הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״ימים מטורפים״: נועה תשבי, אלון אבוטבול והכוכבים הישראלים תומכים מקרוב בהפגנות בלוס אנג'לס
בימים האחרונים מתקיימות הפגנות בכל ארה״ב עקב הרצח הנוראי של ג’ורג’ פלויד. הכוכבים ההוליוודים מראים נוכחות והסלבס הישראלים לא נשארים מאחור. תומכים ברשת אך גם יוצאים לשטח

אי אפשר להתעלם יותר. הרצח של ג’ורג’ פלויד ביום שני האחרון הגיע כבר לכל בית באמריקה ובעולם כולו, והאמריקאים לא מוכנים לשתוק יותר. נראה כי לראשונה לא רק השחורים יוצאים לרחובות להשמיע את קולם, אלא כל האוכלוסיה אומרת די ליחס המזוויע שהשחורים מקבלים. הכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד הביעו את זעמם וכאבם ברשת ואף כמה מהם יצאו למחות ברחובות.

בשנים האחרונות יותר ויותר כוכבים ישראלים הגיעו ללוס אנג’לס כדי לפתח קריירה הוליוודית והפכו לחלק בלתי נפרד מהתעשייה, אך גם מהציבור בעיר באופן כללי. אז כשהעיר יוצאת לרחובות להפגין עבור צדק לקהילה השחורה באמריקה, שאמור להיות כבר כל כך מובן מאליו בייחוד בשנת 2020, גם הכוכבים שלנו יוצאים לרחובות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתעדים מהשטח. אלון אבוטבול, נועה תשבי ואסתי גינזבורג.  מקור: Shutterstock/Getty

 

נועה תשבי גרה בלוס אנג’לס כבר יותר מעשרים שנה, כבר ממש בת בית בעיר. מוקדם יותר היום היא העלתה פוסט עם תמונה של שוטר לבן מחבק אדם שחור וכהרגלה, היא פנתה באנגלית לקהל האמריקאי אך גם לקהל הישראלי בעברית, וכתבה: ״הדרך היחידה לשים קץ לחושך היא להדליק את האור״. 

״חדר חשוך כבר לא חשוך אם הוא מואר אפילו בנר אחד זעיר. אני לא יודעת מי צילם את התמונה הזאת או מי הגברים האלה, אבל זה הדהים אותי. ימים משוגעים והפכפכים. אני יודעת ששמענו את זה בעבר אבל זה נכון״, כך כתבה בקטע באנגלית בפוסט שלה.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The only way to end darkness is to turn on the light. A dark room is not dark anymore once even one tiny candle is lit. I don’t know who took this picture and who these men are, but it moved me to tears. Crazy days, transformative days. I know we’ve heard this before but it’s true - #loveistheanswer #georgefloyd איזה טרוף. תוך יומיים כל ארצות הברית הוצפה בהפגנות זועמות. הרצח המחריד של ג׳ורג׳ פלויד היה גפרור התבערה שאנשים היו צריכים אחרי חדשיים וחצי בהסגר מגפה, אבטלה, וגזענות מתמשכת של שנים. מקווה שנלמד מכל הסיפור הזה. נכון, יש תחושה שהעולם השתגע (בארץ ובכל העולם) אבל תמיד חשוך לפני עלות השחר. קלישאה וזה, אבל נכון. תחזיקו מעמד, תחזיקו חזק את הקרובים לכם, ושימו מסכות בחייאת. אור אהבה ובריאות בריאות

A post shared by Noa Tishby (@noatishby) on

 

״איזה טרוף. תוך יומיים כל ארצות הברית הוצפה בהפגנות זועמות״, המשיכה בעברית את הפוסט שכואב את מה שקורה בעיר ובכלל באמריקה, ״הרצח המחריד של ג׳ורג׳ פלויד היה גפרור התבערה שאנשים היו צריכים אחרי חדשיים וחצי בהסגר מגפה, אבטלה, וגזענות מתמשכת של שנים. מקווה שנלמד מכל הסיפור הזה״.

״נכון, יש תחושה שהעולם השתגע (בארץ ובכל העולם) אבל תמיד חשוך לפני עלות השחר. קלישאה וזה, אבל נכון. תחזיקו מעמד, תחזיקו חזק את הקרובים לכם, ושימו מסכות בחייאת. אור אהבה ובריאות בריאות״,  סיכמה המפיקה באופטימיות זהירה.

בנוסף, השחקנית והמגישה צילמה מהרחובות את מה שקורה והעלתה לסטורי.

 

כואבת מקרוב. מתוך האינסטגרם של נועה תשבי

 

אמנים ישראלים נוספים הרגישו צורך לצאת ולתמוך מקרוב כמו השחקן והאמן אלון אבוטבול. הוא העלה סטורי תוך כדי שהוא צועד המחאה שלווה יחד עם עשרות מפגינים בעיר לוס אנג’לס, ואף העלה את הכל בסרטון ל-IGVT באינסטגרם שלו עם הכיתוב ״Black Lives Matter״. לא צריך יותר מזה.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by alonaboutboul (@alonaboutboul) on

 

הדוגמנית אסתי גינזבורג שעברה ללוס אנג’לס רק לפני כמה חודשים עם בעלה ובנה, יצאה לקנות גלידה ונתקלה במהומות ברחובות, ״יצאתי לקנות גלידה ומצאתי את עצמי באמצע ההתפרעויות. מאוד מפחיד״, כתבה שאחד הסטוריז שהעלתה.

 

הצליחה לתעד כמה שלטים גם בעברית. מתוך האינסטגרם של אסתי גינזבורג

 

נראה כי אי אפשר להתחמק מהן, וטוב כך. היא העלתה לסטורי שלה כמה סרטונים ותמונות מהמקום כדי להשמיע את הקולות העולים מהרחובות ולתמוך במאבק, כמו גרפיטי עם הכיתוב ״לעצור את השוטרים שרוצחים״, וכתבה ליד '100%'. מעבר לכך, ניכר היה הפחד שלה מהמצב בעיר, שכן יש לציין כי אכן ישנן הפגנות שלוות בעיר לצד אלו שמאבדות את גבול הטעם הטוב. 

 

תומכת למרות החשש. מתוך האינסטגרם של אסתי גינזבורג

 

השחקנית דר זוזובסקי שעברה ללוס אנג’לס לפני כמעט שנה אמנם לא יצאה לרחובות, אך דאגה להשמיע את קולה ברשתות החברתיות. היא העלתה כמה סרטונים ופוסטים באינסטגרם שלה הקוראים לגולשים לשים למה שהם אומרים או עושים בימים אלה. 

בנוסף, פרסמה השחקנית סרטון של ילדה קטנה שמראה מה אבא שלה מלמד אותה להגיד, עם הידיים למעלה כמובן, במידה ושוטר עוצר או פונה אליה. ״אני בת 8, אני לא חמושה ואין לי שום דבר כדי לפגוע בך״.



שמרו על סולידריות ורגישות בסיטואציה הזו. מתוך האינסטגרם של דר זוזובסקי

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#blacklivesmatter #justiceforgeorgefloyd #georgefloyd #breonnataylor #ahmaudarbery #Cut #minneapolis #louisville

A post shared by Cut (@cut) on

הסרטון ששיתפה דר זוזובסקי בסטורי באינטסגרם שלה לצד אימוגי של לב שבור

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE