הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל פלורידה: "אין לנו שום כוונה להורות על סגירת עסקים"
בזמן שמדינות רבות מפרסמות נהלים מחמירים בעקבות הזינוק בחולי קורונה בשטחן, רון דה-סנטיס דווקא בוחר בגישה הפוכה לגמרי. "פתיחת עסקים לא גרמה למגמה השלילית, זה דבר טבעי כי יש הרבה צעירים", הסביר המושל

על אף העובדה שפלורידה רשמה אלפי חולי קורונה חדשים בכל אחד מהימים האחרונים (ואפילו קבעה שיא במהלך סוף השבוע עם קרוב ל-10 אלף חולים ביממה אחת), אין בכוונת המושל להורות על סגירת עסקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"אנחנו לא נחזיר את הגלגל לאחור ונסגור עסקים. אני לא חושב שזה מה שמניע את המגמות, כלומר אנשים שמגיעים לבתי עסק אינם גורמים למספר לעלות. זה דבר טבעי שיקרה כי יש הרבה צעירים שיוצרים מגע אחד עם השני", אמר אתמול (שלישי) המושל רון דה-סנטיס.

במקום לסגור עסקים, דה-סנטיס הורה לרשויות במדינתו לעודד את התושבים לשמור על ריחוק חברתי. במקביל, רשויות הבריאות במדינה יתרכזו באוכלוסיה המבוגרת, כמו גם בבעלי מחלות רקע הנחשבים לחלק מקבוצת הסיכון לחלות במחלת COVID-19, המועברת באמצעות נגיף הקורונה.

"המדינה שלנו נפתחה מחדש, ועלינו לדעת מי זקוק להגנה. אנחנו רוצים שהצעירים יבינו את המתרחש, אך הם הסיכון עבורם קטן לעומת מבוגרים", הסביר דה-סנטיס.

 

שיעור ההדבקה בפלורידה מעורר חשש כבד (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, במהלך השבוע החולף אובחנו מדי יום למעלה מ-5 אלף נשאים חדשים, כאשר השיא הגיע ביום שישי האחרון כאשר לא פחות מ-9,585 חולים אובחנו.

אך המספרים הללו מעניקים תמונת מצב חלקית בלבד, ומה שמעורר דאגה גדולה זה שיעור ההדבקה - כלומר, כמות הבדיקות החיוביות לעומת סך הבדיקות שבוצעו באותו יום. רק לפני שבועיים עמד הנתון על 10.72% (3,462 בדיקות חיוביות לעומת 28,832 בדיקות), אך אתמול הנתון כבר זינק ל-16.58% (7,520 בדיקות חיוביות מתוך 37,846 בדיקות).

עד כה אובחנו מתחילת המשבר כ-159 אלף נשאים, ו-3,350 תושבים מתו בעקבות ההידבקות במחלה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, פלורידה הייתה מהמדינות הראשונות בארה"ב לאפשר למשק להיפתח מחדש, והיא עברה לשלב הראשון בתוכנית היציאה מהמשבר כבר בתחילת מאי. חודש ימים לאחר מכן, ב-5 ביוני, התבצע המעבר לשלב השני שבו התאפשר לברים ומסעדות להיפתח עם קיבולת של 50%.

כעת, כחודש בלבד לאחר המעבר לשלב השני, פלורידה היא אחת מארבע מדינות (ביחד עם אריזונה, טקסס וקליפורניה) שמהוות את מרבית 40 אלף הנשאים המאובחנים מדי יום בארה"ב.

אלא שבניגוד לפלורידה ודה-סנטיס, המושלים בשלוש המדינות הנוספות דווקא כן הורו על החמרת נהלים בעקבות המגמות שנרשמו בשבועות האחרונים. בטקסס, למשל, המושל הורה לברים ועסקים נוספים המוכרים אלכוהול, להיסגר מחדש. לשם השוואה, בפלורידה פורסמה הנחיה מצד מחלקת העסקים והפיקוח המקצועי לפיה "הוחלט על הקפאת כלל הרישיונות למכירת אלכוהול לצריכה בבית העסק".

מושל אריזונה הורה אף הוא להשהות את המעבר לשלב הבא בתכונית היציאה מהמשבר, ועל כן ברים, חדרי כושר ועסקים נוספים קיבלו הנחיה להיסגר באופן מיידי.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מושל קליפורניה לקח את העניין צעד קדימה ולפני זמן קצר הוא הכריז על הגבלות חדשות למשך 3 שבועות, לכל הפחות. הגבלות אלו יחולו על 19 מחוזות במדינה, לרבות לוס אנג'לס, ויביאו לעצירת הכנסת לקוחות לישיבה בתוך מסעדות, בתי יין, מרכזי בילוי, בתי קולנוע, גני חיות, מוזיאונים ובתי הימורים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE