הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נלכד באישון לילה בבית הקברות בעודו מרסס צלבי קרס על המצבות ושורף דגל אמריקני
השקט במדינת רוד איילנד השלווה הופר. לאחר שמושלת המדינה הכריזה על התכנית לשינוי שם המדינה בשל הקשר של השם הנוכחי לעבדות, ישנם כאלה שכבר החליטו להקדים את המאוחר, והחלו לחפש "צדק משל עצמם".

אוון גומרה בן ה-26, ממדינת רוד-איילנד מואשם כי השחית מצבות בבית קברות היסטורי אשר שימש מקום מנוחה לאנשי דת קתוליים ששהו במדינה הצפון מזרחית מאז המאה ה-17.

על פי החשד גומרה חדר לחצר בית הקברות ובאמצעות ריסוס צלבי קרס ביקש להשחית את המצבות במקום. לאחר שעוכב על ידי שומר בית הקברות הוא החל לתקוף אותו ולנסות לתקוף שומר נוסף העובד במכללה המקומית המנוהלת על ידי שירותי כנסיית פרובידנס ההיסטורית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האב בריאן שיינלי הגיע לזירה ומסר כי "השוטרים ניגשו לאדם המדובר ושאלו לפשר מעשיו במטרה לאשש האם הוא ביצע את מעשי הוונדליזם. כשהבחינו שהיה זה הוא שריסס את צלבי הקרס ואת הכתובות האנטי-קתוליים על הצלב הראשי שבבית הקברות ועל מספר מצבות במקום, הוא החל לשרוף דגלים אמריקנים בזירה בעודו ניצב למול הקברים המושחתים ומתעמת עם השוטרים שאסרו אותו".

 
מדינת רוד-איילנד הליברלית עצמה עמדה לאחרונה במוקד של סערה תקשורתית בעקבות תוכניותיה של המושלת המקומית לשנות את שם המדינה מ"מדינת רוד איילנד ומטעי פרובידנס", ל"מדינת רוד איילנד", בשל הקשר בין השם 'מטעי פרובידנס' וסחר העבדים שהתרחש בשטח המדינה הצפון מזרחית לפני למעלה מ-300 שנים - וזאת על אף העובדה כי רוד איילנד הייתה המדינה הראשונה שביטלה בפועל את קיום העבדים בשטחה.
 
 
בתוך כך, נראה כי כמה מתושבי המקום אינם מחכים להעברת ההחלטה הרשמית לשינוי השם אשר תתרחש בנובמבר 2020, ומבקשים לפעול בצורה עצמאית להשיג את השינוי על ידי השחתת בתי קברות.

התקרית מדגימה כיצד בצל פעילותה של תנועת BLM לשוויון גזעי ולהפסקת האלימות המשטרתית, הולכים וגוברים מחד מעשי האלימות שנועדו לתקן עוולות היסטוריים שנעשו בארה"ב באמצעות מעשים אלימים, ומאידך גם הקולות הקוראים למהפכה סוציאליסטית באמריקה בחסות התנועה.

צמד האגפים הרדיקליים שצמחו בתוך התנועה עתידים כנראה "לקבל חיים משל עצמם", כאשר התנועה עתידה להתפצל בין אגף פוליטי בעל אוריינטציה סוציאליסטית, ואגף רדיקלי המבקש בצורה יותר מרקסיסטית לחולל שינוי בארה"ב באמצעות מקרי אלימות.

בשנת 2016 גבר אפרו אמריקני אשר היה חבר בכנסייה הקהילתית של מיססיפי, נתפס בעודו מנסה להצית כנסייה כשבמקביל הוא מרסס על קירותיה "הצביעו טראמפ", על צדי הבניין הבוער, בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות במדינה.

ואכן נראה כי מדובר במתקפה שהייתה אמורה לעורר חשש מפעילות ניאו נאצית אך כי מדובר דווקא בגבר אפרו-אמריקני אשר היה מעורב בתקרית ושפעל ממניעי נקמה היסטורית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE