הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סנטה מוניקה מיישרת קו עם ווסט הוליווד: תטיל קנסות בגין אי-חבישת מסכות
סוגיית האכיפה תופסת תאוצה גם בסנטה מוניקה, ובתי עסק בעיר נמצאים על הכוונת אף הם. הקנס יתחיל ב-100 דולר, אך יעלה במקרים שבהם מדובר בעבירה חוזרת. דוברת העירייה: "מקווים שאנשים יבינו עד כמה זה חיוני להסתובב עם כיסוי פנים, כדי להגן על עצמם ואחרים, בייחוד כאשר אנחנו רואים את העלייה בתחלואה"

עיריית סנטה מוניקה הודיעה אתמול (חמישי) כי תאפשר לרשויות החוק בתחומה לקנוס תושבים שיסתובבו בציבור ללא כיסוי פנים, ובכך היא מיישרת קו עם החלטה דומה שהתקבלה בעיר הסמוכה ווסט הוליווד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת העירייה הוסבר כי אנשים שיסתובב ללא מסכות יידרשו לשלם קנס בגובה 100 דולר. במידה שהם יקבלו דו"ח נוסף, הסכום יטפס ל-250 דולר ואילו במקרים החריגים שבהם המשטרה נותנת למישהו דו"ח שלישי, הקנס כבר יעלה 500 דולר.

חשוב להסביר כי מדובר בקנסות ליחידים, אך גם בעלי עסקים עלולים להיקנס אם ימצאו "הפרות קורונה" (למשל, עסק שאינו מחייב את הלקוחות לשים מסכות). עבירה ראשונה מצד בעל העסק תגרור קנס בגובה 500 דולר, והסכום יעלה ב-250 דולר בכל אחד מהקנסות הבאים.

 

 

"אנחנו מקווים שאנשים יבינו עד כמה זה חיוני להסתובב עם כיסוי פנים, כדי להגן על עצמם ואחרים, בייחוד כאשר אנחנו רואים את העלייה בתחלואה ובמספר המאושפזים", אמרה קונסטנס פארל, דוברת העירייה.

למעשה, חובת חבישת המסכות תחול בכל המקומות הציבוריים, לרבות במסדרונות, חדרי מדרגות, מעליות ומגרשי חנייה: "כולם צריכים להחזיק במסכה ולעשות בה שימוש באופן מיידי כאשר הם נמצאים במרחק של פחות מ-30 רגל, או כ-9 מטר, מאנשים אחרים שאינם מתגוררים בביתכם".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, ההנחיה חלה גם על בתי עסק, שכזכור יש להם את כל הסמכות החוקית הנדרשת כדי לסרב להעניק שירות ללקוח שלא מוכן לשים מסכה או כיסוי פנים אחר. מצד שני, ראוי להזכיר כי ההנחיה לא חלה על ילדים מתחת לגיל שנתיים, בעלי מחלות רקע ומגבלות המונעות מהם לשים מסכה (לא ליפול קורבן לאנשים הוטענים שהם מחזיקים בכרטיס המעניק פטור מחבישת מסכות) ועוד.

בנוסף, חובת חבישת המסכות אינה חל בנסיבות מסוימות: כך למשל, בן אדם שאוכל במסעדה לא חייב לשים מסכה, אך רק בתנאי שמשהו חוצץ בינו לבין שולחנות סמוכים.

באופן רשמי, ההנחיה כבר נכנסה לתוקף ותחול עד ה-31 ביולי, לכל הפחות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, רק אתמול דיווחנו כי ווסט הוליווד הפכה לעיר הראשונה בקליפורניה שתטיל קנסות בגין אי-חבישת מסכה. יש לזכור כי ווסט הוליווד היא אומנם חלק ממחוז לוס אנג'לס, אך היא נחשבת לעיר בפני עצמה. מי שאחראי על האכיפה בעיר הם שוטרי משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס, אך האכיפה תתבצע רק בתחומי העיר ווסט הוליווד.

במשרד השריף הסבירו כי המדיניות החדשה נכנסה לתוקף שלשום, ב-1 ביולי, ומי שיימצא בציבור ללא מסכה ייקנס בסכום של 300 דולר (הסכום עלול לעלות כאשר מדובר בעבירות חוזרות). "אכיפה באמצעות קנסות היא הברירה האחרונה שלנו, אך מדובר בסיכון גדול לבריאות הציבור", אמרו בתחנת ווסט הוליווד של משרד השריף. 

ב-18 ביוני הורה מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, כי כלל התושבים נדרשים לחבוש מסכות ביציאה מהבית. אך בפועל, סוגיית האכיפה נקבעה ע"י הרשות המקומית ולעיתים קרובות כלל לא מתבצעת אכיפה. כך למשל, בלוס אנג'לס קיימת הנחייה דומה מאז ה-14 במאי, אך איש לא נקנס או נעצר בגין אי-חבישת מסכה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE