הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס הורה: חבישת מסכות מחוץ לבתים ברוב המדינה
ההנחיה תיכנס לתוקף בלילה שבין שישי לשבת ותחול על כל מחוז שבו יש 20 נשאי קורונה או יותר. "יש לנו את היכולת לשמור על עסקים פתוחים ולהתקדם קדימה עם הכלכלה שלנו, אבל זה דורש מכל אחד מאיתנו להגן על השני. וזה אומר לכסות את הפנים במקומות ציבוריים", הסביר המושל אבוט

לאחר חודשים ארוכים שבהם התנגד למהלך באופן נחרץ, לפני זמן קצר הורה מושל טקסס, גרג אבוט, על חובת חבישת מסכות במחוזות שבהם יש 20 או יותר נשאי קורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט המזכיר לשמור על ריחוק חברתי, בנימה טקסנית אופיינית (צילום: Shutterstock)

 

בסרטון שעלה לערוץ היוטיוב הרשמי של המושל, אבוט הסביר כי הוא ממליץ לתושבים להישאר בבתים (וגם לעבוד מהבית במידה שהדבר מתאפשר), אך הדגיש כי לא מדובר בהנחיה מחייבת להישאר בבתים כפי שמדינות אחרות עשו בתחילת המשבר.

עוד הסביר המושל כי מי שלא ישים מסכה בציבור יקבל אזהרה אחת, ולאחר מכן קנס של עד 250 דולר. עם זאת, הוא הסתייג במעט והסביר כי איש לא ייעצר בעקבות אי-חבישת מסכות. מעבר לכך, המושל חתם על צו מנהלי שיאפשר לראשי הערים והמחוזות להגביל התקהלויות לעד 10 אנשים.

 

 

"אחת הדרכים היעילות ביותר להאט את התפשטות הנגיף היא באמצעות כיסויי פנים", הסביר אבוט, "יש לנו את היכולת לשמור על עסקים פתוחים ולהתקדם קדימה עם הכלכלה שלנו, אבל זה דורש מכל אחד מאיתנו להגן על השני. וזה אומר לכסות את הפנים במקומות ציבוריים".

המושל אף הדגיש כי "התקהלויות גדולות גם תורמות לעלייה בנשאי הקורונה, ועלינו להגביל את ההתקהלויות כדי לשמור על בריאותנו. אם התושבים יתחייבו לשים כיסויי פנים בציבור ולפעול לפי נהלי רשויות הבריאות בנוגע לשמירה על ריחוק חברתי, נוכל לבלום את התפשטות הנגיף תוך כדי שמירה על עסקים פתוחים".

 

 

ההנחיה תיכנס לתוקף דקה לאחר חצות הלילה בין שישי לשבת (שעון מקומי), ככל הנראה על רקע חג יום העצמאות האמריקאי שחל ביום שבת. כאמור, ההנחיה חלה על כל מחוז שבו יש יותר מ-20 נשאים של הנגיף. היות שישנם קרוב ל-240 מחוזות, לתושבים המתגוררים במדינה מומלץ לבדוק מול הרשות המקומית.

עם זאת, מן הסתם ההנחיה תחול על המחוזות הגדולים ביותר, לרבות האריס (יוסטון), דאלאס, טארנט (פורט וורת'), בקסאר (סן אנטוניו) וטראוויס (אוסטין).

 

בר ביוסטון שבטקסס (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ביום שישי האחרון הורה המושל אבוט לסגור את כלל הברים במדינה, יממה בלבד לאחר שהודיע כי מדינתו משהה את התקדמותה בתוכנית היציאה מהמשבר. אך ההחלטה לסגור את כלל הברים במדינה משמעותית עוד יותר, שכן בפועל מדובר בחזרה לאחור בתוכנית ההתאוששות.

מעבר לברים, המגבלות בטקסס יחולו גם על כמות הסועדים שיכולים להגיע למסעדות: "כמו שאמרתי מהרגע הראשון, ניאלץ לנקוט בצעדים שנועדו להכיל את הנגיף אם שיעור ההדבקה יעלה על 10%. כרגע, ברור לנו שהעלייה בנתונים נרשמת בגלל פעילויות מסוימות, לרבות התקהלות בברים", הסביר אבוט בשבוע שעבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE