הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זוכים לתוספת של 600 דולר בדמי האבטלה? ההטבה עלולה להסתיים מוקדם מהצפוי
חקיקת החירום תקצבה את התוכנית עד ה-31 ביולי, שבמקרה נופל על השנה על יום שישי. היות שלא מעט מדינות, ביניהן קליפורניה וניו יורק, מתייחסות לשבוע רק כתקופה שמסתיימת בימי שבת או ראשון, מיליונים עלולים למצוא את עצמם ללא התוספת השבועית עוד לפני סוף החודש

הפתעה לא נעימה במיוחד צפויה ללפחות חלק מ-33 מיליון תושבים בארצות הברית אשר זוכים לקבל דמי אבטלה: התוספת השבועית המשמעותית של 600 דולרים תסתיים בסוף חודש יולי, ובחלק מהמדינות השינוי יורגש כבר שבוע קודם לכן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, לקראת סוף חודש מרץ אושרה בהצבעה חקיקת החירום הראשונה, שכללה תוספת של 600 דולרים מדי שבוע לכלל המובטלים שיגישו בקשה באמצעות לשכות האבטלה. הסיבה לכך היא הסכום המקסימקלי שאותו המדינות השונות מחלקות בתור דמי אבטלה (בקליפורניה, למשל, ניתן לקבל עד 450 דולר בכל שבוע באמצעות דמי אבטלה, או עד 167 דולר בשבוע במסגרת תוכנית "Pandemic Unemployment Assistance").

עם אישור החקיקה, תושב קליפורניה קיבל 1,050 דולר מדי שבוע - תוספת משמעותית וקריטית במשבר בריאותי וכלכלי כה חמור.

דמי אבטלה לעצמאים? מי זכאי לתוספת של 600 דולרים בשבוע? השאלות הנפוצות של הקהילה הישראלית

אז מה בדיוק הבעיה? ובכן, החקיקה הביאה לתקצוב הנוסף עד ה-31 ביולי, שבמקרה יוצא השנה ביום שישי. אך בלא מעט מדינות, לשכות האבטלה מאפשרות את העברת הכסף רק עבור שבועות המסתיימים בימי שבת או ראשון. דהיינו, התושבים המתגוררים במדינות הפועלות לפי נוהל זה, יקבלו את התוספת השבועית של 600 דולרים בפעם האחרונה בשבוע שיסתיים ביום שבת, ה-25 ביולי.

שתיים מהמדינות שבהן התוספת השבועית תוסר לפני ה-31 ביולי הן קליפורניה וניו יורק (ב-25 וב-26 ביולי, בהתאמה), שהן גם שתי המדינות ה"מובילות" במספר התביעות שהוגשו ללשכת האבטלה (כ-3 מיליון בקליפורניה, כ-1.8 מיליון בניו יורק).

 

מתוך אתר לשכת האבטלה של קליפורניה (EDD)

 

מתוך אתר לשכת האבטלה של ניו יורק

 

כלומר, לאחר תאריך זה, עדיין ניתן יהיה לקבל דמי אבטלה, אך רק בסכומים הרגילים. בניו יורק ניתן יהיה לקבל עד 504 דולר בשבוע, ואילו בקליפורניה הסכום ירד בחזרה למקסימום של 450 דולר, ו-167 דולר בשבוע עבור המובטלים הזוכים לסיוע באמצעות תוכנית "Pandemic Unemployment Assistance".

כלכלנים רבים הצביעו על התוספת השבועית של 600 דולרים כאחת הסיבות המרכזיות לכך ש"רק" כ-45 מיליון איש פנו ללשכות האבטלה השונות מתחילת המשבר.

עד לפני מספר שבועות, רבים בארה"ב העריכו כי חקיקת החירום הבאה תאושר ותאפשר את המשך חלוקת התוספת השבועית. בית הנבחרים כבר אישר את חקיקת החירום החמישית, שבין היתר כוללת תקצוב נוסף ללשכות האבטלה, הן כדי לשלם דמי אבטלה "רגילים" והן כדי לממן את התוספת.

אך על אף האישור המהיר בבית הנבחרים, בסנאט דחו את הצעת החוק על הסף, וטענו שמדובר ב"רשימת בקשות דמוקרטית" בלבד. ככל הנראה, בסנאט יתחילו לדון בנושא רק כאשר תסתיים פגרת הקיץ ב-17 ביולי, אך הסיכויים שחקיקה כלשהי תגובש, תאושר בהצבעה, תועבר לנשיא לאישור ותיושם בשטח בתוך ימים ספורים, קלושים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE