הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שחוקים מהטיפול בילדים? 7 טיפים איך לחיות עם זה בשלום ואפילו להנות
׳יום ההורים הבינלאומי׳ שחל היום זה אולי הזמן הטוב ביותר לאשר לכם שאתם לא לבד, השחיקה שאתם חווים היא נורמלית, ואתם ממש לא צריכים להיות קשים עם עצמכם לגבי זה, ויותר מזה יש מה לעשות בנידון, רמז, פשוט לשחרר

אם היה מדובר בימים רגילים, בלי קורונה או ההפגנות ברחובות, זה עדיין היה לא פשוט לנהל את חיי היומיום ֿתוך כדי הטיפול בילדים. המתח בעבודה, לקחת ולהחזיר מחוגים או מבית הספר, וכמובן הארוחות מסביב לשעון שצריך לספק לקטנטנים. 

בתקופה זו סף המתח סביב הנושא רק עלה. שעות מרובות בבית עם הילדים. הלימודים מרחוק שאם נהיה כנים, אתם אלה שצריכים לנהל את יומם בסופו של דבר, השעות הלא מסודרות של השינה שלהם, זאת ועוד העובדה שרבים מכם צריכים לעבוד מהבית מה שמקשה מאוד על ניהול סדר היום. אין ספק שמה שמתבקש מההורים בימים אלו גובל את הבלתי אפשרי, זאת ועוד קשה לראות את הסוף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קחו נשימה, יש פתרון

 

אם כן, אין פלא שישנן התפרצויות זעם, או איבוד עשתונות מפעם לפעם, זה די מובן מאליו ואף מתבקש, אך יחד עם זאת, אפשר לעבוד על זה. רבים טועים לחשוב שזה קורה רק אצלם בבית, כשלמעשה כולם בזה ביחד. ויותר מזה, אין סיבה להיות קשים עם עצמכם ולחשוב שאתם לא בסדר, הרי כל מה שאתם צריכים זאת רק שנייה של מנוחה והפסקה מהמרדף אחר הילדים.

הורה טוב, כזה שיכול לתת מעצמו את המיטב לילדיו הוא כזה שטוב לו, בריא ומלא אנרגיה כך שיוכל לתפקד כמו שצריך עם הילדים ובכלל. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתנער מתחושת השחיקה ויחזיר אתכם להחזיק במושכות אפילו עם חיוך על הפנים.

 

למדו לעשות את ההפרדה בין העבודה ופנאי ברורה לכל בני הבית

 

1. השתדלו להשאיר את העבודה מחוץ לפעילות הבית

בימים כתיקונם, ההמלצה הייתה לא להביא את הלחץ מהעבודה הביתה, אך כיום רבים עובדים מהבית כך  שזה קצת יותר קשה ליישום. בכל אופן, חשוב לשמור על הפרדה בין חיי העבודה וחיי הבית.

נסו להגדיר שעות עבודה מסודרות ולמצוא סידור לילדים בבית, בין אם זה שיעור במרחוק עם בית הספר או יצירות עם שאר האחים וכדומה. במידה והילדים מספיק גדולים כדי להבין, אפילו נסו ודברו איתם, לצורך הדוגמא, אימרו להם משהו כמו: ״בשעתיים הקרובות אמא עובדת מהחדר (או כל פינה אחרת בבית) ואתם תשחקו כאן ואחר כך אנחנו נבלה זמן ביחד״. 

לאחר פרק הזמן המסוים שהקדשתם לכך, תקבעו איזושהי פעילות נחמדה עם הילדים כך תוכלו להיות באמת בפוקוס איתם כאשר אתם רק איתם.

2הטעינו מצברים

בייחוד בימים אלה כשעדיין לא הכל חזר לפעילות ורוב הימים נראים אותו הדבר, חשוב שתקחו זמן לעצמכם. הקפידו לקחת פרק זמן במהלך היום המוקדש רק. עבורכם, כדי למלא את המצברים. בין אם מדובר בשינה קצרה, מדיטציה, ספר טוב אפילו סתם צפייה בסדרה אהובה בטלוויזיה, מצאו את מה שיכול לנקות לכם את הראש ועשו זאת לבדכם. קצת ׳מי טיים׳ זה אולי אחד הדברים הכי מספקים וממלאי אנרגיה שאתם יכולים לעשות עבורכם. 

 

פנו זמן לעצמכם כאינדיבידואלים 

 

3. חפשו הזדמנויות להנאה

הקפידו על פעילויות שעושות לך טוב. בין אם זה ספורט, קריאת ספרים או אפילו דייט עם חברים, הקפידו להשאיר ולהגדיר זמן גם לדברים אלו כדי לשמור על הנפש שלכם מסופקת ושמחה. 

בדרך זאת תגיעו לזמן איכות שלכם עם ילדכם כשאתם מסופקים נפשית ולא מרגישים כאילו משהו נחסך מכם או חסר לכם.

4. תלמדו לבקש עזרה

אל תנסו לעשות הכל לבד. בן אם יש לכם בן זוג שמגדל איתכם את הילדים, בני משפחה שגרים קרוב או אפילו חברים טובים, אל תתייבשו לבקש עזרה במידת הצורך. כשהכל נופל עליכם ואתם במתח מטורף זה לא יעזור לכם ובטח שלא לילדכם.

 

תשתפו ותתחלקו במתחים עם הורים נוספים

 

5. קומביה 

כפי שהזכרנו קודם, אתם לא לבד בזה. הורים נוספים סביבכם חווים ככל הנראה בדיוק מה שאתם חווים ונמצאים באותה סיטואציה, רק שאולי גם הם מתביישים לדבר על זה. תדברו עם חבריכם, הורים נוספים, קודם כל כדי לפרוק קצת, זה חשוב מאוד כך שלא תרגישו לבד בכל זה. מעבר לזה אתם אפילו לקבוע איתם לוז לילדים לשחק יחד כך גם תוכלו לבלות יחד המבוגרים או אפילו לתת האחד לשני קצת הפסקה.

6. השקיעו בזוגיות

הילדים חשובים, כמובן,  אחרי הכל, בשביל זה התכנסנו. אך גם הנפש שלכם חשובה. קודם כל הנפש שלכם.

אם אתם כל היום בראש עם הילדים ולא משקיעים זמן ביחסים שלכם עם בני הזוג, קודם כל אתם תרגישו לבד בכל העסק הזה. דבר שני, היחסים ביניכם, ההורים, יכולים להביא להרמוניה בריאה ונינוחה הרבה יותר בבית. השקיעו בזוגיות, אפילו תצאו לחופשה קטנה או יציאה בערב. הורים מאושרים - ילדים מאושרים.

7. באלנס זה שם המשחק

כמו בכל דבר בחיים, יותר מדי יכול להזיק, ופחות מידי זה לא בריא. מדובר הכל, כמו למשל כמות הפעילויות של הילדים, אל תעמיסו עליהם מה שבסופו של דבר גם יעמיס עליכם. 

כמו כן חשוב לשמור על אורח חיים פעיל. לא חייבים ללכת לחדר כושר כל יום או בכלל, גם כמה תרגילים בבית יכולים לעשות את העבודה ולשמור על צלילות הדעת.



אל תשכחו איפה הכול התחיל

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE