הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בסנאט טוען: חקיקת החירום הבאה לא תאושר לפני יולי
ג'ון ת'ון, מספר שתיים במפלגה הרפובליקנית בסנאט, הסביר כי הגוף ידון בנוגע לחקיקה כאשר 100 הסנאטורים ישובו מפגרת הקיץ ב-17 ביולי. עם זאת, הפערים העצומים בין המחוקקים משתי המפלגות עלולים להביא לדחייה נוספת באישור הסיוע

חקיקת החירום הבאה, שנועדה לממן תוכניות ושירותים המעניקים תמיכה כספית במאות מיליוני אמריקאים אשר נפגעו ממשבר הקורונה, לא צפויה לזכות לאישור הסנאט עד אמצע חודש יולי, לכל המוקדם. כך נמסר מהסנאטור ג'ון ת'ון - רפובליקני המייצג את דרום דקוטה ומי שמכהן כמצליף מפלגת הרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, מלבד מיץ' מק'קונל - מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט - ת'ון הוא הסנאטור הבכיר ביותר של מפלגתו. אתמול (שני) הוא הסביר כי אותו מק'קונל רמז על כך שחקיקת החירום כלל לא תעלה לדיון בסנאט עד אחרי פגרת הקיץ, שמתחילה ב-3 ביולי ומסתיימת ב-17 לחודש.

אומנם נותרו מספר שבועות עד פגרת הקיץ, אך לדברי ת'ון, לסנאטורים אין זמן לדון בחקיקה במהלך התקופה הקרובה מכיוון שעליהם לאשר 2 מועמדים לבית המשפט הפדרלי לערעורים, וחקיקה דו-מפלגתית הנוגעת לאיכות הסביבה בשטחים פדרליים. בנוסף, ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט צריכה לדון ולאשר את תקציב הצבא לשנת המס 2021.

"אין לי מושג איפה ניתן להכניס [את חקיקת החירום] לשם", הסביר ת'ון.

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

 

כזכור, בית הנבחרים כבר אישר את חקיקת החירום החמישית, שבין היתר כוללת גל נוסף של תשלומים ישירים למאות מיליונים. בניגוד לגל הראשון, בו הורים קיבלו 500 דולר על כל ילד מתחת לגיל 18, החקיקה החמישית תעניק 1,200 דולר על כל ילד - אותו סכום שכל אדם בוגר קיבל (עד רמת הכנסה מסוימת).

על אף האישור המהיר בבית הנבחרים, בסנאט דחו את הצעת החוק על הסף, וטענו שמדובר ב"רשימת בקשות דמוקרטית" בלבד. לכן, כאשר יתחילו הדיונים בסנאט בנוגע לחקיקה הזו, יתכן שידרש זמן רב על מנת לגשר בין הצדדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE