הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עצמאות בצל הקורונה: מבחן המשמעת העצמית של ארצות הברית
סוף השבוע החגיגי צפוי להיראות שונה לגמרי ממה שראינו בשנים האחרונות, וזאת על רקע סגירתם של מרבית אתרי הבילוי, לרבות חופים, מסעדות בעלות אזורי ישיבה סגורים ועוד. בניו יורק וניו ג'רזי החג יורגש יותר, כמו גם בהר ראשמור, שם הנשיא טראמפ ינאם ויצפה במופע זיקוקים. אך השאלה הגדולה היא כיצד יתנהג הציבור הרחב, והאם נמצא את עצמנו באותו המצב גם בחג הבא?

מרכז קניות מלאים בקונים, עומס עצום באתרי הנופש ובקזינו ומטוסים מלאים עד אפס מקום - אלו רק חלק מהדברים שהתרגלנו לראות במהלך חג העצמאות האמריקאי, אך משבר הקורונה יביא לכך שהרביעי ביולי 2020 יהיה שונה בתכליתו מכל קודמיו.

רשויות מקומיות רבות הורו לסגור מקומות הומי אדם, לדוגמה חופים, ובחלקן אף בוטלו מופעי הזיקוקים המסורתיים שתוכננו לחג. כל זאת סביב מטרה אחת - לצמצם את קצב התפשטות המגיפה שזינק לאחרונה בקרב האוכלוסיה הצעירה.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות במהלך סוף השבוע?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוף הים בהרמוסה ביץ' שבמחוז לוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

קליפורניה:

אכזבה גדולה צפויה לאותם תושבים שסברו כי תחושת נורמליות תשוב לקליפורניה לקראת החג. למעשה, כל חמשת המחוזות הסמוכים לחופי דרום קליפורניה - סן דייגו, אורנג', לוס אנג'לס, ונטורה וסנטה ברברה - הורו על סגירת החופים הציבוריים בשטחם.

"הקיץ הזה יהיה שונה מכל מה שהיכרנו עד כה, דבר שיורגש כבר עתה במהלך חג העצמאות", מסרה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס. כזכור, מסעדות בעלות אזורי ישיבה סגורים נאלצו להיסגר במהלך השבוע האחרון, כמו גם ברים ומקומות בילוי סגורים נוספים.

אם לא די בכך, מופע הזיקוקים השנתי של עיריית לוס אנג'לס, בוטל אף הוא.

 

 

 

 

 

חגיגות העצמאות בפלורידה גם צפויות להיראות אחרת לגמרי ממה שהתרגלנו עד כה, שכן החופים הציבוריים בארבעת המחוזות הגדולים בדרום המדינה - פאלם ביץ', בראוורד, מיאמי-דייד ומונרו - נסגרו ולא יפתחו מחדש עד תחילת השבוע הבא.

 

 

 

מופע הזיקוקים המסורתי באצטדיון "הארק רוק" כן יתקיים, אולם הוא הוקדם לשעה 9:15 בלילה (והציבור התבקשו להישאר ברכבים במהלך המופע). הסיבה לכך היא העוצר שיחול על מחוז מיאמי-דייד בשעה 10:00 בלילה. כזכור, עוצר זה יחול בכל לילה, עד השעה 6:00 בבוקר, עד להודעה חדשה.

 

 

 

על אף שבשונה מקליפורניה, פלורידה לא הורתה לסגור עסקים, רשויות מקומיות רבות לקחו את העניין לידיים והורו על מגבלות.

המצב בניו יורק וניו ג'רזי מעט שונה, שכן החופים במדינות הללו פתוחים. למעשה, ההערכות מדברות על עשרות אלפים שימלאו את החופים בשתי המדינות. לכן, רשויות הבריאות ביקשו להזכיר לעשות שימוש במסכות, ולשמור על ריחוק חברתי ככל הניתן. ללא קשר להתפרצות הקורונה, רשויות הבריאות המקומיות ביקשו להזכיר כי עומס חום חריג צפוי להיות מורגש במהלך כל הסוף שבוע, ועל כן יש להיערך בהתאם.

הנשיא טראמפ מתכוון להעביר לפחות חלק מהחג בהר ראשמור שבדרום דקוטה, שם גם צפוי להתקיים מופע זיקוקים מרהיב. טראמפ עצמו אף צפוי לשאת נאום כחלק מהקמפיין לקראת הבחירות, שיתקיימו בעוד ארבעה חודשים בדיוק, ב-3 בנובמבר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

היות שבשבועות האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר נשאי הנגיף בארה"ב בכלל, ובארבע מדינות בפרט (קליפורניה, טקסס, פלורידה ואריזונה) - קשה לזכור שרק לפני כחודש אנשים דיברו על "יום עצמאות שגרתי".

בפועל, סוף השבוע החגיגי יבחן את המשמעת העצמית של התושבים: אם אנשים יתנהגו כפי שעשו במהלך הממוריאל דיי ויבחרו להתקהל ולבלות יחדיו למרות ההנחיות, סביר להניח שנמצא את עצמנו באותו המצב בחג הבא - לייבור דיי בספטמבר.

מאידך, אם הציבור הרחב יבין שהדרך הטובה ביותר להביס את המגפה תהיה באמצעות חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי, יתכן שבחג הבא נוכל לחזור ולהנות מהשגרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE