הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת תאונת המסוק של קובי בראיינט: האם הטייס התבלבל בגלל הערפל הכבד?
דו"ח ביניים של ה-NTSB פורסם מוקדם יותר היום, וממנו עולה כי טייס המסוק דיווח כי בכוונתו לנסוק לגובה 4,000 רגל, רגל לפני שהתרסק בצלע הר. לפי ההערכות, הוא סבל מוורטיגו ואיבד את תחושת ההתמצאות המרחבית. יתכן שהוא סבר שהמסוק מטפס לגובה כאשר בפועל, הוא ו-8 נוסעיו היו שניות בודדות לפני המוות

כארבעה חודשים עברו מאז תאונת המסוק הקטלנית שגבתה את חייהם של תשעה בני אדם, ביניהם אגדת הכדורסל קובי בראיינט ובתו ג'יאנה, ומוקדם יותר היום פורסם מידע נוסף על ההתרסקות הטרגית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

טייס המסוק - ארה זוביאן - דיווח לפקחי הטיסה כי בכוונתו לנסוק לגובה 4,000 רגל (כ-1,220 מטר) כדי לצאת מהעננים, אך בפועל המסוק היה בעיצומה של צלילה חופשית לעבר צלע ההר. כך עולה מדו"ח הביניים שפורסם ע"י המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB).

כעת, חוקרי ה-NTSB סבורים כי זוביאן סבל מאובדן התמצאות מרחבית, תופעה המכונה ורטיגו. ראוי להזכיר כי בשונה מהתופעה הפיזית העלולה להופיע אצל אנשים ולגרום להם לאבד שיווי משקל, בהקשר של תעופה התופעה גורמת לטייס לפרש את ההתמצאות שלו בצורה שגויה. בנוסף, חשוב להסביר כי תופעה זו אינה חריגה, בטח שלא בתנאי מזג אוויר כמו ערפל כבד, והיא נמצאה כסיבה לתאונות רבות.

"חישוב זוויות ההתקפה של כלי הטיס מראה שיתכן שהטייס סבל מוורטיגו, שהשפיע על יכולתו להבין את זווית האף (ציר העלרוד) וציר הגלגול", נכתב בדו"ח ה-NTSB, "במהלך ההנמכה האחרונה של המסוק, הטייס השיב לפקחי התעופה כי הוא 'מטפס לגובה 4 אלף'".

 

קובי וג'יאנה בראיינט צופים יחדיו במשחק כדורסל (צילום: Getty Images)

 

חוקרי ה-NTSB אף ראיינו ארבעה טייסים המועסקים ע"י חברת Island Express אשר הפעילה את הטיסה, וזאת בנוסף לטייס לשעבר. כל החמישה העידו כי "תרבות הבטיחות" בחברה לקתה בחסר.

אחד מהם אף טען כי זוביאן - הטייס הראשי של החברה - כלל לא שוחח עם נהלי הבטיחות או תנאי הראות המינימלים הנדרשים כדי לבצע טיסה בצורה בטוחה. עם זאת, בחברת המסוקים טענו שלא הייתה להם בעיה בעבר לבטל טיסות בגלל מזג האוויר, ובשנת 2019 בוטלו כ-150 טיסות, לרבות של ידוענים כמו קיילי ג'נר וכוכב הכדורסל קוואי לאונרד.

 

ארה זוביאן, טייס המסוק (צילום: מש' זוביאן)

 

כאמור, מעבר לבראיינט ובתו ג'יאנה ("ג'יג'י"), התאונה הקשה גם גבתה את חייהם של 7 נוסעים נוספים.

שלושה מהנספים היו שייכים למשפחת אלטובלי: אליסה בת ה-13, ששיחקה ביחד עם ג'יאנה באותה קבוצה, והוריה ג'ון וקרי. המשפחה גרה בסמוך למשפחת בראיינט בעיר בניופורט ביץ', וג'ון שימש כמאמן קבוצת הבייסבול של מכללת אורנג' קוסט במשך קרוב לשלושה עשורים.

לפי אתר המכללה, הוא הוביל את קבוצת הבייסבול לארבע אליפויות ויותר מ-700 ניצחונות במהלך 27 השנים שבהן אימן. נייט ג'ונסון, עוזר המאמן וחברו של ג'ון, ספד לו ולמשפחתו: "הוא היה אחד האנשים הכי טובים שפגשתי בחיי. אם הבן שלך שיחק בקבוצה, הוא היה כמו הבן שלו. הוא התייחס לצוות המאמנים כאחים, וממש כל מי שעבד איתו היה כמו משפחה בשבילו".

 

משפחת אלטובלי: מימין: אליסה בת ה-13. משמאל: הורי המשפחה, ג'ון וקרי (צילום: מש' אלטובלי)

 

כריסטינה מאוזר בת ה-38 נבחרה באופן אישי ע"י קובי לשמש כעוזרת המאמן של קבוצת הכדורסל, ועל כן היא הייתה במסוק בעת התאונה הקטלנית. היא אף שימשה כעוזרת המאמנת בקבוצת הכדורסל של בית הספר הרבור דיי, לצד בעלה מתיו שהיה המאמן הראשי.

מתיו פרסם אתמול הודעה בפייסבוק בה כתב: "הילדים ואני הרוסים, איבדנו את האישה והאמא הנפלאה". הבוקר הוא התראיין לתוכנית "טודיי שואו" וסיפר על תחושותיו הקשות: "זה נורא, יש לי שלושה ילדים קטנים ואני מנסה להבין איך לנווט את החיים ללא אימא שלהם".

 

כריסטינה מאוזר נהרגה באסון והותירה אחריה בעל ושלושה ילדים (צילום: מש' מאוזר)

 

האסון הכבד גבה גם את חייהם של שרה צ'סטר ובתה פייטון, ששיחקה אף היא בקבוצת הכדורסל באקדמיה של בראיינט. ריילי צ'סטר, בנה של שרה ואחיה של פייטון, ספד להם: "לאמא ולאחות הכי מדהימות בעולם: נוחו על משכבכם בשלום. אני אוהב אתכם, 'פיי פיי' ואמא", הוא כתב בחשבון האינסטגרם שלו.

 

שרה ופייטון צ'סטר, שנהרגו אף הן באסון (צילום: מש' פייטון)

 

ההרוג התשיעי בטרגדיה הקשה הוא ארה זוביאן, טייס המסוק בעל ותק רב שאף שימש כמדריך בבית ספר לטיסה של חברת המסוקים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE