הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקרית הגזענית שמסעירה את ארה"ב: השוטרים המעורבים פוטרו, גוברים הקולות הקוראים להעמידם לדין
מפקד משטרת מיניאפוליס החליט להדיח ולפטר 4 שוטרים שהיו מעורבים באירוע הקטלני ביום שני האחרון, אך המהלך לא מנע מרבבות לצאת לרחובות בקריאה להעמיד את השוטרים לשעבר לדין בגין רצח

ארבעה שוטרים ממשטרת מיניאפוליס אשר היו מעורבים בתקרית הקטלנית והגזענית שנרשמה בעיר בתחילת השבוע, פוטרו מתפקידהם, כך על פי מפקד המשטרה המקומית, מדריה ארדונדו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי רציחתו של פלויד, לצד הפגנות המוניות שנערכו בעיר (צילום: AP / צילום מסך מתוך הסרטון)

 

כזכור, פרסום הסרטון שבו נראה שוטר לבן בעודו דורך על צווארו של עצור שחור, הוביל למהומות ברחובות העיר הגדולה במינסוטה. בתיעוד הקשה ניתן לשמוע את הקורבן - ג'ורג' פלויד - כשהוא מתחנן לחייו: "בבקשה, בבקשה, אני לא נושם", אך השוטרים לא הרפו. בשלב מסוים, אחד השוטרים אף אומר לקורבן "להירגע", וכעבור דקות כבר ניתן לראות כי הקורבן אינו בהכרה.

ארדונדו לא הסכים לפרסם את שמם של השוטרים המעורבים, אולם הוא כינה אותם כ"עובדים לשעבר" במהלך מסיבת עיתונאם שערך אמש.

ראש עיריית מיניאפוליס, ג'ייקוב פריי, אמר לאחר האירוע כי "להיות אדם שחור בארצות הברית אינו צריך להיות גזר דין מוות. במשך חמש דקות, ראינו כיצד שוטר לבן דוחף את הברך שלו אל תוך הגרון של אדם שחור. חמש דקות. כאשר אדם זועק לעזרה, אתה אמור לעזור לו. השוטר הזה כשל ברמות הכי בסיסיות ואנושיות שיש".

 

 

על אף הפיטורים, רבים בעיר (ובארה"ב כולה) קוראים לעצור את ארבעת השוטרים בגין רצח. ארדונדו סירב להתייחס לסוגייה זו, אך הוסיף כי אנשי ה-FBI חוקרים את האירוע ויחליטו האם יש מקום להעמיד מי מהמעורבים לדין.

במשרד התביעה המחוזי פרסמו הודעה לפיה גם הם חוקרים את האירוע, במקביל לאנשי ה-FBI: "אנחנו מבטיחים בחינה מלאה ומהירה של האירוע. כל אדם זכאי להגינות, ואין שום אדם שמעל החוק", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE