הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אני לא נושם!": שוטר לבן תועד בעודו חונק למוות גבר שחור באזיקים
כשש שנים לאחר מותו של אריק גרנר בניו יורק, אירוע דומה נרשם אמש בעיר הגדולה במינסוטה. בסרטון באורך 10 דקות ניתן לראות כיצד אחד השוטרים ממשיך ללחוץ את ברכו אל תוך הצוואר של העצור, דקות לאחר שכבר איבד את ההכרה; ב-FBI פתחו בחקירה, ראש העיר הגיב: "להיות אדם שחור בארצות הברית אינו צריך להיות גזר דין מוות"

ארצות הברית שוב סוערת בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, ובו נראה שוטר לבן בעודו נשען בכוח על צווארו של גבר שחור אזוק. על אף שהעצור כבר הפסק לזוז, השוטר המשיך להפעיל לחץ על הצוואר שלו וגרם למותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי המעצר ומותו של החשוד, אמש במינסוטה (צילום: פייסבוק)

 

מקרה המוות הטרגי התרחש אמש (שני) בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה, ורבים הצביעו על קשרים רבים לפרשת מותו של אריק גרנר. כזכור, גרנר נעצר בקיץ 2014 ברובע סטטן איילנד בשל עבירה יחסית זוטרה - מכירת סיגריות בודדות ללא קופסה. עוברי אורח תיעדו כיצד התנגד למעצר ובשלב מסוים השוטר החזיק אותו באחיזת חנק. למרות שהתחנן לחייו ואמר שהוא אינו נושם, השוטר לא הרפה וגרנר מת כעבור זמן קצר.

כעת, קיים חשש כי האירוע האחרון יצית מהומות ברחבי ארצות הברית - בדיוק כפי שקרה לאחר מותו של גרנר לפי כשש שנים. יתכן שחשש זה הוביל את ג'ייקוב פריי, ראש עיריית מיניאפוליס, לפרסם בדף הפייסבוק שלו התנצלות בפני הקהילה השחורה:

"להיות אדם שחור בארצות הברית אינו צריך להיות גזר דין מוות. במשך חמש דקות, ראינו כיצד שוטר לבן דוחף את הברך שלו אל תוך הגרון של אדם שחור. חמש דקות. כאשר אדם זועק לעזרה, אתה אמור לעזור לו. השוטר הזה כשל ברמות הכי בסיסיות ואנושיות שיש", כלשון ההודעה.

 

 

אז מה בדיוק התרחש אמש במיניאפוליס שהוביל לאירוע הקשה? ובכן, במשטרה טוענים שהוזעקו לבית עסק בעיר בעקבות הדיווחים על זיוף מסמכים (יתכן שמדובר בניסיון לזייף פרטי אשראי, אך במשטרה לא הרחיבו על כך). 

 

 

ג'ון אלדר, דובר משטרת מיניאפוליס, הסביר כי הקורבן - ג'ורג' פלויד - עוכב לחקירה מכיוון שענה על התיאור של החשוד בזיוף המסמכים: "השוטרים הורו לו להתרחק מהרכב שלו. אחרי שהוא יצא, הוא החל להתנגד למעצר באופן פיזי. השוטרים הצליחו לאזוק את החשוד וציינו כי הוא נראה שהוא סובל מבעיה רפואית", הוא אמר.

בסרטון שפורסם בפייסבוק (ויש לומר, קשה לצפייה) ניתן לשמוע את הקורבן בעודו מתחנן: "בבקשה, בבקשה, אני לא נושם", אך השוטרים לא הרפו. בשלב מסוים, אחד השוטרים אף אומר לקורבן "להירגע", וכעבור דקות כבר ניתן לראות כי הקורבן אינו בהכרה.

 

האירוע אמש הזכיר לרבים את מותו של אריק גרנר בניו יורק (צילום: AP)

 

כמצופה, האירוע החמור הוביל לפתיחת חקירה ע"י מספר גורמים: המחלקה לחקירת שוטרים במשטרת מיניאפוליס, מחלקת בטיחות הציבור של מדינת מינסוטה, וה-FBI. בנוסף, האירוע גרר שורת של תגובות מצדם של פוליטיקאים רבים:

טים וולץ, מושל מינסוטה (דמוקרט): "היעדר האנושות בסרטון המזעזע הזה גרם לי לחלחלה. אנחנו נקבל תשובות ודורשים שהצדק ייעשה".

 

 

איימי קלובשר, סנאטורית מטעם המדינה ולשעבר מועמדת לנשיאות בבחירות המקדימות: "אני קוראת לחקור את האירוע בצורה מלאה ויסודית, ע"י גורם חיצוני, וכל המעורבים יצטרכו לתת את הדין. לכל בן אדם בכל קהילה בארצות הברית מגיע להרגיש בטוח".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE