הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגבלות חדשות הוכרזו בקליפורניה למשך 3 שבועות לפחות: גם לוס אנג'לס ברשימה
המושל ניוסאם הורה על מניעת הכנסת אנשים למגוון עסקים, בהם מסעדות, ב-19 מחוזות ברחבי המדינה: "משמעות המהלך היא שאנו מנסים לצמצם ככל שניתן את הפעילויות המרוכזות בפנים אותם המקומות ולהוציאן החוצה"

זה היה באוויר וכעת הפך לרשמי. מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הודיע לפני זמן קצר על החרפה משמעותית במגבלות נהלי הזהירות למשך לפחות שלושה שבועות, ב-19 מחוזות ובהם לוס אנג'לס, והורה על עצירת הכנסת לקוחות לישיבה בתוך מסעדות, בתי יין, מרכזי בילוי, בתי קולנוע, גני חיות, מוזיאונים ובתי הימורים. 

ניוסאם בחר בכוונה להוציא את ההנחיות החדשות ימים ספורים לפני יום העצמאות, ה-4 ביולי, מחשש שבמהלך החג, כמות הנדבקים, שגם ככה נמצאת במגמת עליה, תזנק עוד יותר, בעקבות ההתקהלויות הצפויות. 

"אין זה אומר שהמסעדות יסגרו", הבהיר ניוסאם בהודעתו, "משמעות המהלך היא שאנו מנסים לצמצם ככל שניתן את הפעילויות המרוכזות בפנים אותם המקומות ולהוציאן החוצה. כך נוכל לבלום את קצב התפשטות נגיף הקורונה". 

כאמור, ההנחייה נכנסה לתוקף במחוז לוס אנג'לס וכן במחוזות הבאים: קונטרה קוסטה, פרזנו, גלאן, אימפריאל, גלן, קרן, קינג, מרסד, אורנג', ריברסייד, ונטורה, סקרמנטו, סן ברנרדינו, סן חואקין, סנטה ברבה, סנטרה קלרה, סולאנו, סטנידלאוס, וטולאר.

במחוז אורנג', שכזכור תושביו מחאו כנגד ההנחיה שניתנה להם להישאר בבתים, רשויות הבריאות הורו לסגור את מרבית הברים כבר החל ממחר (דקה לאחר חצות הלילה בין רביעי לחמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסעדת 'אברה' במחוז לוס אנג'לס. מעתה יוכלו לסעוד בה רק באזור החיצוני

הנחיה זו מצטרפת להנחיה דומה שפורסמה ע"י הרשויות במחוזות הסמוכים - לוס אנג'לס וריברסייד. חשוב להבהיר כי חלק מהברים יוכלו להישאר פתוחים, אך רק המקומות שבהם מגישים מזון. יתרה מכך, ראוי לציין כי עדיין ניתן למכור/לקנות אלכוהול בברים המגישים מזון, אך רק בתנאי שמדובר בחלק מעסקה (כלומר, לא ניתן להגיע ולהזמין רק בירה. אך ארוחה ביחד עם בירה כן תוגש).

מדרום למחוז אורנג', בסן דייגו, הוחלט להחמיר את הנהלים עוד יותר: כבר אמש, דקה בלבד לאחר חצות ו-17 ימים בלבד לאחר שנפתחו מחדש, כלל הברים נסגרו.

בדומה לאורנג', גם במחוז סן דייגו הוחלט לאפשר למסעדות לפעול (ולהגיש אלכוהול ביחד עם אוכל), אך הוחלט כי כלל המסעדות יעברו "עוצר לילי". דהיינו, כל מסעדה במחוז סן דייגו - ללא כל קשר לסוגיית הגשת אלכוהול - חייבת להיסגר מהשעה 10:00 בלילה ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת.

 

כזכור, אמש רמז מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, על כך שהוא מתכנן להרחיב את המגבלות הקיימות על התושבים: "מחר נפרסם הודעה נוספת, ונתחיל להחזיר חלק מההנחיות 'הישארו בבתים'. המחשבה שלנו היא כזו: אם לא תישארו בבית ותחבשו מסכות כאשר אתם יוצאים, נאלץ לאכוף את העניין, וכך נעשה", הוא אמר אתמול.

הרשויות ברחבי קליפורניה כבר הורות על מספר מגבלות לקראת החג, לרבות סגירת מרבית החופים במדינה, וכן ביטול מופעי הזיקוקים. אתמול אובחנו בקליפורניה כ-6,367 נשאי נוספים. ביממה האחרונה אף נרשמה עלייה במספר המאושפזים (6.3%) ובמספר המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ (4.3%), כך על פי המושל.

"הצלחנו לשטח את העקומה פעם אחת, ואנחנו נעשה את זה שוב. אנחנו נתגבר על המגפה הזו, אבל עלינו להיות חכמים יותר מבחינת הגישה שלנו", המשיך ניוסאם. היות שסיכויי ההידבקות עולים באופן משמעותי בתוך חללים סגורים, ההנחיה החדשה אכן יצאה לפועל.

עד כה נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי קליפורניה מעל 232 אלף תושבים, מתוכם, לפחות 6,090 בני אדם הלכו לעולמם. במחוז לוס אנג'לס, רף מאה אלף הנדבקים נחצה והוא עומד כעת על יותר מ-103 אלף, מתוכם 3,373 תושבים הלכו עד כה לעולמם.

למרות זאת, וחרף העליה היחסית בכמות המאושפזים, יש לזכור שבקליפורניה כולה, "רק" כ-1,500 בני אדם נמצאים בטיפול נמרץ, זאת מתוך אוכלוסיה כוללת של מעל 40 מיליון בני אדם, לצד העובדה שבחזקת רשויות הבריאות ישנן מעל 11 אלף מכונות הנשמה.

לכן, במדד המוכנות, יש ביכולת המדינה להכיל תרחישים קשים הרבה יותר בדמות עומס בבתי החולים, אולם בצל השאננות, בעיקר בקרב הקהל הצעיר בתקופה האחרונה, נראה שהנחיות חדשות אלו, פורסמו במטרה לזעזע את אותם סוררים, ולהזכיר לכולם, שהקורונה עודנה כאן, והיא לא הולכת להיעלם. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE