הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עו"ד ליאור סדגן מסביר מה עושים במידה ורכבכם החדש מבלה במוסך לעיתים תכופות מדי
מומחה לחוק הלימון, מייצג לקוחות שרכשו או עשו ליסינג לרכב חדש וגילו לחרדתם שהוא לא מה שהם חשבו - ליאור ידאג לכך שתקבלו את מירב הפיצויים או אפילו כלי רכב חדש

עו"ד ליאור סדגן, מומחה לחוק הלימון, מייצג לקוחות שרכשו או עשו ליסינג לרכב חדש וגילו לחרדתם שהוא לא מה שהם חשבו. במקום להתחיל להתווכח עם היצרן על כך שמכר להם מה שנקרא: "לימון", הם פונים אליו ויודעים שהוא כבר ידאג לכך שהם יקבלו את מירב הפיצויים או אפילו כלי רכב חדש

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עו"ד ליאור סדגן

אתם מכירים את הסיטואציה או חוששים מפניה, קניתם רכב חדש, שמתם תשלום ראשוני, התחייבתם לתשלומים חודשיים ואז אתם מגלים שהרכב שרכשתם לא ממש עונה על הציפיות. אתם צריכים לבקר במוסך שוב ושוב בכל פעם עם בעיה אחרת או אפילו עם אותה בעיה ובקיצור, יש לכם עסק עם מה שנקרא בעגה המקצועית: לימון.

עכשיו, לכו ותתווכחו עם היצרן ותבקשו להחליף את הרכב או לדרוש פיצוי. למי יש את הכלים והכח לעשות את זה? אז זהו, שבמקרים כאלו צריך לפנות למישהו מקצועי המתמחה בכך ובקהילה שלנו יש אחד כזה. עו"ד ליאור סדגן, מתמחה בדיוק בתחום הספציפי הזה, "חוק הלימון" (Lemon Law) ובגלל שהוא היחידי בדרום קליפורניה שמתמחה בחוק ומדבר עברית, לא מעט מחברי הקהילה הישראלית פונים אליו בכל פעם כשהם מגלים שהמכונית החדשה שלהם היא לימון.

סדגן, יליד הארץ שגדל בארה"ב, מתמחה בנוסף בתאונות דרכים ופציעות אישיות (Personal Injuries). עורך הדין הצעיר הזה, מתייחס לכל לקוח כחבר. הוא זמין לכל אחד, מעניק את מספר הטלפון האישי שלו לכל לקוח ולא מסיים את היום לפני שהוא עונה לכל אחד ואחת מהם. זוהי הסיבה שלקוחות רבים ממליצים עליו לחברים והוא נהנה מזרימה קבועה של לקוחות חדשים שהגיעו בזכות לקוחות קיימים.

ישבתי אתו לשיחה מרתקת על כל נושא חוק הלימון, למי הוא עוזר בדיוק וגם על תיקי תאונות דרכים מעניינים והפיצויים הגדולים שהוא הצליח להשיג עבור לקוחותיו.

חוקי לימון הם חוקי מדינה אמריקאיים המספקים פיצוי לרוכשי מכוניות ומוצרי צריכה אחרים בגלל מוצרים שאינם מצליחים לעמוד בסטנדרטים של איכות וביצועים בצורה שיטתית. למרות שייתכנו חלקים פגומים מסוגים שונים החל ממכשירי חשמל קטנים לחלקים מכניים שונים ברכב, המונח "לימון" משמש לרוב לתאר כלי רכב פגומים כגון מכוניות, משאיות, רכבי שטח, ואופנועים.

 

היי ליאור, דבר ראשון שקוראים רבים ירצו לדעת הוא האם גם אנשים שלא רכשו את הרכב אלא שעושים "ליסינג" יכולים להשתמש בחוק הלימון?

"בהחלט. החוק נועד להגן על כל אחד שרכש רכב או עשה "ליסינג" לרכב ונתקל בבעיות חוזרות ונשנות. רכב שמגיע עם פגם, ניתן להחזיר ליצרן או במקרה שהלקוח רוצה לשמור על הרכב, ניתן לקבל פיצוייים עבורו".

אלו סוג בעיות אנשים נתקלים בהן עם הרכבים החדשים שלהם?

"יש שתי סוגי בעיות עיקריות: אלקטרונית ובטיחותית. אם יש בעיה אלקטרונית במכונית האחריות היא עד 36 אלף מייל. גם אם הבעיה תוקנה כבר, הצרכן עדיין יוכל להחזיר את הרכב ולקבל פיצויים. אם מדובר בבעיה בטיחותית שזה אומר כל פגם ברכב שעשוי לסכן את חייו של הנהג והנוסעים ולקחתם את הרכב כבר פעמיים לתיקון בגין אותה בעיה, תוכלו להשתמש בחוק הלימון".

נשמע מפתיע שגם אם הבעיה תוקנה, אתה עדיין יכול לקבל פיצויים

"זה החוק. אם נתקלת בבעיה יותר מדי פעמים, אתה יכול להוציא פיצוי, תלוי כמובן בשווי הרכב מה יהיה סכום הפיצוי. במקרה של בעיה אלקטרונית, אם נתקלת באותה בעיה בין 3-4 פעמים, תוכל להפעיל את חוק הלימון".

האם אפשר להפעיל במקרים מסויימים את חוק הלימון גם אחרי שנתקלת בבעיה אחת?

"תלוי מה הבעיה. באופן כללי היצרן צריך לתקן את הבעיה תוך פרק זמן סביר. יש מקרים בהם ניתן להפעיל את חוק הלימון אחרי שמתעוררת הבעיה בפעם השניה בלבד, כמו למשל במקרה של תקלה בבלמי הרכב כי מדובר בפגיעה בביטחון הנוסעים".

מה אם האחריות על הרכב בדיוק הסתיימה?

"כל עוד הלקוח דיווח על הבעיה בזמן שהרכב היה תחת אחריות, ניתן יהיה להשתמש בחוק הלימון גם אם תמה תקופת האחריות".

באלו כלי רכב בעיקר אתה רואה שמתעוררות בעיות ואנשים מבקשים להפעיל את חוק הלימון?
"בעיקר בפורד, קרייסלר, ג'יפ, דודג' והונדאי".

תוך כמה זמן אתה מצליח ליישב תיקים כאלו והאם יש מקרים שמגיעים לבית המשפט או שכולם מסתיימים בפשרה?

"אם הכל מתקדם כמו שצריך וללא תקלות, לוקח שלושה חודשים ליישב תיק. בדרך כלל היצרנים לא מעוניינים ללכת לבית המשפט והם יודעים שאני תמיד הולך עד הסוף, אני אף פעם לא לוקח תיק אם אני לא מאמין לחלוטין שיש כאן באמת "קייס" ושהלקוח שלי צודק. במקרים הבודדים שאנו צריכים להיכנס לתביעה, זה יכול לארוך כשנה".

 מה קורה אם מגיע אליך לקוח ואתה לא חושב שיש לו תיק, תאמר לו זאת, ומה אם הוא ימשיך להתקל באותן בעיות בהמשך?

"אם אני רואה שאין כאן "קייס" אני עדיין אדריך את הלקוח מה לעשות כמו למשל בכל פעם שהוא הולך למוסך, לתעד את זה. אני מדריך אותם מה להגיד כך שבמידה והבעיה תחזור על עצמה, יהיה לו תיעוד לכך ואם אכן יהיה לו קייס, אוכל לייצג אותו".

יש לך הרבה לקוחות ישראלים שמגיעים אליך?

"כן, בין השאר משום שאני עורך הדין היחיד שמדבר עברית ועוסק בתחום, מה שעוזר לישראלים להתחבר אלי ולדבר אתי. בנוסף, יש לי שם של עורך דין שהולך עם תיק עד הסוף, אם אני לוקח תיק, אני לא אעצור באמצע עד שלא אקבל פיצויים עבור הלקוח. יש עורכי דין שמתעסקים בתחום שלא רוצים לקחת תיקים מסויימים כי הם יודעים שיהיו קשים ומאתגרים כמו למשל במקרים של קראוונים אבל לי אין בעיה לקחת כל תיק כל עוד אני מאמין בו".

למעט חוק הלימון, סדגן מתמחה גם בתאונות אישיות ותאונות דרכים ובימים אלו שיש כל כך הרבה נהגי אובר וליפט ברחובות העיר, הוא נתקל לא אחת בנהגים אלו. "היו לי כמה מקרים מעניינים. אחד שסגרנו לא מזמן היה של נהג אובר שהנהג שפגע בו על הפריווי לא החזיק בביטוח טוב והמקסימום של הביטוח לא הצליח לכסות את כל הנזק שנגרם לנהג. במקרה הזה, הפעלנו את פוליסת הביטוח של אובר. הנהג הלך לטיפולים, הוא סבל מנזק בצוואר ומכאבים קשים שמנעו ממנו לישון בלילה. הוא נאלץ לקבל זריקות אפידורל לצוואר שלוש פעמים. את התיק הזה סגרנו בסופו של דבר ב-210 אלף דולר".

נשמע הרבה בשביל תאונת דרכים שלא הצריכה ניתוח

"לו היה זקוק לניתוח הוא היה מקבל הרבה יותר. יש לנו עכשיו תיק שאני מצפה שיסגר במיליון דולר כי לנהג הנפגע החליפו שני דיסקים בצוואר. הוא נהג על שדרות ונטורה כשמכונית ממול ביצעה פניית פרסה לא חוקית ופגעה בו. זו היתה תאונה רצינית שהצריכה שנה של טיפולים וניתוח. אם לא יקבל מיליון דולר, נלך למשפט ואז נוכל לבקש הרבה יותר".

איך אתם מחליטים כמה לבקש?

"זה תלוי בגובה הפוליסה ובמידת הנזק לצד הנפגע. היה לי לקוח ששבר את הרגל והביטוח של הצד הפוגע כיסה אותו רק בגובה 15 אלף דולר, אז זה מה שהיינו צריכים לקבל. מישהו שיש לו פוליסת ביטוח נמוכה שכזאת, רוב הסיכויים שאין לו נכסים ולכן קשה לתבוע אותו אישית ולבקש יותר. בעוד שאם למישהו יש פוליסת ביטוח שמכסה אותו על סך מיליון דולר, רוב הסיכויים שיש לו נכסים רבים שהוא מנסה להגן עליהם".

איך  מצליחים להוכיח שהלקוח שלך צודק והצד השני אשם כשאין עדים? זה לא מילה כנגד מילה?

"יש מקרים כאלו ואתה צריך לחשוב מחוץ לקופסא על מנת להוכיח מי אשם. בחודש שעבר הגיעה אלי לקוחה שנכנסה עם הרכב שלה לתוך מסעדת פיתה קיצ'ן על שדרות ונטורה ורסידה. זו היתה תאונה כל כך גדולה שהיא הגיעה לחדשות. מעוצמת המכה שחטפה מהנהגת השניה שניסתה לפנות לתחנת דלק ופגעה בה, היא עפה אל תוך שמשת המכונית ופגעה בראשה. למרבה המזל התאונה התרחשה 20 דקות לפני שהמסעדה נפתחה כך שאיש במסעדה לא נפגע. ידענו שהצד שפגע בה לא ירצה לקחת אחריות אז הלכתי לעסקים באזור ומצאתי בדיוק ממול חנות לבלמים שהמצלמות שלה קלטו את התאונה. נכנסתי לעסק וביקשתי מהבעלים לבדוק את המצלמות. שלחתי את הקליפ לחברת הביטוח של הצד השני ותוך יומיים הם לקחו אחריות".

עד כמה חשוב לפנות לעורך דין מייד לאחר תאונת הדרכים? והאם זה משנה אם מתקשרים קודם לחברת הביטוח לדווח על התאונה?

"מאוד חשוב לפנות לעורך דין לתאונות כמה שיותר סמוך לתאונה ולפני שיוצרים קשר עם חברת הביטוח. לפעמים אנשים אומרים לחברת הביטוח שאנו מעדיפים שלא יגידו. והם לא מבינים שמקליטים אותם ואם הם אומרים דברים שאינם במקום, אי אפשר לקחת אותם בחזרה. לכן חשוב להתקשר לעורך דין קודם כל ולהתייעץ אתו. הוא כבר ייצור קשר עם חברת הביטוח וידווח על התאונה".

 

 

האם הייעוץ אצלך חינם?

"כן ולכן אין מה להפסיד. יש מצבים שאני בעצמי רואה שלא שווה לקחת עורך דין ואז אני לא יהסס לומר זאת ללקוח. אני לא קופץ על כל קייס. אני מקבל את כל הרקורד, היסטוריית התיקונים של הרכב. אם הרכב אכן טופל מספר פעמים עם בעיות חוזרות אצל אותו זכיין שמורשה לתקן את הרכב, אז יש עילה לתביעה ובשלב הזה אני ממשיך בטיפול מול היצרן. אני מוציא מסמך רשמי ליצרן על הבעיות שהיו עם הרכב ומבקש להפעיל את חוק הלימון, בין אם זאת בקשה לקבלת כסף חזרה, החלפת הרכב או כל הסדר אחר".

מה אם הלקוח לא מצליח בתביעתו?

"הלקוח לא משלם על השירותים שלנו. החוק בקליפורניה מדגיש שהיצרן הוא זה שנושא באחריות על הוצאות אלו, כולל הוצאות עורכי הדין. כך שלמעשה, הלקוח לא מפסיד כלום".

אנשים רבים מתלוננים שלאחר שהם לקחו עורך דין פתאום קשה להם לתפוס אותו בטלפון בעוד שלפני כן הוא היה מאוד זמין

"נתקלתי באנשים שאמרו לי אותו הדבר על עורכי הדין שלהם אבל אני תמיד חוזר לכל אחד. אני לא חוזר הביתה מבלי להחזיר טלפון לכל לקוח".

 

 

[email protected]

15250 Ventura Blvd suite 1110, Sherman Oaks, CA 91403

818-751-5551

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE