הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופה עוצמתית היכתה בדרום-מזרח ארה"ב: 2 נהרגו, עשרות אלפים נותרו ללא חשמל
אלפי בודדים עדיין נותרו ללא חשמל היום, יותר מ-48 שעות לאחר שכמויות אדירות של גשם ירדו באזור צפון ודרום קרוליינה. שני האירועים הקטלניים התרחשו בשל קריסת עצים, דבר שהתרחש בשל רוחות במהירות של כ-110 קמ"ש

סופת גשמים עזה היכתה במהלך סוף השבוע בדרום-מזרח ארצות הברית וגרמה למותם של לפחות שני בני אדם, וזאת בנוסף לנזק רב שהוסב לתשתיות ו-45 אלף בתים שנותקו מזרם החשמל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבית בשארלוט שבו התרחש האירוע הקטלני (צילום: טוויטר)

 

כוחות ההצלה בעיר שארלוט (צפון קרוליינה) דיווחו כי מקרה המוות הראשון התרחש לאחר שעץ קרס על בית בזמן שמספר קרובי משפחה שהו במקום. מעבר להרוג, אדם נוסף פונה לבית החולים במצב קשה.

במקביל לכך, כוחות ההצלה בדרום קרוליינה הוזעקו בעקבות תאונת דרכים קשה שנגרמה בעקבות קריסת עץ, שפגע בטנדר ומחץ את הנהג, ג'ו דייל בן ה-57. מעבר לכמויות האדירות של גשם, באזור נשבו רוחות במהירות של כ-70 מייל לשעה (כ-112 קמ"ש).

הסופה עצמה כבר הספיקה להתרחק מהאזור, אולם גשמים צפוים להמשיך אל תוך הערב.

 

 

למעשה, סופה זו היא יריית הפתיחה של עונת ההוריקנים, שתחל באופן רשמי בעוד שבוע בדיוק. כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו כי אנשי מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA) הזהירו מפני עונת הוריקנים "פעילה במיוחד" באוקיינוס האטלנטי. 

ההערכות של ה-NOAA מצביעות על סיכוי של 60% ל-13 עד 19 סופות בעלות שם (בדרך כלל ישנן 12). מתוכן, 6 עד 10 סופות עלולות להפוך להוריקנים (בד"כ הנתון השנתי עומד על 6), ומתוכן 3 עד 6 סופות הוריקן יוגדרו כ"רציניות".

חשוב להסביר כי שמות ניתנים לסערות טרופיות כשהן מגיעות לרמה של סופה, עם רוחות יציבות במהירות 38 מייל לשעה (כ-62 קמ"ש), והן נקראות הוריקנים כאשר מהירות הרוח עולה ל-73 מייל לשעה (כ-118 קמ"ש). "הוריקן רציני" מתרחש כאשר נמדדות רוחות במהירות העולה על 110 מייל לשעה (כ-177 קמ"ש).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE