הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה מעודדת: ההרשמה לשירות "גלובל אנטרי" נפתחה בשנית
לאחר יותר משלושה חודשים שבהם המשרדים נותרו סגורים, הבוקר נודע כי הם יפתחו מחדש כבר בשבוע הבא. פתיחת המשרדים מהווה התקדמות משמעותית, שכן קבלת התעודה הנכספת מותנת בראיון אישי. תושבי ניו יורק לא יוכלו להשתתף בתוכנית, וזאת על רקע המחלוקת שקיימת בעקבות חקיקה המעניקה רישיונות נהיגה למהגרים בלתי חוקיים

לאחר יותר משלושה חודשים שבהם המשרדים נותרו סגורים, הבוקר נודע כי הם יפתחו מחדש כבר בשבוע הבא. פתיחת המשרדים מהווה התקדמות משמעותית, שכן קבלת התעודה הנ

בכוונת סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) לפתוח מחדש את מרכזי ההרשמה לתוכנית "גלבול אנטרי" בתוך כשבוע, וזאת כחלק מהמאמץ של הממשל הפדרלי לחדש את פעילותם של משרדים וסוכנויות ממשלתיים אשר נסגרו בעקבות משבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

תוכנית "גלובל אנטרי" נועדה לאפשר לנוסעים להימנע מהתור הארוך והאיטי שבדרך כלל נרשם אצל פקידי ההגירה, בנמלי התעופה השונים ברחבי ארצות הברית. בתנאי שמדובר באזרח אמריקאי (או בעל מעמד של תושבות קבע, או "גרין קארד") שלא ביצע עבירת מס במהלך העשור החולף, ניתן להגיש את הבקשה ל-CBP.

מלבד העובדה שניתן "לעקוף" את העומס בפקידי ההגירה, יתרון נוסף שבעלי גרין קארד מקבלים מתועודות הגלובל אנטרי הוא הימנעות ממילוי טופס הצהרת המכס (הטופס אותו הם מחוייבים להגיש עם כניסתם לארה"ב). ראוי לציין כי בעלי אזרחות אמריקאית פטורים ממילוי טופס זה בכל עת.

 

 

ב-18 במרץ הודיעו ראשי ה-CBP כי הוחלט לסגור את כלל המשרדים של הסוכנות, וזאת על רקע מגפת הקורונה. ראוי להסביר כי עצם הגשת הבקשה אינה בהכרח מצריכה ביקור במשרד, אולם לא ניתן להנפיק את התעודות ללא ראיון אישי - דבר שלא התאפשר בעקבות סגירת המשרדים.

תחילה, ההערכות דיברו על סגירה עד ה-1 במאי, אולם במהרה הינו אנשי ה-CBP כי הפתיחה לא תתאפשר במועד זה. כעת, תאריך היעד החדש שסומן הוא יום שני הבא, ה-6 ביולי. על אף שהמשרדים יפתחו מחדש, צפויות לא מעט מגבלות על מי שיגיע.

 

הדברים יראו אחרת גם לאחר הפתיחה המחודשת של משרדי ההגירה (צילום: רויטרס)

 

בראש ובראשונה, כלל השוהים במשרדי ה-CBP - עובדים ואזרחים שהגיעו כדי להגיש בקשה כזו או אחרת - יידרשו להסתובב עם מסכות בכל רגע נתון. טפסים פיזיים ודלפקים עם טאבלטים הוסרו מהמשרדים, וזאת בנוסף לכך שמרבית המושבים באזורי ההמתנה הוצאו (כדי לאפשר שמירה על ריחוק חברתי).

בנוסף, מחסומים פיזיים יפרידו בין העובדים למגישי הבקשות - דבר שלדעת רשויות הבריאות יפחית באופן ניכר את הסיכוי להעביר את הנגיף בתוך המשרד. מעבר לכל זה, חשוב לזכור כי ההגעה למשרדי ה-CBP מותנת בקביעת תור, שכאמור נקבע רק בתום מרבית שלבי תהליך הבקשה. 

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

על פניו, כלל האזרחים ובעלי הגרין קארד יכולים להגיש בקשה להשתתף בתוכנית גלובל אנטרי, אך בפועל זה לא באמת קורה. הסיבה לכך היא ההודעה הדרמטית שפורסמה מצד רשויות ההגירה בתחילת חודש פברואר האחרון, לפיה תושבי ניו יורק לא יוכלו להירשם לשירותים כגון Global Entry, וזאת בשל החוק שחוקק במדינה ומאפשר למהגרים לא חוקיים להוציא רישיונות נהיגה.

מי שהודיע על המהלך בזמנו היה השר לביטחון המולדת בפועל, צ'אד וולף, שסיפר בראיון לרשת פוקס ניוז כי תושבי ניו יורק לא יוכלו להשתתף באף אחד משירותי הכניסה למדינה הקיימים, לרבות Global Entry ו-Trusted Traveler: "היום הודענו לניו יורק שתושביהם כבר לא רשאים להשתתף בתוכניות מסוג זה כי לסוכנות המכס והגנת הגבולות אין גישה למאגרי מידע בניו יורק, ולכן לא ניתן לדעת אם מבקשי הבקשה עומדים בקריטריונים הנדרשים", הסביר וולף.

כזכור, החוק המדובר בניו יורק נכנס לתוקף בשנה שעברה, ובמסגרתו כל תושב מעל גיל 16 יכול להגיש בקשה לקבלת רישיון נהיגה ללא קשר למעמדו החוקי. החוק אף אוסר על רשויות ההגירה, ביניהן רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) וסוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), לקבל מידע אישי של התושבים ממאגרי משרד הרישוי, ללא צו של בית המשפט.

קן קוצ'ינלי, סגן השר לביטחון המולדת בפועל, הסביר בפברואר כי התוכניות שיושפעו מן השינוי הן Global Entry, FAST ו-NEXUS. עוד הסביר כי תוכנית TSA PreCheck לא נכללת ברשימה. קוצ'ינלי אף הוסיף כי מעבר לאיסור על השתתפות בתוכנית, תושב ניו יורק שרשום לאחת מהן כיום לא יוכל לבצע חידוש.

בפועל, עם סיומה של שנת 2019, כ-175 אלף תושבי ניו יורק הוצאו מחוץ לשלוש התוכניות.

בנוסף, ישנם כ-80 אלף תושבים שקיבלו אישורים זמניים להשתתפות בפרויקט (עד שתהליך הראיון יושלם), והם הוסרו משלוש התוכניות באופן מיידי. קוצ'ינלי הסביר כי הממשל הפדרלי בודק את האפשרות לבצע שינויים דומים גם עבור מדינות נוספות שבהן קיימים "חוקי מקלט", למשל קליפורניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE