הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עברו 5 חודשים ועדיין אין מספיק מסכות וכפפות": בתי החולים בארה"ב שוב מדווחים על מחסורים בציוד
על רקע העלייה בתחלואת הקורונה המובילה לעומס בבתי החולים, ארגונים מקצועיים, חברי קונגרס ואנשי הממשל מביעים חשש. בכיר בכוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה אף טען כי הציוד ייגמר לחלוטין

בתחילת משבר הקורונה נרשם ברחבי ארצות הברית מחסור העצום בציוד להגנה אישית בבתי החולים, לרבות מסכות וכפפות. אומנם נרשם שיפור ניכר בנושא, אך כעת - כאשר מדינות רבות מדווחות על עלייה בתחלואת הקורונה, עובדי בתי החולים שוב מדווחים על מחסורים בציוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוף השבוע האחרון במיאמי (צילום: AP)

 

"עברו חמישה חודשים ועדיין יש מחסור בציוד כמו כיסויי נעליים, מסכות כירורגיות ומסכות N95", הסבירה דבורה ברגר, נשיאת איגוד האחים National Nurses United, "מחלקים לנו את הציוד, ואז אומרים לנו להשתמש בזה שוב ושוב".

כזכור, בשבועות הראשונים של המשבר, המחסור בציוד במוקדי הקורונה - לדוגמה, ניו יורק - גרם לכך שאחים ואחיות נאלצו לאלתר. חלקם אף הכינו חלוקים רפואיים בעזרת שקיות זבל גדולות. מחסור זה אף הביא למצב שלא מתקבל על הדעת: מדינות נאלצו להתחרות במדינות אחרות כדי להשיג ציוד, ולעיתים בית חולים נאלץ להתחרות בבית חולים אחר.

התחרות על הציוד גם פתחה את הדלת לאותם אנשים שניסו לנצל את המשבר כדי להרוויח, למשל ישראלי בשם ירון אורן-פינס, שעקץ את מדינת ניו יורק ביותר מ-70 מיליון דולר. באופן כללי, בתי החולים ורשויות הבריאות המקומיות טוענים שהם במצב יותר טוב מתחילת המשבר, אולם הדיווחים בשבוע האחרון דווקא מציירים תמונת מצב שונה לחלוטין.

 

אילוסטרציה (צילום: צבא ארה"ב)

 

השבוע שלח איגוד הרפואה האמריקאי (AMA) מכתב לסגן הנשיא פנס, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) וחברי קונגרס מובילים, בו הארגון הפציר לגבש אסטרטגיה לאומית לרכישת ציוד והפצתו בין המדינות - דבר שעשוי למנוע את התחרות בין בתי החולים או המדינות.

חברת הקונגרס קרוליין מלוני אף פרסמה בשבוע שעבר דו"ח שבו הצביעה על בעיות גדולות בשרשרת האספקה של חומרי הגלם. בדו"ח צוין כי אחת החברות הגדולות לציוד רפואי בארה"ב טענה כי לא תוכל לעמוד בכמויות שהממשל זקוק אליהן "באף מחיר".

כאשר משלבים את הדו"ח ביחד עם דבריו של תת-אדמירל ג'ון פולווצ'ק (האחראי על ציוד הקשור לקורונה בבית הלבן), שפנה לקונגרס בשבוע שעבר וטען כי ציוד ההגנה האישי צפוי להיגמר בתוך 30 יום ביותר מרבע ממדינות ארה"ב, ניתן להבין את החששות.

חשוב להזכיר כי FEMA אומנם חילקה מסכות וציוד נוסף למדינות (נכון ל-10 ביוני חולקו יותר מ-74 מיליון מסכות N95), אך הסוכנות מסרבת לציין באיזה מדינות קיימים מחסורים בציוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE