הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש לקריסת מערכת הבריאות: חולי קורונה מציפים את בתי החולים בטקסס ואריזונה
שתי המדינות דיווחו בשבועות האחרונים על עלייה מדאיגה במספר חולי הקורונה הזקוקים לאשפוז, בדומה לתופעה שנרשמה בפלורידה. באריזונה, לדוגמה, רק 16% ממיטות האשפוז בטיפול נמרץ פנויות. בטקסס המצב מעט טוב יותר, אולם בשבועיים האחרונים עומד ממוצע המאושפזים החדשים בכל יום על כ-2,700 בני אדם

מספר חולי הקורונה באריזונה וטקסס הזקוקים לאשפוז בבתי החולים, עלה בימים האחרונים וקבע שיאים חדשים. אם לא די בכך, מדינות נוספות בדרום ארה"ב מדווחות על מגמות דומות, וקיים חשש כי מערכת הבריאות תקרוס אל מול העומס הצפוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

אריזונה, למשל, דיווחה אתמול על 3,591 נשאי קורונה נוספים - הכמות הגדולה ביותר שנרשמה במדינה בתוך פרק זמן של 24 שעות (מתחילת המשבר אובחנו קרוב ל-60 אלף חולים במדינה המדברית).

אך בדיוק כפי שהצגנו אתמול בנוגע לדרום פלורידה, כמות החולים המאובחנים - בין אם מדובר ביממה האחרונה או מתחילת המשבר - מספקת תמונת מצב חלקית, לכל היותר. מה שבאמת מעורר דאגה, כאמור, זה החשש שמערכת הבריאות תקרוס כתוצאה מהעומס.

לפי מחלקת שירותי הבריאות של אריזונה, ביום ראשון אושפזו 1,992 חולי קורונה בבתי החולים השונים במדינה. אתמול (שלישי) הנתון כבר עמד על 2,136. עוד נמסר ממחלקת שירותי הבריאות במדינה כי רק 16% ממיטות האשפוז במחלקות לטיפול נמרץ נותרו פנויות, ורק 17% מכלל מיטות האשפוז ריקות.

ד"ר פרנק לו-ווקיו, המועסק בכמה חדרי מיון בבתי חולים במדינה, הסביר בשיחה עם התקשורת המקומית כי "בכל יום שהגעתי לעבודה בחודש האחרון, ראיתי שהמצב נהיה רע יותר. וכשאני אומר רע יותר, אני מתכוון לעומס בלתי נתפס של חולי קורונה", הוא אמר.

 

מגמה מדאיגה נוספת שנרשמה בשבועות האחרונים היא שצעירים נדבקים בנגיף יותר מאשר בעבר (צילום: AP)

 

בראשית השבוע, מושל אריזונה - דאג דוסי - הפציר בתושבים לשמור על ריחוק חברתי ולחבוש מסכות מחוץ לבתים. הוא אף הודה שישנה עלייה מדאיגה בכמות החולים, אך לדעתו התופעה מוסברת, לפחות באופן חלקי, באמצעות הרחבת מערך הבדיקות לזיהוי הנגיף:

"מאז ה-15 באפריל, כמות הבדיקות המבוצעות באירזונה עלתה ב-600%. מאז ה-15 במאי, המועד שבו תמה ההנחייה שניתנה לתושבים להישאר בבתים, הכפלנו את כמות הבדיקות. זה הנושא שעלינו להתמקד בו", הוא אמר והוסיף, "אבל במקביל אנחנו גם רואים עלייה במספר הבדיקות החיוביות, דבר שמראה לנו שהנגיף הזה ממשיך להתשפט".

עוד הסביר דוסי כי מרבית הנשאים החדשים שאובחנו הם בני 20 עד 44 - מגמה שונה לחלוטין ממה שנרשמה עד כה: "האתגרים האמיתיים הם בצורות התקשורת והחינוך עם הצעירים, שכמובן רוצים לצאת לבלות. ישנם אירועים המוניים, למשל טקסי סיום הלימודים וכדומה, אך עלינו לשמור על ריחוק חברתי ולחבוש מסכות, ובכך להפחית את הסיכוי להעברת הנגיף".

 

מושל טקסס, גרג אבוט (צילום: טוויטר)

 

תופעת העומס בבתי החולים מורגשת היטב גם בטקסס, שם הממוצע היומי של נשאים חדשים עומד בשבוע האחרון על כ-3,500. אך בדומה לאריזונה, גם בטקסס הסיפור האמיתי הוא העומס העצום על מערכת הבריאות כולה.

בין ה-25 במאי ל-9 ביוני, 28,189 חולי קורונה אושפזו בבתי החולים בטקסס - ממוצע של 1,762 ביום. בשבועיים האחרונים (מה-9 ביוני ועד אתמול, ה-23 ביוני) הנתון כבר עומד על 41,103 (ממוצע של 2,740 מאושפזים מדי יום). 

המשמעות היא שנכון להיום, בטקסס - מדינה עם כ-30 מיליון תושבים - ישנן 14,260 מיטות אשפוז פנויות בלבד, לרבות 1,483 בטיפול נמרץ.

"זה די מובן מאליו, אבל חשוב להגיד את זה: נגיף הקורונה מתפשט בטקסס בקצב שלא מתקבל על הדעת, ועלינו להכיל את ההתפרצות", הסביר שלשום מושל טקסס, גרג אבוט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE