הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הקורונה לא נעלמה": לוס אנג'לס שוקלת לחדש את הנחיית 'הישארו בבית'
ראש העיר גרסטי הסביר כי העיר נמצאה כיום בדרגה השלישית מבין ארבע ב'מדד הקורונה', ומעבר לשלב הבא בהכרח יגרור מגבלות קשות, לרבות סגירת עסקים והדרישה מהתושבים להסתגר בבתים. לדבריו, השבועיים הקרובים קריטיים ביותר, ו"כדי למנוע את זה, כל אחד מאיתנו צריך להתגייס למען המטרה"

תושבי לוס אנג'לס עלולים שוב להידרש להישאר בבתים, וזאת על רקע העלייה בתחלואת הקורונה והעומס בבתי החולים, כך אמר אמש (רביעי) ראש העיר אריק גרסטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כבישי לוס אנג'לס שוב יתרוקנו? (צילום: Shutterstock)

 

דבריו של גרסטי נאמרו על רקע מסיבת העיתונאים שבמהלכה חשפה מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז, ד"ר ברברה פרר, את המצב העגום של בתי החולים. לדבריה, כמות המאושפזים זינקה מאז תחילת החודש, והממוצע התלת-יומי של מאושפזים עומד על למעלה מ-1,900 בני אדם. לשם השוואה, בחודשים האחרונים הממוצע היומי עמד על בין 1,350 ל-1,450 מאושפזים "בלבד".

"מתחילת יולי, יש לנו יותר מאושפזים בכל יום מאשר בשיא המשבר בחודשים מרץ ואפריל", אמרה ד"ר פרר והוסיפה כי נכון ליום שלישי היו 2,004 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, 26% מתוכם בטיפול נמרץ ו-17% מתוכם מחוברים למכונות הנשמה.

כאמור, הנתונים המדאיגים גורמים לראשי המחוז והעיר לשקול בחיוב להורות בשנית על מדיניות "הישארו בבית".

"מחלת COVID-19 לא נעלמה, ולמעשה המצב רק הפך לגרוע יותר. אנחנו יודעים הרבה יותר על הנגיף הזה מאשר בחודש מרץ, וזה אומר שאנחנו יכולים לפעול באופן נקודתי ולבלום את התפשטות הקורונה. כדי לוודא שלא נצטרך לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהורות על מגבלות כמו סגירת עסקים, כל אחד מאיתנו יצטרך להתגייס למען המטרה", הסביר ראש העיר גרסטי.

 

מדד הקורונה בלוס אנג'לס עומד על כתום, אך ראש העיר רמז על מעבר לאדום בתוך כשבועיים (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בשבוע שעבר השיקה עיריית לוס אנג'לס "מדד קורונה" - דרך יחסית פשוטה להבין את המגמות בעיר. כך למשל, כעת המדד נמצא על כתום, הדרגה השלישית מתוך ארבע, לפיה "הנגיף ממשיך להיות מועבר מאדם לאדם בקהילה, ועל כל התושבים לצאת מנקודת ההנחה שכולם סביבם הינם נשאים".

"אם הדברים לא יתשפרו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בדרגה הרביעית והחמורה ביותר בתוך שבוע או שבועיים", הסביר ראש העיר, "מעבר לדרגה זו ככל הנראה גם תגרור סגירת עסקים וחידוש הנחיית 'הישארו בבתים'. מצד שני, אם דברים ישתפרו אז נמצא את עצמנו בדרגה השנייה".

במקביל, אתמול נודע כי במחוז לוס אנג'לס הוחלט להציב קריטריונים חדשים עבור מי שמבקש לעבור בדיקת קורונה. אם בעבר, כמעט כל מי שביקש לעבור בדיקה קיבל את האישור לעשות זאת, הרי שכעת קיים עומס גדול (הן בתחנות הבדיקה והן במעבדות), ועל כן במחלקה לשירותי בריאות הוחלט לתת עדיפות לאנשים בעלי תסמינים, כאלה שעובדים במקומות המוגדרים כ"בעלי סיכון גבוה להידבקות" (למשל, עובד בסופרמרקט) וכמובן גם אנשים שבאו במגע עם נשאי קורונה מאומתים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE