הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות דיווח כוזב על הידבקות בקורונה: עובדים הוכנסו לבידוד, חברה ספגה פגיעה בגובה 100 אלף דולר
עובד בחברה גדולה בג'ורג'יה ביקש לנצל את המדיניות שמבטיחה שאדם שאובחן כנשא הנגיף ימשיך לקבל שכר, והוא טען כי הוא חולה קורונה על אף שכלל לא אובחן ככזה. ההונאה התגלתה יחסית בקלות, והחברה הציבה בפניו אולטימטום: הצג את הבדיקה החיובית, או שתפוטר. כאשר הוא לא שב למשרד, הסוגיה עברה למשרד התביעה הפדרלי

כתב אישום חמור הוגש בשבוע שעבר כנגד תושב ג'ורג'יה, וזאת בחשד ששיקר כאשר טען בפני מעסיקו כי הוא אובחן כחולה קורונה - דבר שהביא לסגירת בית העסק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת משרד התביעה הפדרלי באטלנטה הוסבר כי כנגד סנטוון אנטוניו דיוויס בן ה-34 הוגש כתב אישום בגין הונאת מעסיק. עוד נאמר כי ההודעה הכוזבת של דיוויס גרמה לחברה לספוג פגיעה כלכלית בסך כ-100 אלף דולרים, וזאת בנוסף לכך שכלל העובדים נכנסו לתקופת בידוד בת שבועיים, והמשרד עצמו עבר ניקוי וחיטוי יסודי.

במשרד התביעה אף סירבו לנקוט בשם החברה, אך הסבירו כי מדובר ב"חברה המופיעה בדירוג 500 החברות הגדולות של פורצ'ן". 

 

 

מחקירת החשוד עולה כי דיוויס פנה לבוס שלו במייל במהלך חודש מרץ, והוא הסביר כי אובחן כחולה קורונה, ועל כן הוא אושפז בבית החולים. בדיעבד הסתבר כי ימים קודם לכן, החברה הפיצה הודעה בין העובדים שבה הובהר כי אדם שייאלץ לפספס עבודה בשל הידבקות (או בידוד) יקבל תלשום מלא.

"במחלקת משאבי אנוש של החברה הרימו גבה לאחר שהעובד שלח תצלום של מכתב השחרור מבית החולים והיה נדמה כי מדובר בזיוף", אמרו במשרד התביעה, "למשל, בתאריך השחרור צוין העשירי בנובמבר 2019 - כחמישה חודשים לפני שכביכול אושפז. המכתב אף לא נחתם ע"י גורם מבית החולים".

 

החשוד, סנטוון דיוויס (צילום: Shutterstock / משרד השריף במחוז פולטון)

 

באופן טבעי, בחברה החליטו לפנות לבית החולים שבו דיוויס טען שקיבל טיפול, אך בבית החולים לא ידעו על מי מדובר. לאחר מכן, בחברה ביקשו מדיוויס להציג את בדיקת הקורונה שחזרה כחיובית, אך הוא סירב לעשות את.

ב-25 במרץ, הנהלת החברה החליטה להציב אולטימטום בפני דיוויס: הוסבר לי כל הוא מושעה מהתפקיד עד להודעה חדשה, ושהוא יפוטר אם לא יעביר את תוצאות הבדיקה עד השעה 3:00 בצהריים באותו היום. דיוויס עזב את המקום ומאז לא חזר או שלח את הבדיקה.

התיק הועבר למשרד התביעה, שכאמור החליט להגיש נגד דיוויס כתב אישום חמור. "הנאשם יצר פגיעה כלכלית מיותרת למעסיק שלו, וגרם למתח גדול בקרב שאר העובדים ובני משפחתם"" הסביר ביונג פאק, התובע הפדרלי באטלנטה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE