הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה שלושה חודשים: פחות מאלף מאושפזי קורונה בניו יורק
בלתי נתפס לחשוב כי רק בחודש אפריל היו בבתי החולים בניו יורק קרוב ל-20 אלף חולי קורונה, ומושל המדינה מייחס את המגמה לאופן שבו המדינה פתחה את המשק מחדש; שיעור ההדבקה במדינה ירד ל-1.1%

כמות חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים השונים במדינת ניו יורק, ירדה במהלך היממה האחרונה ל-996, כך מסר הבוקר (חמישי) מושל המדינה, אנדרו קואומו.

זוהי הפעם הראשונה שנתון קריטי זה יורד מתחת לרף האלף, מאז ה-18 במרץ. לשם השוואה, מה-3 ל-21 באפריל, נספרו מדי יום למעלה מ-15 אלף מאושפזים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ההישג הופך למרשים עוד יותר כאשר נזכרים בכך שניו יורק, ולמעשה כל אזור הטריי-סטייט (ביחד עם ניו ג'רזי וקונטיקט), היה מוקד הקורונה בארצות הברית. שיעור ההדבקה בניו יורק עומד כיום על 1.1%, וזאת לאחר שביממה האחרונה בוצעו למעלה מ-67 אלף בדיקות, מתוכן כ-750 היו חיוביות.

עוד עדכן קואומו כי 17 בני אדם מתו במהלך היממה האחרונה בעקבות ההידבקות במחלת COVID-19, המועברת באמצעות נגיף הקורונה. 

לדעת המושל, הסיבה למגמה החיובית שנרשמה במדינתו היא הגישה שבה נקט הממשל המקומי: "הרבה אנשים אמרו שאנחנו מגזימים ושיש לפתוח את המשק. הם אמרו לא להקשיב למדענים, שרק מנסים להפחיד אותם", אמר קואומו והוסיף, "אלו ששיחקו במשחקים פוליטיים בתחילת המשבר גורמים למדינה שלנו להיות בבעיה כיום".

 

 

כזכור, אתמול הכריז קואומו, ביחד עם המושלים בניו ג'רזי וקונטיקט, על אזהרת מסע משותפת, במסגרתה מי שיבקש להגיע לאזור ממדינות שבהן שיעור הנדבקים בקורונה גבוה באופן חריג, ידרש לשהות בבידוד במשך 14 יום.

דרישת הבידוד תחול על תושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים). חשוב להסביר כי הנתונים יעברו עדכון בכל יום, ולפי השינויים שיירשמו יוחלט האם להכניס מדינות נוספות לתוך הרשימה, או להוציא מדינות ממנה.

נכון לאתמול - יום ההכרזה - תושבים מ-9 מדינות ידרשו להיכנס לבידוד של שבועיים בעת הביקור בניו יורק, ניו ג'רזי או קונטיקט: פלורידה, טקסס, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, אלבמה, אקרנסו, אריזונה, וושינגטון ויוטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE