הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המגמה נמשכת: האטה בקצב התייקרות שכר הדירה בדירות להשכרה
חלקו הנוסף של דו"ח זילו-ערכי-בתים מראה האטה בקצב עליית שכר הדירה הממוצע. זוהי מגמה הנמשכת מזה החודש השלישי ברציפות בקו חופף לחדירה אפקט מגיפת הקורונה. נתון חיובי נרשם במלאי הרחב של בתים למכירה. התפתחויות מעורבות בשוק המשכנתאות

 דו"ח זילו-ערכי-בתים לחודש מאי, כאמור חוזה ירידת מחירי דירות במהלך המחצית השניה של 2020.

בחלק נוסף של הדו"ח הסוקר את המציאות הנדל"נית של חודש מאי, נמצאת האטה בקצב עליית שכר הדירה השנתי הממוצע זה החודש השלישי ברציפות. בפועל, נרשמה עלייה מתונה של 2.2% לעומת החודש המקביל אשתקד ל-1,657 דולר לאחר גידול של 3.4% בשנה רק חודשיים לפני כן. זהו השיעור הנמוך ביותר של הצמיחה משנה לשנה מאז לפחות 2014. קצב הצמיחה השנתי של שכר הדירה, הואט, לעומת החודש הקודם ב-27 ערי מטרופולין בארה"ב, והשכירות ממש ירדה ברמה הנומינלית בחודש מאי האחרון, בניו יורק וסן חוזה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



כן נרשם סימן חיובי, בכמות מלאי הדירות הרשומות למכירה ושיעורם גדל ב -1.5% מהחודש שעבר. ועדיין, המלאי לא צומח בקצב הרצוי לימי האביב. צמיחת המלאי הגיעה ב-4.5% מאפריל למאי 2019 – ולירידה ב -9.6% לעומת המקבילה אשתקד כתוצאה מכך. מאידך, ביקוש ער ומוגבר של קונים עוזר לשמור על נמוך במלאי המכירות שהמתינו לאחרונה. הם עלו עלייה של 28.5% לעומת החודש מהשבוע הראשון של יוני 2019, והצפיות ע"פ דו"ח זילו היו 41% יותר מאשר במאי בשנה שעברה. סביר להניח כי גל הביקוש של הקונים יתמתן בחודשים הקרובים, ככל שגל הביקוש המקדים, שאף קדם למגפה יתפוגג. במיוחד, אם האבטלה תוותר גבוהה ומכאן גם ההכנסה הפנויה להשקעה או לצורך שכירות גוברת תתרוקן.

שיעורי המשכנתא עלו בכ-3.5% ועלו לשיא של כ- 3.6% ב-11 במאי. בעוד שהשיעורים הגיעו לשפל החודשי שלהם ב-21 במאי, ברמה של 3.42%, וסיימו את החודש ב -3.49%.
זילו מציינת, שחישוב שיעורי המשכנתא בזמן אמת, מבוססים על אלפי הצעות מחיר משכנתא בהתאמה אישית שהוגשו מדי יום ללווים אנונימיים באתר הייעודי  על ידי המלווים של צד ג  והם משקפים את השינויים אחרונים בשוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE