הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על אף המעבר לשלב הבא: מסעדות בניו יורק לא יפתחו מחדש
המושל וראש העיר הודיעו כי הוחלט לדחות את פתיחת המסעדות חרף העובדה שהמעבר לשלב השלישי בתוכנית היציאה מהמשבר יתבצע בשבוע הבא. ההחלטה מצטרפת לנוהל החדש שגובש בשבוע האחרון, לפיו הנכנסים לעיר ממדינות כמו קליפורניה ופלורידה נדרשים לשהות בבידוד ביתי

העיר ניו יורק תעבור בשבוע הבא לשלב השלישי בתוכנית היציאה ממשבר הקורונה, אך בניגוד לכל שאר האזורים במדינה, למסעדות בעלות אזורי ישיבה סגורים לא תתאפשר להיפתח מחדש. כך מסר הבוקר (רביעי) מושל המדינה, אנדרו קואומו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסעדות בעלות אזורי ישיבה פתוחים בניו יורק נפתחו לפני כעשרה ימים (צילום: Shutterstock)

 

"השינוי הזה יחול רק על העיר ניו יורק", הסביר המושל במהלך מסיבת העיתונאים שערך הבוקר, "בכנות, הסיבה לכך היא שמדובר בסוגיה שבולטת בעיר ניו יורק יותר מכל אזור אחר".

מצד אחד, המושל גילה אופטימיות, בייחוד בנוגע ל"נתוני הקורונה". לדבריו, כמות חולי הקורונה המאושפזים ברחבי המדינה כולה עומדת על פחות מ-900 בארבעת הימים האחרונים. אך מאידך, המושל הסביר שהוא "מרגיש שענני הסערה מתקרבים".

 

 

 

בתחילת המשבר, כאשר העיר היוותה מוקד הקורונה בארצות הברית כולה, הרשויות התרכזו בעיקר בעומס בבתי החולים, ובהנחיה שניתנה להישאר בבתים. מאז, ניו יורק כבר לא נחשבת למוקד של קורונה, אך בעיות חדשות נוספו. כך למשל, המושל הצביע על היערכות אישית של התושבים - חבישת מסכות, שמירה על ריחוק חברתי וכדומה - וציין כי ישנה תחושה שיותר ויותר אנשים מזלזלים בנהלים אלה.

אך המושל לא מאשים רק את התושבים, והוא גם בטענות כלפי הרשויות המקומיות - במקרה הזה עיריית ניו יורק - על כך שהן אינן עושות מספיק כדי לאכוף את הנהלים: "אם האזרחים מזלזלים בנהלים, והרשות המקומית לא מבצעת אכיפה, אז מן הסתם כמות הנשאים רק תעלה", אמר המושל.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בשבוע שעבר הודיע המושל קואומו, ביחד עם המושלים בניו ג'רזי (פיל מרפי) וקונטיקט (נד למונט), על כך שתושבים המגיעים מ-9 מדינות אמריקאיות יצטרכו לשהות בבידוד.

בזמנו הוסבר כי כי דרישת הבידוד תחול על תושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים). עוד נמסר בהודעה המשותפת שפורסמה ע"י שלושת המושלים כי הנתונים יעודכנו בכל יום, ובהתאם לשינויים יוחלט אם וכאשר להכניס או להוציא מדינה מהרשימה.

המדינות המקוריות שהופיעו ברשימה היו פלורידה, טקסס, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, אלבמה, אקרנסו, אריזונה, וושינגטון ויוטה. אתמול הוחלט כי שמונה מדינות נוספות ייכנסו לרשימה: קליפורניה, ג'ורג'יה, איווה, איידהו, לואיזיאנה, מיסיסיפי, נבאדה וטנסי.

 

רק העיר ניו יורק עדיין נמצאת בשלב השני. בשבוע הבא המעבר לשלב השלישי יבוצע, אך מסעדות לא יפתחו (צילום: Shutterstock / לשכת מושל ניו יורק)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE