הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברות אמריקניות תובעות מהנשיא: אל תשנה את מדיניות ויזות העבודה
הנשיא מעוניין להגביל הנפקה של אשרות שהייה זמניות עבור עובדים זרים. במקביל מאות חברות מפצירות בו לבטל את התוכנית: "מדובר באינטרס כלכלי-לאומי" השאלה היא האם טראמפ מוכן ללכת נגד הבייס שלו בסוגיה?
בעלי עסקים ברחבי ארה"ב פנו במכתב של הרגע האחרון לנשיא ארה"ב טראמפ אשר שוקל להגביל הנפקת ויזות עבודה זמניות לזרים ובו הזהירו את הנשיא מההשפעה השלילית של המהלך על הכלכלה האמריקנית במידה וזרם העובדים המיומנים אל תוך ארה"ב יופסק.
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעלה מ-300 חברות, איגודים, ומוסדות השכלה שלחו לנשיא מכתב ובו הם מתריעים כי הפחתת הזמינות של העובדים – אפילו למשך זמן קצר – תביא ל"השלכות לא רצויות" ותגרום ל"אי ודאות כלכלית משמעותית".

כידוע הכלכלה האמריקנית נמצאת במצב של חוסר וודאות ממשי מאז משבר הקורונה שבעקבותיו איבדו למעלה מ-40 מיליון אמריקנים את עבודתם.

במקביל, דווקא הבורסה האמריקנית שבתחילה ספגה מכה קשה עם ירידות של למעלה מ-35% הצליחה להתאושש והדאו התייצב באזור 24,000 הנקודות.

מתוך תקווה כי הכלכלה תשוב לתפקד בצורה נאותה במהלך הרבעון השלישי של השנה משקיעים המשיכו לתת אמון במשק שזכה לתגבורת מהבנק הפדרלי. 

בתוך כך כאמור גופים רבים לא שרדו את המשבר והגישו בקשות לפשיטת רגל. 

הגופים שפנו אל הנשיא בבקשה להתיר את ויזות הסטודנטים, העבודה, ואת וויזות מסוג H-1B המיועדות לעובדים מיומנים הינן גוגל, פייסבוק, ומיקרוסופט.

גם לשכת המסחר האמריקאית – האיגוד העסקי הגדול בארה"ב – הצטרף למהלך.

"החתומים מטה מייצגים מעסיקים המסתמכים על כוח עבודה מיומן, בעל השכלה גבוהה, בתחומי המדע וההנדסה, כולל אנשי מקצוע שאינם מהגרים, על מנת להמשיך לחדש, לייצר, לחקור, לפתח ולהוביל", כתבו החברות, שהגדירו את צרכי כוח האדם שלהן כ"אינטרס לאומי".

טראמפ הוציא בחודש שעבר צו המונע ממהגרים ממדינות מסוימות להשיג מעמד של מהגרים במהלך שלדבריו אמור להגן על עובדים אמריקאים בזמן המשבר הכלכלי.

הצו קרא גם למספר סוכנויות ממשל אמריקאיות לשקול מחדש את תוכניות הוויזות הזמניות שלהן, ולהגיש הצעות לתיקון תוך 30 יום.

האולטימטום היה אתמול. כמה מתנגדי הגירה קשים אף קראו לנשיא להשהות את כל סוגי הוויזות. נמשיך לעדכן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE