הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
21 מזונות עשירים בסיבים תזונתיים שיתרמו לתחושת השובע
תחושת שובע לאחר ארוחה זה הוא משהו כל כך בנאלי עבור אחדים אך עבור אחרים זה לא פשוט, בייחוד לא כשמנסים לאכול בריא או להפחית בכמויות. אז יש פתרון וזה אפילו מאוד בריא. צריכת סיבים תזונתיים כחלק מהתפריט היומי שלך תפתור את כל הבעיה, ועוד רבות אחרות

הדבר שכולם מייחלים לו הוא להרגיש מלאים אחרי, לדוגמא, ארוחת צהריים ולשכוח מאוכל לכמה שעות טובות. אך מה שבדרך כלל קורה זה שיש תחושה של נפיחות מטרידה בבטן וזה לא בדיוק קשור לרמת השובע. אז יש פתרון.

הפתרון הוא סיבים תזונתיים. בוודאי שמעתם על בעבר, ואכן אפשרי לצרוך סיבים בדרכים רבות כמו בחטיף בריאות פשוט או איזה תוסף מזון, אך זה לא תמיד יהיה הפתרון הטעים ביותר או הרצוי ביותר. אם כך, חשוב שתדעו כי ניתן לצרוך סיבים תזונתיים ממזונות טבעיים רבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תתכוננו להרגיש הרבה יותר שבעים אחרי הארוחה. מקור: Shutterstock

 

הסיבים התזונתיים יתרמו לאיזון רמת הכולסטרול בגוף כמו גם תשמור על פעילות מעיים נכונה, מה שיביא בסופו של דבר לתחושה של שובע לאורך זמן, ותחושת הנפיחות תרד עם הזמן. ״דיאטות עשירות בסיבים תזונתיים נקשרו גם בשיעורים נמוכים יותר של סרטן המעי הגס, אבל רובנו כמעט ולא מספקים לגופנו מספיק סיבים״, אמר התזונאי אלכס קספרו. 

חשוב לציין, עודף של סיבים בגוף יכול להוביל למצב של זעזוע של המערכות בגוף ולגרום לנפיחות יתר ושלשול, אפשר להסכים על זה שאף אחד לא מעוניין בכך.

אם כן התזונאים ממליצים על הדרגה. לצורך הדוגמא, אם עד היום הייתם רגילים לצרוך עד 10 גרם ביום של סיבים, אל תקפצו ל-50 גרם במהירות. בכל כמה ימים הוסיפו 5 גרם עד שתגיעו למצב של 30 גרם ביום, שזו הכמות המומלצת באופן כללי. וכמובן, לשתות הרבה מים במהלך היום, 8 כוסות ביום, כדי לעזור למערכת העיכול.


יש פתרון לבעית הנפיחות שלא עוזבת. מקור: Shutterstock

 

אספנו עבורכם 24 מזונות עשירים בסיבם תזונתיים שתוכלו להוסיף לארוחות שלכם. רובם אגב גם בעלי יתרונות בריאותיים נוספים. שלבו את המזונות הבאים בהדרגה בתפריט שלכם, מהר מאוד גם תרגישו קלילים יותר, בריאים יותר ובעיקר, שבעים הרבה יותר.

1. פסטה מחיטה מלאה

2. פטל (אדום ושחור)

3. אצות ים

4. שזיפים מיובשים

5. בטטות

6. אצות ים

7. אפונה

8. זרעי צ’יה

9. זרעי חמניות

 

מנת פרי שכזאת במהלך היום תחזיק אתכם שבעים לשעות ארוכות. מקור: Shutterstock

 

10. זרעי פשתן

11. פופקורן

12. בוטנים

13. שקדים

14. אצות ים

15. ארטישוק

16. אבוקדו

17. תפוחים

18. אגסים

19. גרגירי חומוס

20. עדשים

21. שעועית שחורה

 

זרעים הם מקור מצויין לסיבים ואומגה 3. דרעי צ'יה, זרעי פשתן וזרעי חמניות. מקור: Shutterstock

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE