הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תוכנית הסיוע לעסקים קטנים זכתה לתמיכה גורפת מצד הקונגרס, ההכרעה עוברת לבית הלבן
אמש נסגרה ההרשמה לתוכנית ה-PPP, שנועדה לסייעה לעסקים קטנים לצלוח את המשבר, אך שני בתי הקונגרס אישרו פה אחד הצעת חוק שתביא לפתיחת התוכנית מחדש, עד חודש אוגוסט לכל הפחות. כעת, מי שיצטרך לקבל את ההחלטה הסופית הוא הנשיא טראמפ

פחות מ-24 שעות לאחר שנסגרה ההרשמה לסבב הלוואות, בית הנבחרים אישר מוקדם יותר היום (רביעי) הצעת חוק, במסגרתה ההרשמה תיפתח מחדש עד ה-8 באוגוסט. כעת, ההצעה עוברת לשולחנו של הנשיא טראמפ, שיכול לאשרה באמצעות חתימה או להטיל עליה וטו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA), נחשבת לחלק קריטי בתהליך ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב. 

במסגרת חקיקת החירום שאושרה בחודש מרץ, כ-349 מיליארד דולר הוקצו לטובת ה-PPP. בפועל, מאות אלפי חברות הגישו בקשות וגרמו לתקציב להיגמר בתוך 13 יום. אי לכך, בקונגרס הקצו כ-310 מיליארד דולר נוספים בחקיקת החירום הבאה, שאושרה בסוף חודש אפריל.

למעשה, מדובר בהלוואה שנועדה לשמש כתקציב למימון הוצאות שכר, שכר דירה וחשבונות במשך שמונה שבועות. אחת הסיבות המרכזיות שהפכו את התוכנית לפופולרית היא העובדה שב-SBA יסכימו לוותר על החוב - דהיינו שבעל העסק לא יידרש להחזיר את הכסף - אם עשה שימוש בלפחות 75% מהסכום שקיבל לטובת תשלום שכר העובדים.

חשוב להבהיר כי תקופה זו - 8 שבועות - מתחילה ברגע שהכסף מועבר לעסק הקטן, ולא מהרגע שבו מוגשת הבקשה. בנוסף, ראוי להזכיר כי אם העסק אינו עומד בקריטריונים לוויתור החוב, עליו להחזיר את הכסף בתוך שנתיים. מי שלא יחזיר את ההלוואה אחרי שנתיים וחצי ייאלץ לשלם ריבית בגובה 1%.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, כ-120 מיליארד דולר נותרו בתקציב התוכנית, וכאמור, ההרשמה אליה נסגרה במהלך הלילה האחרון.

באופן חריג ביותר, הצעת החוק הקוראת לפתוח את התוכנית מחדש עד ה-8 באוגוסט אושרה פה אחד ע"י הקונגרס. מדובר בהישג מדהים, בייחוד לאור המתח הפוליטי הגדול שקיים בין שתי המפלגות. יתרה מכך, גם כאשר חקיקת החירום המקורית אושרה, היה חבר קונגרס שבחר להצביע נגדה.

אישור ההצעה ע"י כלל חברי בית הנבחרים מגיעה לאחר מספר ימים שבהם ראשי המפלגות ניהלו משא ומתן בנושא. למעשה, גם בסנאט ההצעה עברה פה אחד. כאמור, כעת הסוגיה עוברת לנשיא טראמפ, שככל הנראה יחתום על החקיקה במהלך היממה האחרונה.

פרטים נוספים ניתן להשיג באתר ה-SBA כאן:

שאלות ותשובות בנוגע ל-PPP

חישוב גובה ההלוואה

רשימת הבנקים והגופים הפיננסים הנוספים שמשתתפים בתוכנית

טופס לקבלת הלוואה במסגרת ה-PPP

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE