הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החמרת נהלים בדרום קליפורניה: ברים במחוז אורנג' יסגרו, עוצר יחול על עסקים בסן דייגו
בדומה לרשויות מקומיות נוספות באזור, גם במחוז אורנג' הוחלט שברים יסגרו, אך חלקם יוכלו להמשיך לפעול בתנאים מסוימים. במחוז סן דייגו לקחו את העניין צעד אחד קדימה והורו על סגירת כלל המסעדות בעיר החל משעה 10:00 בלילה ועד שעות הבוקר למחרת

על רקע העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה ברחבי קליפורניה כולה, ובדרום המדינה בפרט, ולצד העומס הכבד בבתי החולים, יותר ויותר רשויות מקומיות במדינה המוזהבת מגבשות נהלים מחמירים לקראת חג העצמאות, שחל בסוף השבוע הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

במחוז אורנג', שכזכור תושביו מחאו כנגד ההנחיה שניתנה להם להישאר בבתים, רשויות הבריאות הורו לסגור את מרבית הברים כבר החל ממחר (דקה לאחר חצות הלילה בין רביעי לחמישי).

הנחיה זו מצטרפת להנחיה דומה שפורסמה ע"י הרשויות במחוזות הסמוכים - לוס אנג'לס וריברסייד. חשוב להבהיר כי חלק מהברים יוכלו להישאר פתוחים, אך רק המקומות שבהם מגישים מזון. יתרה מכך, ראוי לציין כי עדיין ניתן למכור/לקנות אלכוהול בברים המגישים מזון, אך רק בתנאי שמדובר בחלק מעסקה (כלומר, לא ניתן להגיע ולהזמין רק בירה. אך ארוחה ביחד עם בירה כן תוגש).

 

 

לא ברור כיצד הנחיה זו תסייע לעצור את התפשטות הנגיף, שכן השהות במקומות סגורים נחשבת לבעייתית ובעלת סיכון גבוה יותר להידבקות בקורונה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדרום למחוז אורנג', בסן דייגו, הוחלט להחמיר את הנהלים עוד יותר: כבר אמש, דקה בלבד לאחר חצות ו-17 ימים בלבד לאחר שנפתחו מחדש, כלל הברים נסגרו.

בדומה לאורנג', גם במחוז סן דייגו הוחלט לאפשר למסעדות לפעול (ולהגיש אלכוהול ביחד עם אוכל), אך הוחלט כי כלל המסעדות יעברו "עוצר לילי". דהיינו, כל מסעדה במחוז סן דייגו - ללא כל קשר לסוגיית הגשת אלכוהול - חייבת להיסגר מהשעה 10:00 בלילה ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת.

על אף שמדובר במעין היערכות לקראת החג, חשוב להסביר כי ההנחיה במחוז סן דייגו תהיה בתוקף עד להודעה חדשה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, אמש רמז מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, על כך שהוא מתכנן להרחיב את המגבלות הקיימות על התושבים: "מחר נפרסם הודעה נוספת, ונתחיל להחזיר חלק מההנחיות 'הישארו בבתים'. המחשבה שלנו היא כזו: אם לא תישארו בבית ותחבשו מסכות כאשר אתם יוצאים, נאלץ לאכוף את העניין, וכך נעשה", הוא אמר אתמול.

הרשויות ברחבי קליפורניה כבר הורות על מספר מגבלות לקראת החג, לרבות סגירת מרבית החופים במדינה. אתמול אובחנו בקליפורניה כ-6,367 נשאי נוספים. ביממה האחרונה אף נרשמה עלייה במספר המאושפזים (6.3%) ובמספר המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ (4.3%), כך על פי המושל.

 

 

"הצלחנו לשטח את העקומה פעם אחת, ואנחנו נעשה את זה שוב. אנחנו נתגבר על המגפה הזו, אבל עלינו להיות חכמים יותר מבחינת הגישה שלנו", המשיך ניוסאם. היות שסיכויי ההידבקות עולים באופן משמעותי בתוך חללים סגורים, ההנחיה החדשה עשויה לכלול סגירת בתי עסק.

יתכן שההחלטות שהתקבלו מצד הרשויות במחוזות אורנג' וסן דייגו הן חלק מההכנה לקראת ההנחיות של ניוסאם, שצפויות להתפרסם בתוך שעות בודדות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE