הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוכח קשר הדוק בין "האקנה של המבוגרים" לבין קשיי שינה משמעותיים
רוזיציאה - מחלת עור הפנים הכרונית, המאתגרת לא מעט גברים ונשים, לרוב מעל גיל 30, נקשרת גם לבעיות שינה משמעותיות

רוזציאה היא מחלת עור פנים כרונית, השכיחה יחסית בנתחים לא קטנים באוכלוסיה ובאופן בולט אצל נשים מעל גיל 40.

המחלה המכונה גם "אקנה של המבוגרים", מוכרת בעיקר בהקשר האסתטי. המחלה, המתבטאת באודם ופצעונים באזורי פנים שונים, נחשבת ל"חמקמקה" מאחר ועצם איבחונה איננו משימה פשוטה כלל, עקב הדימיון של תסמניה החיצונים למקרים אחרים.

אך לא רק הפן האסתטי החשוב בפני עצמו עומדים הדברים. מחקרים מתקדמים מצאו קשר ישיר בין המחלה לליקויים בתפקוד כלי הדם הקטנים במוח ודלקת נוירולוגית. אמנם, גורמים התנהגותיים כמו לחץ, חרדה, דיכאון ושינה זוהו כקשורים למחלות עור דלקתיות אחרות, אך עתה נמצא קשר ישיר בין הופעת רוזציאה לאיכות השינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

החוקרים ביצעו מחקר מול קבוצת ביקורת על מנת לבדוק את הקשר בין רוזציאה לשינה ובו נכללו 608 מטופלי רוזציאה ו-608 משתתפי קבוצת ביקורת. 

תוצאות המחקר הראו כי שיעור גבוה של חולי רוזציאה 52.3% סבלו מאיכות שינה ירודה יותר בהשוואה למשתתפי קבוצת הביקורת רק  24.0% סבלו ממנה. גם רמת הפגיעה בשינה נמדדה: נמצא שאצל הלוקים במחלה הפגיעה כפולה בעוצמתה מול קבוצת הביקורת. מכאן הוכח קשר חזק בין איכות שינה ירודה לרוזיאציה.

 

 

החוקרים בודדו את הפנוטיפ של רוזציאה בעכברים ואף גרמו להם לחוסר שינה. תוצאות המחקר מראות כי מחסור בשינה החמיר את הפנוטיפ של הרוזציאה. 

סיכום  המחקר מראה כי רבים מחולי רוזציאה מאופיינים באיכות שינה ירודה,  זאת לצד סבירות גבוהה של רקע גנטי תורם להפרעות שינה. בנוסף, שינה באיכות ירודה יכלה להחמיר רוזציאה באמצעות גורמי דלקת מווסתים, מה שתרם למעגל אכזרי בהתקדמות המחלה

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE