הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר האוצר מנושין: "אני רוצה שהסיבוב הבא של הצ'קים יצא עד סוף החודש"
האבטלה עדיין גבוהה, הבורסה בשמיים, והמגיפה עדיין באוויר. על רקע זה הממשל האמריקני בדרך לתכנית סיוע רביעית במסגרתה יחולקו צ'קים למאות מליוני אמריקנים - תאריך היעד?: ה-20 ביולי

שר האוצר סטיבן מנושין הגיב מוקדם יותר היום (חמישי) לידיעה אודותיה דיווחנו בהרחבה על כך שחבילת סיוע חדשה הכוללת צ'קים שיחולקו לאזרחי ארה"ב הנאנקים תחת גזירות הקורונה בדרך אלינו.

מנושין הודה כי הוא מקווה ש"עד סוף החודש הצ'ק הבא יחולק לאזרחי ארה"ב".

שר האוצר הנוהג להתראיין לערוץ החדשות הכלכלי המוביל בארה"ב, CNBC, מסר כי הממשל האמריקני דן בתכנית הסיוע הרביעית במספר ביחד עם חברי קונגרס המעורים בנושא.

"אנו תומכים בסיבוב נוסף של תשלומי אימפקט כלכליים", מסר שר האוצר יליד ניו יורק ממוצא יהודי לרשת הטלוויזיה, "אנו דנים בקרטיריונים ביחד עם הסנאט, היו לנו שיחות פרודקטיביות ביותר עם מנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל. הממשל יעבוד באופן דו-מפלגתי עם דמוקרטים ורפובליקנים גם כן על ההצעה העתידית".

על פי מנושין תאריך היעד לפרסום התכנית החדשה הינו ה-20 ביולי.

בשלב זה הוא מקווה להעביר את החקיקה עבור תכנית הסיוע שאמורה להגיע מספר חודשים לאחר חבילת הסיוע הגדולה על סך 2 טריליון דולרים שבמסגרתה קיבל כל אזרח אמריקני כ-1,200 דולרים - זאת בנוסף להטבות אבטלה מפליגות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כשנשאל על כך שהטבות האבטלה המוגדלות שהוענקו לאזרחי ארה"ב בחודש מרץ עתידות להיגמר בסוף החודש, מנושין הגיב באומרו כי הממשל האמריקני תומך בשינויים והתאמות אך לא בהכרח בהארכת ההטבות במתכונתן הנוכחית - עם זאת, יותר מכך הוא סירב לפרט מלבד לומר מלראיין כי "אתה יכול להניח כי לא מדובר ביותר מ-100 אחוזים משכרו של עובד רגיל".

במקביל, הבית הלבן ממשיך לתמוך בהארכת תכנית 'הגנת תלושי השכר', שמטרתה לסייע לעסקים קטנים להשאיר את הראש 'מעל המים' בימים קשים אלה.

הכלכלה האמריקנית לא ציפתה שהחזרה מהגל הראשון של המגיפה תהיה כה מטלטלת.

נתוני האבטלה השתפרו, והבית הלבן נהנה להציג ולהתהדר בכך, אך נכון לשליש הראשון של חודש יולי, כ-4 חודשים מאז ארה"ב 'נסגרה', מדינות רבות מדי (במיוחד בדרום, במערב ובצפון המזרחי) אוכפות תקנות על בתי עסק שעדיין אינם מתפקדים כתמול שלשום. 

וכך למרות שוול סטריט ממשיכה בנסיקה, רבים הם התוהים - האם הכלכלה האמריקנית יכולה להחזיק בעוצמתה המוכרת לאורך זמן במצב הנוכחי?

נכון לעתה גם האנליסטים החריפים ביותר מתקשים להעריך זאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE