הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תופעה - חציית גבול המונית כדי להתאשפז בבתי חולים ממלכתיים אמריקאים
חולי קורונה ממקסיקו חוצים את הגבול בהמוניהם בכדי להנות מטיפול בבתי חולים אמריקאים ממלכתיים. ביה"ח המתוקצבים ע"י המדינה מתגייסים למשימה

נשאי וירוס הקורונה תושבי מקסיקו, מופיעים בחדרי מיון אמריקאי, לאחר שהתקשרו ל 911 מגבול ארה"ב-מקסיקו.

אמבולנסים במימון משלם המיסים האמריקאי מגיעים מדרום קליפורניה, עד הגבול ומעניקים שירות הסעות VIP אל בתי החולים.
אין ספק  שעצם הטיפול באנשים חולים הוא מבורך, השאלה שעומדת היא רק סדר עדיפויות בהקצאת משאבים.

אן גרדר, נשיא ומנכ"ל חברת סקריפס בריאות, מערכת בתי חולים בדרום קליפורניה אומר: הזינוק במספר מקרי הקורנה בארה"ב ובשכנותיה, גרם לבתי חולים בדרום קליפורניה להחליט להקצות את משאבי בתי החולים לטובת המקסיקנים. "פשוט אין חומה לוירוסים בגבול", אומר ג'ושיה היימן, מנהל המרכז ללימודי בין-אמריקה וגבולות באוניברסיטת טקסס באל פאסו. "החומה היא אשליה, מכיוון ששני הצדדים ממש ארוגים זה בזה."

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העליה במקרי חציית הגבול כדי לקבל טיפול ע"ח הציבור האמריקאי, החלו לקבל תשומת לב ציבורית בחודש מאי. מנהלי אותם בתי חולים רובם ככולם נתמכי משלם המיסים האמריקאי, חשו מספיק נוח להכין מערכת העברת חולים חדשים עבור מהגרי המחלה ממקסיקו. "זה נחשול חסר תקדים מעבר לגבול", אומרת כרמלה קויל, נשיאת ומנכ"ל התאחדות בתי החולים בקליפורניה. בחמשת השבועות האחרונים, יותר מ -500 חולים הועברו לבתי חולים ברחבי המדינה ממחוז רויאל בקליפורניה, שרושם את מספר החולים הגבוה ביותר במערב ארה"ב. "אבל לדעתי זה לא עניין של הגירה, רבים מהם מחזיקים אזרחות אמריקאית (שאובמה בזמנו דאג להפיכתם ככאלה).

סרחיו א. בלטרן, קצין מכס וגבולות ארה"ב האחראי על נמלי הכניסה של קלקסיקו, אמר כי "החל לראות כמה וכמה אנשים מכינים את עצמם לטיפול בבתי חולים, בעודם יודעים בוודאות שהם חולים מאומתים, אמנם זה משתנה מיום ליום, ומעבר לשינוי, אך חווינו עלייה משמעותית בשיחות הקשורות לרפואה בנמלי הכניסה של קלקסיקו שניתן לקשר ישירות למגיפה COVID-19 במהלך החודשים האחרונים. נראה כי המטופלים שחוצים את הגבול חולים יותר מהמטופלים שבדרך כלל ראינו", הוא אומר. "יכול להיות שהם חיכו יותר מדי במקסיקו, או שהם הלכו לבית חולים מקסיקני והחליטו לטפל כאן."

זרימת החולים מעבר לגבול הייתה קבועה במשך שבועות, אומר קויל מאיגוד בתי החולים בקליפורניה. וכעת בתי חולים ברחבי המדינה - כולל צפונה כמו סקרמנטו - לוקחים חולי וירוס ממחוז למחוז כחלק ממערכת העברת חולים חדשה שהוקמה כדי להקל על הלחץ.

חלק מהאזרחים תושבי הקבע של ארה"ב פחות מרוצים מהסידור, ג'ק ג'ונסון טוען שמאחר ומשאבים הם עניין מתכלה, ומדובר בכספי משלם המיסים האמריקאי, יש להעדיף את אזרחי ארה"ב המתגוררים בדרך קבע בארה"ב תחילה ע"פ אלה שחיים בארץ אחרת ומחויבים לה ולמיסיה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE