוכנית אובמה-קאר.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE