הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נערכים לשיגור ההיסטורי: ארצות הברית חוזרת לבמה הגדולה של חקר החלל
בפעם הראשונה מאז סיומה של תוכנית המעבורת, חללית מאוישת תשוגר מאדמת ארצות הברית. בנוסף, זוהי הפעם הראשונה שבה SpaceX מבצעת טיסה מאוישת; הנשיא טראמפ וסגנו צפויים להגיע לצפות בשיגור, הציבור הרחב ייאלץ לצפות בטלוויזיה או מהישובים הסמוכים לקייפ קנברל

אירוע חסר תקדים צפוי להתרחש מחר (רביעי) בפלורידה כאשר בפעם הראשונה בתולדותיה, חברת SpaceX תבצע טיסת חלל מאוישת. מעבר להתרגשות הגדולה שקיימת בחברה שנוסדה ע"י אילון מאסק, מדובר בפעם הראשונה שבה חיילים משוגרים לחלל מאדמת ארצות הברית מאז ה-8 ביולי 2011, אז יצאה לדרך המשימה האחרונה של תוכנית מעבורת החלל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרלי ובהנקן לצד הדמיית השיגור שצפויה להתרחש מחר (צילום: SpaceX)

 

כיאה לשיגור כה היסטורי, שני האסטרונאוטים שנבחרו למשימה הם ותיקים ובעלי ניסיון רב: מפקד החללית הוא דאג הרלי - לשעבר טייל בחיל הנחתים ומי שהטיס את המעבורת בשתי משימות (לרבות STS-135, המשימה האחרונה). לצדו ישב רוברט בהנקן, טייס בעצמו שגם הוא שותף לשתי משימות של מעבורת החלל (הוא אף ביצע פעילות חוץ-רכבית במשך כולל של 37 שעות).

שני האסטרונאוטים ישוגרו באמצעות החללית דרגון 2.0, שפותחה ע"י SpaceX, ושתשוגר על גבי טיל פאלקון 9 (גם הוא מתוצרת SpaceX).

 

 

השיגור עצמו צפוי לקרות בשעה 4:33 אחה"צ (שעון חוף מזרחי, 1:33 בצהריים בחוף המערבי, 11:33 בלילה בישראל) במרכז החלל ע"ש קנדי בקייפ קנברל שבפלורידה. אומנם מדובר במשימה ניסיונית, אך הצוות צפוי לשהות בתחנת החלל הבינלאומית במשך כשלושה חודשים.

 

שני האסטרונאוטים שישוגרו מחר: הרלי (משמאל) ובהנקן (צילום: נאס"א)

 

בשל מגפת הקורונה, מרכז החלל נסגר למבקרים - כך שלא צפויה התקהלות המונית במקום. עם זאת, בכל השיגורים שהתרחשו במקום, רבבות התאספו ברדיוס של עשרות קילומטרים סביב מרכז החלל. בנוסף, הנשיא טראמפ וסגנו, מייק פנס, צפויים להגיע למרכז החלל ולצפות בשיגור מקרוב.

מה שמעורר דאגה בשלב זה הוא מזג האוויר שנרשם באזור קייפ קנברל. ג'ים ברידנשטיין, מנהל סוכנות החלל נאס"א (אשר מפקחת על השיגור), הסביר כי לא יהסס לבטל את השיגור אם מזג האוויר יסכן את האסטרונאוטים. לדבריו, הוא אמר לשני האסטרונאוטים כי "אם תרצו שנפסיק את השיגור מכל סיבה, רק תגידו. שניהם אמרו לי 'אין צורך'".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE