הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד ענק בדרך למטה: לאחר 102 שנים הרץ הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל
הראשונה בתור? שוק כלי הרכב האמריקני סופג עוד מכה נוספת בעקבות משבר הקורונה. חברת השכרת הרכבים השנייה בגודלה בארה"ב עומדת על סף פשיטת רגל

חברת הרץ הגישה אמש (שישי) תביעה להגנה מפני פשיטת רגל שכן היא כשלה לשמור על איזון תקציבי לאחר המכה הכלכלית שבישר נגיף הקורונה. עתה עסקיה של חברת השכרת הרכב החזקה, בת 102 השנים - בסכנה חמורה.

המלווים של חברת אסתרו, שבסיסה בפלורידה, סירבו להעניק הארכה נוספת בתשלומי החוב והחכירה האוטומטיים לאחר המועד האחרון של יום שישי, מה שהביא להגשתם בבית המשפט של מסמכי פשיטת הרגל בדלאוור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הרץ וחברות הבת שלה ימשיכו לפעול, על פי פרסומי החברה, שמסרה הצהרה בה נאמר כי אזורי הפעילות הבינלאומיים העיקריים ומיקומי הזכיינות אינם נכללים בהגשת המסמכים.

בסוף מרץ, הרץ גלובל אחזקות בע"מ העמידה חובות בסך 18.7 מיליארד דולר עם מיליארד דולר בלבד של מזומנים זמינים.

החל מאמצע מרץ, החברה - שכוללות גם את דולר ובאדג'ט - איבדה את כל ההכנסות והחלה להחמיץ תשלומים באפריל. הרץ הוטרדה גם משינויי הנהלה ומינתה את המנכ"ל הרביעי שלה בשש שנים ב-18 במאי.

המנכ"ל לשעבר קתרין מרינלו אמרה בשיחת ועידת הרווחים של החברה ברבעון הראשון ב-12 במאי, "שום עסק לא בנוי לצורך הכנסות אפסיות. יש גבול רזרבות".

בסוף מרץ, הרץ פיטרה 12,000 עובדים ושלחה 4,000 נוספים לחופשה תוך קיצוץ רכישות הרכב ב-90% ועצירת ההוצאות הלא חיוניות. מהחברה נמסר כי המהלכים יחסכו 2.5 מיליארד דולר בשנה.

אך הקיצוצים הגיעו מאוחר מדי בכדי להציל את חברת השכרת רכב מספר 2 של האומה האמריקנית שהוקמה בשנת 1918 על ידי וולטר ל. ג'ייקובס בשיקגו עם צי של תריסר רכבי פורד מדגם T.

בהודעה למשקיעים בסוף אפריל, האנליסטים של חברת ג'פריז, ניבאו כי אוויס המתחרה תשרוד את משבר הנגיף, אך שלהרץ היו רק סיכויים של 50-50 "בהתחשב בכך שהייתה איטית יותר לקצץ בעלויות".

 

שוקעת לאחר למעלה ממאה , (צילום: Saudi 24)

ב- 18 במאי נקטה החברה בצעד הלא שגרתי של מינוי מנהל התפעול פול סטון למנכ"ל, היא גם הודיעה ​​כי מרינלו המנכ"ל תתפטר מתפקידה ומדירקטוריון החברה.

חברת האחזקות 'איקאהן' היא בעלת המניות הגדולה ביותר של הרץ, עם אחזקה של כ-38.9% בחברה, כך לפי FactSet.

במקביל, אנליסט דויטשה בנק, כריס וורונקה, זיכה את המנכ"לית שפוטרה מרינלו, וטען כי היא אחראית לצמיחת ההכנסות של הרץ שעלתה ב-16% בשנת 2018 ו-2019 יחד.

הגשת הגנת פשיטת הרגל לא הפתיעה רבים שכן כבר בדו"ח הרבעון הראשון שהוגש בתחילת מאי בפני רגולטורי ניירות ערך, החברה הודיעה כי יתכן שלא תוכל לפרוע או לממן מחדש את החוב שלה ושלא יהיו לה די מזומנים להמשיך לפעול.

"ההנהלה הגיעה למסקנה כי קיים ספק מהותי ביחס ליכולתה של החברה להמשיך כעסק חי תוך שנה ממועד ההנפקה של הדו"ח הרבעוני", נמסר.

הרץ אינה החברה הראשונה שנדחפה לפשיטת רגל על ​​ידי משבר הקורונה.  החברה מצטרפת לרשת חנויות הכלבו J.C. Penney, ולחנויות ניימן מרכוס, J.Crew ו-Stage Stores. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE