הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפו פרטים חדשים על אירוע הירי במרכז הפצה של וולמארט בקליפורניה
חקירת משרד השריף גילתה כי החשוד, שנורה למוות במהלך האירוע, פוטר ממרכז ההפצה לפני למעלה משנה, וזאת בטענה שלא הופיע למשמרת שלו. ההרוג באירוע הינו גבר בשנות ה-40 לחייו, נשוי ואב לשניים

החשוד שפתח באש במרכז הפצה של רשת וולמארט בצפון קליפורניה שלשום (שבת), ככל הנראה ביקש לנקום על כך שפוטר ממקום עבודתו, כך על פי רשויות החוק במחוז טהמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ למרכז ההפצה, לאחר הירי ביום שבת האחרון (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

כזכור, בסביבות השעה 3:00 בצהריים ביום שבת האחרון, גבר החמוש ברובה סער דהר עם רכבו לעבר מרכז ההפצה. לאחר שהתנגש בבניין עם רכבו, הוא פתח באש לעבר מאות העובדים. אחד מהם נהרג וארבעה נוספים נפצעו, לפני שהחשוד נורה למוות ע"י המשטרה. האירוע הקטלני התרחש בעיר רד בלאף, כ-130 מייל (כ-210 ק"מ) צפונית לבירת קליפורניה, סקרמנטו.

תחילה דווח על שני ההרוגים, אולם בהמשך נודע כי אחד מהם היה החשוד בירי, שאמש זוהה כלואיס ליין בן ה-31, תושב העיר רדינג. ליין עבד באותו מרכז הפצה עד לפני כשנה וחצי (פברואר 2019), אז פוטר בשל אי-הגעה למשמרת. כך על פי משרד השריף המקומי שאמון על חקירת הרצח.

במקביל לזהותו של החשוד, אמש גם פורסם כי ההרוג בתקרית הינו מרטין הארו-לוזאנו בן ה-45 - שהותיר אחריו אישה ו-2 ילדים. מבצע התרמה נפתח לטובת משפחתו באתר GoFundMe, ושם הוסבר כי הארו-לוזאנו "ניסה להעניק סיוע לנהג לפני שנורה למוות".

 

מרטין הארו-לוזאנו, שנרצח באירוע הירי (צילום: GoFundMe)

 

ממצאי החקירה הראשונית מצביעים על כך שליין נסע סביב מרכז ההפצה לפחות 4 פעמים לפני שהחליט להתחיל במתקפה שלו. עוד הוסבר כי ברובה הסער שלו נמצאו מחסניות בעלות קיבולת גבוהה - דבר שאינו חוקי בקליפורניה.

כאמור, ישנם ארבעה פצועים נוספים המאושפזים בבית החולים, לרבות אחד שנדרס בתחילת האירוע. מרכז ההפצה עצמו נותר סגור, ולא ברור מתי יפתח מחדש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE