הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"העין הישראלית בשמיים" ופעילות רב מערכתית בעומק האויב
רב שלומות לך איראן, מה שלומך, יקירנו בשאר? אלביט מערכות נישאת על אופק 16, מציבה את עילית הטכנולוגיה בעולם, עם מצלמת יופיטר המסוגלת לתת רזולוציית שטח מודיעינית מושלמת ברדיוס של 15 ק"מ בצילום אחד

בצל תקופת הקורונה, ישראל לא שוקטת על שמריה, במהלך השבוע החולף ישראל שיגרה בהצלחה את לווין הריגול שצפוי לעמוד בראש החנית המודיעינית של ישראל ברקיע בעיקר מול הזירה האיראנית. הלווין עוד נדבך חשוב בניתור ואיתור כל פעילות חשודה בעיקר באיראן, סוריה ויתכן גם לבנון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הלווין אופק 16 ששוגר בהצלחה השבוע באחד הימים בשעה 4 בבוקר שעון ישראל, מבסיסי חיל האוויר בפלמחים,  מכיל בתוכו את "מצלמת יופיטר" המהווה טכנולוגיית-על עוצמתית של ניתור פעילות מחקרית/ צבאית של האויב.
על גבי אופק 16 מותקנת המצלמה המובילה בעולם מדגם "יופיטר", מתוצרת אלביט מערכות  אלקטרואופטיקה שמשקלה  120 ק"ג בלבד. דגמים מוקדמים יותר של אלביט מערכות, הראו תוצאות מרשימות במהלך העשור שחלף, על גבי לוויני ריגול קודמים אופק 5  ואופק 7 וכן הלווינים האזרחיים ארוס וארוס B 
 

למצלמת חלל זו ביצועים משופרים בהשוואה למצלמות החלל הקיימות בלווינים, והיא מיועדת ליישומים צבאיים ואזרחיים. כושר ההפרדה של המצלמה מאפשר הבחנה בעצמים בגודל עד 50 ס"מ מגובה שיוט של 600 ק"מ מעל פני כדור הארץ . יכולת הצילום של יופיטר מכסה רדיוס של 15 קילומטר בצילום אחד, שבו כאמור ניתן לבחון פריטים גם בגודל מזערי של חצי מטר בלבד. אלביט מערכות ­–  היא מובילה עולמית בתחום מצלמות החלל, ומערכות הצילום שלה מהוות את ליבן של תוכניות חלל מרכזיות ויוקרתיות, ליישומים צבאיים, מסחריים ומדעיים. בכנס יוצגו מגוון פתרונות חלל מתקדמים מתוצרתה, ובכללם מצלמות חלל נוספות, חיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת לוויינית.


שלומי סודרי, מנהל מפעל חלל, התעשייה האווירית: "הלווין שוגר בהצלחה יתרה, והחל לשגר אותו תקינות בעודו חג בגובה המיועד מאות קילומטרים מעל פני כדור הארץ. בימים הקרובים יבוצעו בדיקות תקינות וכשירות מבצעית.

אמנון ההררי, ראש מנהלת החלל במפא"ת התעשייה האווירית, משרד הבטחון:  הייעוד העיקרי של הלווין כמו כל סד"כ הלווינים שלנו הוא להביא מודיעין מרכזי, זריז ומהיר לגבי כל איום בטווח המיידי והן בטווח הרחוק. 

לאחר השיגור המוצלח של הדגם החדיש ביותר של אלביט מערכות, יש כיום 9 מצלמות חלל, של 5 מדינות שונות בהן צרפת חלק הינן יעודיות לשוק האזרחי למשימות כגון הדמיית תשתיות וניטור מזהמים סביבתי. את הדגם המבצעי למשימות בטחוניות ישראל מן הסתם שומרת בעיקר לעצמה. תפעולה של יופיטר בדגם המבצעי האחרון אמורה לעבור בתקופה הקרובה לידי יחידה 9900 של אמ"ן, אשר שודרגה לאחרונה עם הקמת הרחפנים המבצעית ותתן יחד עם ה"עין הישראלית הגדולה בשמיים" תמונה רב-מימדית של הנעשה אצל האויב.
כמו כן, ע"פ דווחים זרים, מדינה מזרח תיכונית מסוימת במהלך השבוע החולף היתה אחראית למספר תקיפות יעדים צבאיים שונים  בסוריה כמו גם באירן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE