הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות סירובו להעניק שירות לאישה ללא מסכה: עובד סטארבקס זכה לתרומות בסך 100 אלף דולר
תושבת סן דייגו נכנסה לסניף מקומי של רשת בתי הקפה, ללא כיסוי פנים, ועל כן התבקשה לעזוב. היא זעמה, תיעדה את העובד והעלתה את התמונה לרשתות. אך במקום לקבל "לייקים" כפי שרצתה, התיעוד הוביל לפתיחת אירוע התרמה לטובת העובד. כעת, האישה דורשת לקבל לפחות חלק מהסכום ואף מאיימת לתבוע

סכום של 100 אלף דולר גויס עד כה לטובתו של לנין גוטיירז, עובד בסניף סטארבקס בסן דייגו אשר תועד בשבוע שעבר בעודו מסרב להעניק שירות לאישה שלא הסכימה לשים מסכה בהתאם לחוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גוטיירז וגילס (צילום: פייסבוק / Shutterstock)

 

למעשה, האירוע התחיל ב-22 ביוני כאשר הלקוחה - אמבר גילס בת ה-35 - הגיעה לסניף. כאמור, היא סירבה לשים מסכה, ועל כן העובד ביקש ממנה לעזוב את המקום. גילס צילמה את גוטיירז וצירפה את התיעוד לפוסט שהעלתה לפייסבוק, ובו ניסתה לעשות לו שיימינג: "תכירו את לנין מסטארבקס שסירב לשרת אותי כי אני בלי מסכה. בפעם הבאה אני אחכה לשוטרים ואביא תעודות מהרופא שלי", היא כתבה.

אלא שבפועל, הניסיון לעשות לו שיימינג העניק לעובד הצעיר במה וירטואלית, וכאמור, עד כה גויס עבורו סכום של כ-100 אלף דולר, שנשלחו ע"י אנשים שביקשו להביע את תמיכתם, הן בגוטיירז ברמה האישית והן בהוראה לשים מסכות במקומות ציבוריים.

כעת, העובד הצעיר מתכוון להשתמש בסכום הנאה כדי להגשים את חלומו ולהפוך לרקדן מקצועי, אך הוא סיפר כי הוא גם מתכוון לתרום חלק מהסכום לארגונים מקומיים בעירו.

 

עד כה נתרמו כ-100 אלף דולרים (צילום: GoFundMe)

 

ראוי לציין כי סוגיית המסכות אינה בגדר המלצה במחוז סן דייגו שבו התרחש האירוע. יתרה מכך, לבעלי עסקים יש את הזכות המלאה לסרב להעניק שירות ללקוח שאינו פועל לפי החוק. עם זאת, חשוב לדעת שישנם אנשים הסובלים ממחלות רקע שונות המונעות את השימוש במסכות (ויש כאלו שגם ינסו לשכנע שהם מחזיקים בתעודה המאפשרת להם להסתובב ללא מסכות).

ככל הנראה, גילס עצמה לא סובלת מאף מחלה, והיא מגדירה את עצמה כמתנגדת לחיסונים. היא אף סיפרה כי לדעתה אין כל תכלית בחבישת מסכות, וזאת למרות שמומחים למחלות מדבקות טוענים אחרת.

מאז פרסום הסרטון, גילס טוענת שהיא נפלה קורבן לאיומים. בשיחה עם התקשורת המקומית היא אמרה: "מעולם לא איימתי עליו, רק התנגדתי למה שהוא רוצה שאני אעשה. לא איימתי, ועכשיו קיבלתי אלפי איומים לרצח. זה מפחיד", היא אמרה.

 

 

גילס אף דורשת לקבל לפחות חלק מהסכום שנתרם לגוטיירז, והיא מתכוונת לתבוע את מי שפתח את העמוד, בטענה להוצאת דיבה (ראוי לציין כי היא אמרה זאת כאשר הסכום שגויס עמד על כ-20 אלף דולר, וכאמור בינתיים הסכום זינק פי 5).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE