הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האיחוד האירופי בהכרזה דרמטית: "שוקלים לאסור על כניסת אמריקאים"
לפי הדיווחים, 27 מדינות האיחוד חוששות מקצב התפשטות נגיף הקורונה בארצות הברית בשבועות האחרונים, ועל כן מתגבשת החלטה לחלק את מדינות העולם לשתי קטגוריות. ארה"ב צפויה להיכלל בקבוצה השנייה, זו שעל אזרחיה תיאסר הכניסה למדינות אירופה. הכניסה לרוסיה, בריטניה ומדינות אחרות שאינן באיחוד, לא תושפע מן המהלך

על רקע ההקלות הנוספות בהנחיות שניתנו לתושבי מדינות האיחוד האירופי, מוקדם יותר היום (שלישי) דווח כי ממשלות היבשת שוקלות לאסור על כניסת אמריקאים לתחומן, וזאת על רקע משבר הקורונה וההתפרצות הנוספת שנרשמת בשבועות האחרונים בלא מעט מדינות אמריקאיות, לרבות פלורידה, אריזונה, קליפורניה וטקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על אף שלא מדובר בהחלטה סופית, גורם במטה האיחוד בבריסל מסר כי "המטרה שלנו ברורה. למנוע מנוסעים להיכנס לאירופה ממדינות שבהן יש התפרצות של הווירוס". כך על פי הניו יורק טיימס, שציין כי האיסור צפוי להיכנס לתוקף ב-1 ביולי.

ככל הנראה, לא מדובר בהנחיה שתחול רק על ארצות הברית, ולפי הדיווחים בניו יורק טיימס, בכוונת האיחוד לחלק את מדינות העולם לשתיים, בהתאם למצב הקורונה בשטחן. מדינות שבהן הרשויות לא מצליחות להשתלט על המגפה יוכנסו לרשימה האוסרת על כניסת אזרחיהן לאירופה.

אם וכאשר איסור הכניסה אכן יצא לפועל, המדיניות תחול על 27 מדינות, לרבות גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ובלגיה. לעומת זאת, האיסור לא יחול על מדינות אירופאיות שאינן שייכות לאיחוד, למשל בריטניה (שעזבה באופן רשמי מוקדם יותר השנה), רוסיה, איסלנד, שוויץ ועוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE