הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גם תושבי קליפורניה ידרשו לשהות בבידוד עם כניסתם לניו יורק וניו ג'רזי
כשבוע לאחר שהמדיניות החדשה נכנסה לתוקף, הבוקר הודיעו מושלי שלוש מדינות הטריי-סטייט כי הם מוסיפים 8 מדינות נוספות לרשימה, ביניהן קליפורניה, נבאדה וג'ורג'יה; מושל ניו ג'רזי: "עברנו גיהנום, והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לעבור את זה שוב"

כמות המדינות שתושביהן ידרשו לשהות בבידוד במשך שבועיים עם כניסתם לניו יורק, ניו ג'רזי או קונטיקט, הוכפלה מוקדם יותר היום (שלישי) לאחר שהוחלט לצרף 8 מדינות נוספות לרשימה, ביניהן גם קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט שהוצב בנמה"ת לה גוארדיה, המסביר על הדרישה לשהות בבידוד (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ביום רביעי הקודם הודיע מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, ביחד עם המושלים בניו ג'רזי (פיל מרפי) וקונטיקט (נד למונט), על גיבוש המדיניות החדשה, וזאת על רקע התפרצויות נוספות של הנגיף במדינות רבות. "עלינו לוודא שהנגיף לא יופץ בשנית ע"י נוסע במטוס. עבדנו קשה מאוד כדי להוריד את שיעור הנדבקים, ואנחנו ממש לא רוצים לראות את הנתון עולה שוב", הסביר קואומו בשבוע שעבר.

בזמנו הוסבר כי כי דרישת הבידוד תחול על תושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים). עוד נמסר בהודעה המשותפת שפורסמה ע"י שלושת המושלים כי הנתונים יעודכנו בכל יום, ובהתאם לשינויים יוחלט אם וכאשר להכניס או להוציא מדינה מהרשימה.

 

 

וכך בדיוק קרה הבוקר כאשר נודע כי שמונה מדינות נוספות ייכנסו לרשימה: קליפורניה, ג'ורג'יה, איווה, איידהו, לואיזיאנה, מיסיסיפי, נבאדה וטנסי. למעשה, הן מצטרפות לשמונה המדינות הראשונות שנוספו לרשימה (ושאף אחד טרם הוצאה ממנה): אלבמה, ארקנסו, אריזונה, פלורידה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, יוטה וטקסס.

קואמו הצביע על העלייה החדה במספר חולי הקורונה במדינות אלה כסיבה להוספתן לרשימה.

 

המושלים קואומו, מרפי ולמונט במעמד ההכרזה על דרישת הבידוד (צילום: לשכת מושל ניו יורק)

 

חשוב להבהיר כי הדרישה להיכנס לבידוד חלה על כל מי שמגיע לניו יורק, ניו ג'רזי או קונטיקט מהמדינות ברשימה, לרבות תושבים המתגוררים בניו יורק (כלומר, גם נוסעים הנוחתים בניו יורק כדי לחזור הביתה ידרשו לשהות בבידוד).

"'נתוני הקורונה' שלנו ירדו באופן משמעותי, לא פחות מאף מדינה אמריקאית אחרת", אמר הבוקר המושל מרפי, "עברנו גיהנום, והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לעבור את זה שוב".

אתמול (שני), מרפי הורה לשהות את התוכניות לאפשר למסעדות להיפתח מחדש (אם כי במתכונת מוגבלת של 25% מכמות השולחנות הרגילה) - דבר שהיה אמור לקרות ביום חמישי הקרוב. ביממה הקרובה אף צפויה להתקבל החלטה סופית לגבי פתיחת מסעדות בניו יורק (חמשת רובעי העיר היו אמורים לעבור לשלב הבא בתוכנית היציאה מהמשבר בשבוע הבא).

 

 

כזכור, רק לפני חודשים בודדים, אזור הטריי-סטייט, והעיר ניו יורק בפרט, הוגדרו כמוקדי הקורונה בארצות הברית. לקראת סוף חודש מרץ, הנשיא טראמפ אפילו שקל להטיל סגר על שלוש המדינות - דבר שלא קרה בסופו של דבר. בשיא המשבר, כ-800 איש מתו מדי יום בניו יורק, אך מאז נרשם שיפור ניכר וכיום הנתון עומד על כ-25 מקרי מוות ביממה.

גם מדינות אחרות נערכו בהתאם כבר בימים הראשונים של המשבר: רוד איילנד אסרה על כניסת רכבים עם לוחיות רישוי של ניו יורק, ופלורידה אף הורתה לתושבים המגיעים מהאזור לשהות בבידוד ביתי למשך שבועיים.

"אין אזור בארצות הברית ששילם מחיר כבד יותר בחיי אדם. אצלי במדינה איבדנו 13 אלף קרובי משפחה, וניו יורק וקונטיקט שילמו מחיר כבד אף הן", הסביר המושל מרפי, שהוסיף כי ההחלטה להכניס מבקרים לבידוד הינה "הצעד ההגיוני והאחראי ביותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE