הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיאמי: אזלו מרבית מיטות האשפוז בטיפול נמרץ, כשליש מהנבדקים ביממה האחרונה אובחנו כנשאים
התפוסה במיטות האשפוז ביחידות לטיפול נמרץ מתקרבת ל-92%, ובתי חולים רבים מתכוונים להסב לפחות חלק מהמיטות "הרגילות" כדי להתכונן לגל השני. "ממוריאל", רשת בתי החולים הגדולה במדינה, הודיעה על דחיית ניתוחים והליכים שאינם דחופים

נתוני הקורונה במחוז המאוכלס ביותר בפלורידה - מיאמי-דייד - ממשיכים לעורר דאגה בקרב ראשי רשות הבריאות, ובעדכון שנמסר הבוקר (חמישי) הוסבר כי שיעור ההדבקה היומי עומד כעת על 33.5%. דהיינו, אחד מכל שלושה תושבים שעובר בדיקה, מאובחן כנשא הנגיף. אם לא די בכך, תפוסת המיטות במחלקות לטיפול נמרץ השונות עלתה מעל 90%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכניסה לאחד מבתי החולים במיאמי, לפני כשבועיים (צילום: רויטרס)

 

עם קרוב לאלפיים חולים חדשים ביממה האחרונה, מניין הנשאים במחוז עומד על 55,961 מתחילת המשבר - כרבע מסך המקרים בפלורידה כולה. ראוי לציין כי שיעור ההדבקה מתחילת המשבר עומד על 14.4%, וזאת בהשוואה לנתון ביממה האחרונה (33.5%) ובשבועיים האחרונים (24.28%).

באופן טבעי, לאחר מספר שבועות שבהן תחלואת הקורונה זינקה, העומס מורגש כעת בבתי החולים. במחוז מיאמי-דייד מדווח כיום על תפוסה של 91.9% ממיטות בטיפול נמרץ. עם זאת, במיטות ה"רגילות" התפוסה עומדת על כ-48% בלבד, ובכוונת רשויות הבריאות במחוז להסב לפחות 450 מהן לטיפול נמרץ. בנוסף, המושל הודיע בראשית השבוע כי בכוונתו לשלוח כמאה אחים ואחיות כדי לעזור עם העומס בבתי החולים.

 

 

הדיווחים על העומס קיבלו תוקף נוסף הבוקר כאשר Memorial Healthcare System - אחת ממערכות בתי החולים הגדולה בפלורידה - התייחסה לפערים העצומים בתפוסת המיטות השונות: "הנתונים כפי שפורסמו ע"י מחלקת הבריאות של פלורידה משקפים תפוסה שגרתית בבתי החולים. אך אנחנו לא נמצאים בזמנים שגרתיים. הגל השני של מחלת ה-COVID-19 הוא גדול ותלול יותר מהראשון. אנחנו רואים כמויות כפולות של חולים לעומת השבועות הראשונים, דבר שגורר עומס אדיר בחדרי המיון ובטיפול נמרץ".

מעבר לכך, בממוריאל החליטו לדחות ניתוחים והליכים רפואיים שאינם דחופים, עד להודעה חדשה. על אף העומס, בבית החולים ביקשו להבהיר כי "כמערכת בריאות הציבור, מעולם לא סירבנו לקבל מטופל בשל היעדר מיטות אשפוז, ולא נעשה זאת גם בעתיד. אנו לא מצפים שיהיה צורך בכך על אף העלייה בתחלואה".

 

תחנת בדיקת קורונה במיאמי ביץ', בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

כזכור, בתחילת השבוע הודיע ראש מחוז מיאמי-דייד, קרלוס חימינז, כי הוחלט לסגור מחדש עסקים רבים, ביניהם מסעדות בעלות אזורי ישיבה סגורים, אולמות אירועים, חדרי כושר ועוד. בדומה לחודשים הראשונים של המגפה, לעסקים כגון מסעדות יתאפשר לפעול באמצעות משלוחים ואיסוף עצמי ע"י הלקוח.

בזמנו הסביר חימינז כי "אני לא רוצה שנחזור למצב שבו רק עסקים חיוניים פתוחים, והדרך היחידה לוודא שלא נצטרך לחזור לשם תהיה אם כולם יתייחסו לקורונה ברצינות. ואני מתכוון לכולם, בכל הדורות, ללא יוצאים מן הכלל".

עוד הסביר חימינז כי הוא מודאג מהמגמה שנרשמה בשבועות האחרונים, ובה יותר ויותר צעירים מאובחנים כנשאי נגיף הקורונה: "אנחנו ממשיכים לעקוב אחר העלייה במספר החולים בני 18 עד 34, עלייה שהתחילה באמצע חודש יוני. בשיחות עם מומחי בריאות הציבור של המחוז הבנו כי ישנם מספר גורמים לכך, ביניהם ההתקהלויות של צעירים ללא שמירה על ריחוק חברתי או חבישת מסכות", מסר ראש המחוז.

מעבר למגבלות החדשות שעליהן הודיע חימינז, יש לזכור כי בשבוע שעבר הוכרז עוצר לילי במחוז כולו, החל מהשעה 10:00 בלילה ועד השעה 6:00 בבוקר למחרת: ""העוצר נועד למנוע מאנשים לצאת לרחובות ולהסתובב בקבוצות, דבר שכבר הוכח כגורם שתורם להפצת הנגיף", טען חימינז כאשר חשף את המגבלה.

חשוב לזכור כי ישנם מקרים חריגים שבהם כן יתאפשר לצאת מהבית בשעות הללו: עובדי כוחות ההצלה ובתי החולים, שליחים (ועובדים בשירותי משלוחי מזון כמו 'אובר איטס') ועובדים חיוניים נוספים יוכלו לנסוע מביתם לעבודתם, ובחזרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE