הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ערב פשיטת הרגל של הרץ: מיליוני דולרים חולקו כבונוסים לבכירים
כחודש ימים לפני חלוקת הבונוסים, הרץ פיטרה קרוב ל-15 אלף עובדים, וחלקם עדיין ממתינים לקבלת הפיצויים. ולמרות זאת, בשבוע שעבר - שלושה ימים לפני ההכרזה הרשמית על פשיטת הרגל - הרשת חילקה 16.2 מיליון דולר ל-340 בכירים, ביניהם המנכ"ל שגרף 700 אלף דולר לכיסו

מאות בכירים בחברת הרץ זכו לבונוסים בסכום כולל של 16.2 מיליון דולר, ימים ספורים לפני שחברת השכרת הרכבים הכריזה על פשיטת רגל. אם לא די בכך, מסתבר כי חלוקת הבונוסים בוצעו חודש ימים לאחר שהחברה פיטרה אלפי עובדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להבין כי "בונוסים לשימור" אינם חריגים, בטח שלא בחברות שניצבות בפני פשיטת רגל. למעשה, מדובר בדרך שבה החברה יכולה למנוע מהעובדים הבכירים לנטוש אותה. עם זאת, הבונוסים האלה תמיד נתפסים כמשונים, שכן מצד אחד החברה טוענת שאינה מסוגלת לשלם את שכר העובדים (או את חובותיה לנושים), אך מאידך מסכימה לשלם סכומי עתק לבכירים שגם ככה מרוויחים סכומים נאים.

לפי מסמכים שהוגשו לוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC), הרץ שילמה 16.2 מיליון דולר ל-340 בכירים ב-19 במאי, וזאת כחלק מהרצון לשמור עליהם בזמן שהחברה עורכת התארגנות מחדש.

למעשה, הבכירים שקיבלו את הבונוסים חתמו על התחייבות להישאר בחברה עד ה-31 במרץ 2021, אחרת עליהם להחזיר את הסכום.

למען הסר ספק, ההכרזה הרשמית של הרץ על פשיטת רגל הוגשה ביום שישי האחרון, ה-22 במאי.

 

סניפים בתוך נמלי תעופה - כמו זה בלאס וגאס - ישארו פתוחים. רבים אחרים צפויים להיסגר (צילום: Shutterstock)

 

פול סטון, מי שמונה לתפקיד המנכ"ל שלושה ימים בלבד לפני חלוקת הבונוסים, זכה לסכום של 700 אלף דולר. ג'מיר ג'קסון, מנכ"ל הכספים של התאגיד, קיבל 600 אלף דולר, ואילו מנכל"ית השיווק, ג'ודי אלן, גרפה 190 אלף דולר. במסמכים שהוגשו ל-SEC הסבירו אנשי החברה כי הבונוסים "מוצדקים בעקבות חוסר הוודאות שנוצרה".

כשלעצמו, מתן הבונוסים אינו דבר חריג, אך כאשר נזכרים שב-14 באפריל פוטרו 14,300 עובדים - כמחצית מכלל כוח העבודה של הרץ - ניתן להבין את הביקורת הקשה שהופנתה לחברה.

וחשוב לזכור כי בהודעת החברה על פשיטת הרגל הוסבר כי בכוונתה לסגור סניפים רבים - בעיקר כאלה שאינם נמצאים בנמלי התעופה השונים - דבר שיביא לגל פיטורים נוסף. יתרה מכך, לחברה יש חוב בגובה כ-11 מיליון דולר, וזאת מכיוון שטרם שילמה פיצויים לכ-2,500 עובדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE