הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל התשלומים הישירים המתגבש: הסכום שיחולק יעלה, כמות הזכאים תרד
הדמוקרטים בקונגרס ביקשו לעלות את הסכום שמשפחה מקבלת על כל ילד מ-500 דולר ל-1,200 דולר, אך הרפובליקנים התנגדו בטענה שמדובר בהוצאה גדולה מדי עבור הממשל. כעת נדמה כי הצדדים מצאו את הדרך להתפשר, ורק משפחות המרוויחות פחות מ-40 אלף דולר בשנה יהיו זכאיות לקבלת הסיוע הנוסף

חקיקת החירום הבאה לא צפוי לזכות לאישור המיוחל מצד שני בתי הקונגרס עד סוף החודש, לכל הפחות, אך כבר עתה מתבררים יותר ויותר פרטים על גל התשלומים לאזרחים ולתושבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צ'ק שנשלח במסגרת חקיקת החירום הראשונה, לפני שהוכנס למדפסה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, כבר בחודש מאי הציגו הדמוקרטים בבית הנבחרים את חקיקת החירום החמישית, שבין היתר כללה תשלום ישיר נוסף למשלמי המסים. אך בסנאט דחו את ההצעה על הסף, וכינו אותה "רשימת משאלות דמוקרטית".

עם זאת, נראה שגל התשלומים הנוסף זוכה לתמיכה רחבה מצד הממשל הפדרלי, לרבות שר האוצר סטיב מנושין וכמובן גם הנשיא טראמפ. חשוב להסביר כי הסיבה העיקרית להתנגדות מצד הרפובליקנים בסנאט היא העלות הגבוהה שכרוכה במהלך. אך כעת מסתמנת פשרה שתאפשר לרפובליקנים לאשר את החקיקה: להגביל את גל התשלומים לתושבים המרוויחים פחות מ-40 אלף דולר בשנה.

מדובר בשינוי משמעותי לעומת הגל הראשון, שכן לפי נתוני לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, 39.65% מאזרחי ארה"ב מרוויחים יותר מ-40 אלף דולר בשנה.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, במהלך גל התשלומים הראשון חולק סכום כולל של כ-269 מיליארד דולרים, ל-160 מיליון תושבים ואזרחים המתגוררים מחוץ למדינה.

חלוקת כספי הסיוע נקבעה לפי נתוני רשות המסים האמריקאית (IRS). עבור אלו שכבר מילאו את המסים לשנת 2019 (אלו שבמקור היו צריכים להיות מוגשים עד ה-15 באפריל 2020), ב-IRS התייחסו למצב המשפחתי וההכנסה של 2019. עבור המיליונים שטרם הספיקו לשלוח את תצהירי המס ל-IRS, רשות המסים פעלה לפי נתוני שנת 2018.

כאמור, המצב המשפחתי וההכנסה הם אלו שהכריעו בנוגע לגובה הפיצוי. מי שהגיש את תצהירי המס כיחיד ("Single") ושהרוויח פחות מ-75 אלף דולר היה זכאי לתשלום של 1,200 דולר. בני זוג שהגישו יחדיו את תצהירי המס ("Married filing jointly") שהרוויחו עד 150 אלף דולר היו זכאים לקבל 2,400 בכל מועד. בנוסף, יחידים ובני זוג היו זכאים ל-500 דולר נוספים על כל ילד (ככל הנראה "ילד" יוגדר כבן 17 ומתחת).

ככל שרמת ההכנסה עולה, כל יפתח גובה הפיצוי כאשר בעלי הכנסה העולה על 99 אלף דולר (יחיד) או 198 אלף דולר (בני זוג) לא יהיו זכאים לקבלת סיוע.

בחקיקה שאושרה ע"י הדמוקרטים (וזו שעליה הצדדים צפויים להגיע לפשרה) הייתה אמורה להביא לתשלום זהה עבור ההורים, אך במקום לחלק 500 דולר על כל ילד, משפחות היו אמורות לזכות בסכום נוסף בגובה 1,200 עבור כל ילד (עד 3 ילדים). דהיינו, משפחה עם חמש נפשות (זוג הורים ושלושה ילדים מתחת לגיל 18) הייתה אמורה 6,000 דולר (2,400 להורים ו-3,600 על שלושת הילדים).

 

ראש ראש: יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מק'קונל (צילום: AP)

 

כאמור, הפשרה המסתמנת תהיה רף ההכנסה של 40 אלף דולר בשנה. עם זאת, חשוב להסביר כי שאלות רבות נותרו פתוחות, והתשובות ככל הנראה יתקבלו רק במעמד האישור. כך למשל, לא ברור אם מדובר ב-40 אלף דולר גם לבנ זוג, או שמא יוחלט לפעול בדומה לגל הראשון ולהכפיל את הסכום עבור זוגות.

בנוסף, לא ברור אם החקיקה תכלול תשלום של 500 דולר, 1,200 דולר או משהו ביניהם, עבור כל ילד.

לכאן או לכאן, פגרת הקיץ של הסנאט תסתיים בעוד כעשרה ימים. מעבר לסוגיית הסיוע הישיר, בסנאט אף יצטרכו להחליט האם לאשר תקציב נוסף לתוספת השבועית לדמי אבטלה (600 דולר עבור כלל המגישים).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE