הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה לבעלי עסקים קטנים: ההרשמה לתוכנית הסיוע הכלכלית נפתחה מחדש
הנשיא טראמפ חתם על החקיקה במהלך סוף השבוע, והבוקר חודש תהליך ההרשמה למנהל העסקים הקטנים. ההחלטה להאריך את התוכנית התקבלה לאחר שנותר תקציב בגובה 120 מיליארד דולר כאשר ההרשמה נסגרה בשבוע שעבר

ארבעה ימים בלבד לאחר שאושרה ע"י הקונגרס, הנשיא טראמפ חתם במהלך סוף השבוע על הצעת החוק שתאריך את התוכנית להגנה על השכר עד ה-8 באוגוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, תוכנית זו (Paycheck Protection Program, או PPP), מנהולת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA), ונחשבת לחלק קריטי בתהליך ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב. 

מסגרת חקיקת החירום שאושרה בחודש מרץ, כ-349 מיליארד דולר הוקצו לטובת ה-PPP. בפועל, מאות אלפי חברות הגישו בקשות וגרמו לתקציב להיגמר בתוך 13 יום. אי לכך, בקונגרס הקצו כ-310 מיליארד דולר נוספים בחקיקת החירום הבאה, שאושרה בסוף חודש אפריל.

אלא שההרשמה לתוכנית נסגרה ביום שלישי האחרון (היום האחרון של חודש יוני), חרף העובדה שנותר בקופת התוכנית תקציב נוסף בסך 120 מיליארד דולר (מה שנשאר מה-310 מיליארד דולר שהוקצו במסגרת חקיקה החירום בסוף חודש אפריל).

 

הנשיא טראמפ במעמד החתימה על החקיקה הקודמת (צילום: Getty Images)

 

תוכנית ה-PPP זכתה לפופולריות רבה, שכן היא מספקת הלוואה הנועדה לשמש כתקציב למימון הוצאות שכר, שכר דירה וחשבונות במשך שמונה שבועות. אך גולת הכותרת של התוכנית היא שב-SBA יסכימו לוותר על החוב אם בעל העסק עשה שימוש בלפחות 75% מהסכום שקיבל לטובת תשלום שכר העובדים. 

ישנם מקרים חריגים, אך באופן כללי ההלוואה מאפשרת לבעל העסק שלא להחזיר את הכסף.

חשוב להבהיר כי תקופה זו - 8 שבועות שבמהלכן ההלוואה מתקצבת את בית העסק - מתחילה ברגע שהכסף מועבר לעסק הקטן, ולא מהרגע שבו מוגשת הבקשה. בנוסף, ראוי להזכיר כי אם העסק אינו עומד בקריטריונים לוויתור החוב, עליו להחזיר את הכסף בתוך שנתיים. מי שלא יחזיר את ההלוואה אחרי שנתיים וחצי ייאלץ לשלם ריבית בגובה 1%.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בסנאט אישרו את הצעת החוק המדוברת עוד לפני שההרשמה ל-PPP נסגרה (ליתר דיוק, שעות בודדות לפני סגירת ההרשמה), ולמחרת היום גם בית הנבחרים הצביע בעדה. כאמור, ביום שבת הנשיא טראמפ חתם על הצעת החוק, ובכך הפך אותה לחוק מן השורה - דבר שהביא לפתיחת ההרשמה ל-PPP הבוקר.

 

 

עד כה, יותר מ-4.8 מיליון בעלי עסקים קטנים זכו להלוואות במסגרת התוכנית, ולפי ה-SBA עד כה חולק סכום בגובה 520 מיליארד דולר.

 

פרטים נוספים ניתן להשיג באתר ה-SBA כאן:

שאלות ותשובות בנוגע ל-PPP

חישוב גובה ההלוואה

רשימת הבנקים והגופים הפיננסים הנוספים שמשתתפים בתוכנית

טופס לקבלת הלוואה במסגרת ה-PPP

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE