הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פישלתי": חולה קורונה הביע חרטה בפוסט בפייסבוק, ומת מהנגיף למחרת
במשך חודשים ארוכים בחר תומאס מאסיאס בן ה-51 שלא לצאת מהבית, אך כאשר נרשמה הקלה בהנחיות בתחילת יוני, הוא החליט להגיע למסיבה שאליה הוזמן. בדיעבד התברר כי חולה קורונה נכח במקום, ותומאס היה אחד מכ-15 איש שנדבקו. בפוסט הוא סיפר בחרטה כיצד סיכן את בריאות משפחתו, ולמרבה הצער מותו נקבע יממה אחת לאחר מכן

תושב דרום קליפורניה אובחן כחולה קורונה לאחר שהשתתף במסיבה ביתית בחודש שעבר. הוא עוד הספיק לפרסם פוסט בפייסבוק שבו ביקש להזהיר את חבריו מלזלזל בנגיף, אך הוא הלך לעולמו למחרת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תומאס מאסיאס, לפני ובמהלך האשפוז (צילום: מש' מאסיאס / Shutterstock)

 

מדובר בתומאס מאסיאס בן ה-51, תושב העיר לייק אלסינור במחוז ריברסייד (כ-90 ק"מ דרום-מזרחית למרכז העיר לוס אנג'לס). ב-20 ביוני, הוא העלה פוסט לפייסבוק ובו הביע חרטה עמוקה על כך שזלזל בהנחיות, ובפרט בשמירה על ריחוק חברתי.

"חלקכם אולי יודעים, אבל הרוב לא. פישלתי לפני כמה שבועות ונדבקתי בקורונה. ביום שני נבדקתי, וביום חמישי קיבלתי את התשובה החיובית. בגלל הטיפשות שלי, סיכנתי את הבריאות של אמא שלי ושל האחיות שלי. זו חוויה כואבת במיוחד", הוא כתב.

עוד הסביר מאסיאס כי "זו לא בדיחה. אם אתם חייבים לצאת מהבית, שימו מסכה ושמרו על ריחוק חברתי. אל תהיו טיפשים כמוני. אני מקווה שבעזרת אלוהים, אצליח לשרוד את כל זה".

 

תומאס מאסיאס, לצד הפוסט שהעלה לפייסבוק. למחרת הוא הלך לעולמו (צילום: מש' מאסיאס / Shutterstock)

 

כאמור, למחרת פרסום הפוסט, הרופאים קבעו את מותו של מאסיאס. גיסו, גוסטבו לופז, סיפר כי הוא סבל מעודף משקל וסכרת, ועל כן מחודש מרץ ועד תחילת חודש יוני הוא בקושי יצא מהבית.

התפנית הגיעה בתחילת חודש יוני כאשר המושל ניוסאם הקל בחלק מההנחיות שניתנו לתושבים, ואז מאסיאס השתתף במסיבה. עוד חשף לופז כי מספר ימים לאחר מכן, חברו של מאסיאס פנה אליו וסיפר כי אובחן כנשא הנגיף. עוד סיפר כי אותו חבר ידע שהוא אובחן כחולה קורונה עוד בטרם השתתף במסיבה, אך הוא סבר שהוא אינו יכול להדביק אחרים מכיוון שתסמיני המחלה לא הופיעו אצלו.

לדבריו של לופז, מאסיאס היה נסער כאשר הבין שחברו הגיע למסיבה על אף האבחון, אך הוא גם לקח אחריות אישית על מעשיו - דבר שבא לידי ביטוי בפוסט שכתב. כ-15 אנשים נוספים שהשתתפו במסיבה אובחנו אף הם כחולי קורונה.

"בסביבות השעה 11:00 בבוקר ב-21 ביוני, לקחו אותו לבית החולים. בין השעות 6:00 ו-7:00 חיברו אותו למכונת הנשמה, והוא מת זמן קצר לפני השעה 9:00 בלילה", אמר לופז והוסיף, "אני חושב שבכתיבת הפוסט הוא רצה לגרום לאנשים להתייחס לנגיף ברצינות, שידעו שזה יכול להיות רע מאוד".

מאסיאס הותיר אחריו אם, שתי אחיות - ביניהן אשתו של לופז, וארבע אחייניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE