הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על רקע העלייה בתחלואה: עוצר לילי הוכרז במחוז מיאמי-דייד
ההנחיה המחייבת תיכנס לתוקף הערב, והעוצר יחול בין השעות 10:00 ועד 6:00 בבוקר למחרת, עד להודעה חדשה. "לא רוצה שנחזור למצב שבו רק עסקים חיוניים פתוחים. כולם צריכים להתייחס לקורונה ברצינות, ללא יוצאים מן הכלל", מסר ראש המחוז

מתוך רצון לבלום, או לכל הפחות להאט, את הקצב שבו נגיף הקורונה מתפשט בפלורידה כולה, אמש (חמישי) הודיע ראש מחוז מיאמי-דייד כי עוצר לילי ייכנס לתוקף הערב, עד להודעה חדשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"העוצר נועד למנוע מאנשים לצאת לרחובות ולהסתובב בקבוצות, דבר שכבר הוכח כגורם שתורם להפצת הנגיף", מסר קרלוס חימינז, ראש המחוז, שעות בודדות לאחר שנודע כי פלורידה רשמה שיא נוסף עם 10,109 חולי קורונה שאובחנו בתוך 24 שעות.

למעשה, בחודש האחרון חלה עלייה משמעותית ומדאיגה בכמות חולי הקורונה בפלורידה כולה, דבר שבתגובה גרר חשש שמערכת הבריאות לא תוכל לעמוד בעומס המאושפזים, ובפרט באלו שיזדקקו למכונות הנשמה. שיעור ההדבקה - כמות הבדיקות החיוביות לעומת סך הבדיקות שבוצעו - ממשיך לעלות, והממוצע בשבעת הימים האחרונים עומד על כ-16.8%.

 

 

על אף המגמות המדאיגות, שלשום הבהיר מושל המדינה, רון דה-סנטיס, כי אין בכוונתו לסגור עסקים - דבר שככל הנראה מסביר מדוע הרשויות המקומיות נאלצו להכריז על עוצר.

 

"לא רוצה שנחזור למצב שבו רק עסקים חיוניים פתוחים" (צילום: Shutterstock)

 

העוצר ייכנס לתוקף החל מהשעה 10:00 בלילה, ועד השעה 6:00 בבוקר למחרת. עם זאת, ישנם מקרים חריגים שבהם כן יתאפשר לצאת מהבית בשעות הללו: עובדי כוחות ההצלה ובתי החולים, שליחים (ועובדים בשירותי משלוחי מזון כמו 'אובר איטס') ועובדים חיוניים נוספים יוכלו לנסוע מביתם לעבודתם, ובחזרה.

 

 

ראוי לציין כי חלק מהערים בתוך מחוז מיאמי-דייד כבר הכריזו על עוצר משלהן: כך למשל, במיאמי-דייד קיים עוצר מהשעה 12:30 בלילה ועד השעה 5:00 בבוקר (נכנס לתוקף אתמול).

מעבר לעוצר עצמו, ראש המחוז חימינז אף הודיע כי הוא מבטל את האישורים שניתנו לפתיחת עסקים מסוימים, לרבות בתי קולנוע, בתי קזינו ועוד: "אני לא רוצה שנחזור למצב שבו רק עסקים חיוניים פתוחים, והדרך היחידה לוודא שלא נצטרך לחזור לשם תהיה אם כולם יתייחסו לקורונה ברצינות. ואני מתכוון לכולם, בכל הדורות, ללא יוצאים מן הכלל", אמר ראש המחוז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE