הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגיעים לביקור או מטיילים בארה"ב? אלו המדינות בהן תצטרכו לשהות בבידוד ואלה סוגי הוויזות שיתירו כניסתכם‎
מגבלות, נהלים והמלצות פורסמו ע"י מגוון רחב של רשויות, וקל ללכת לאיבוד בתוך כל המידע, שגם משתנה בתדירות גבוהה. כך למשל, בהוואי יוותרו על הבידוד של שבועיים אם תציגו בדיקת קורונה שלילית; השינויים הרבים גם מורגשים ברשויות ההגירה, שכן כניסת זרים ממדינות מסוימות אינה מתאפשרת

עם למעלה מ-3.2 מיליון נשאי קורונה ו-136 אלף בני אדם שמתו בעקבות ההידבקות בנגיף, אין כל ספק כי ארצות הברית הפכה למוקד הקורונה העולמי.

בשבועות האחרונים, מרבית המדינות מנסות לפתוח את המשק שלהן מחדש - חלקן עשו זאת בהצלחה אדירה (למשל, ניו יורק) וחלקן עשו זאת בצורה פחות מוצלחת (למשל, פלורידה וקליפורניה).

קל ללכת לאיבוד בים של הנחיות, המלצות וכדומה מצד מגוון רחב של רשויות - סוכנויות פדרליות, הנשיא, מושלים, ראשי ערים ומחוזות. ולכן ננסה לעשות סדר ולענות על השאלות הבוערות: מי יכול להיכנס לארצות הברית? האם הוא ידרש לשהות בבידוד? ולאן ניתן לטייל אם אתם כבר גרים בארצות הברית?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מי יכול להיכנס לארצות הברית?

באופן עקרוני, במשרד החוץ גיבשו רשימה של מדינות, וכל אזרח זר ששהה פיזית במדינות אלה במהלך 14 הימים שלפני ניסיון הכניסה לארה"ב, לא יוכלו להיכנס למדינה.

מדינות אלה הן: ברזיל, בריטניה (לא כולל טריטוריות בריטיות שאינן באירופה), אירלנד, איראן, סין (לא כולל את הונג קונג ומקאו) ו-26 מדינות אמנת שנגן (אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, איטליה, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, הולנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שבדיה ושוויץ).

חשוב להסביר כי האיסור אינו חל על אזרחים אמריקאים או בעלי מעמד של תושב קבע ("גרין קארד"). בנוסף, ראוי להבהיר כי גם טיסת קונקשן דרך מדינה אירופאית תיחשב כ"שהות פיזית" במדינה, ועל כן המגבלות יחולו.

כידוע, בעלי דרכון אירופאי מקבלים אשרת כניסה לארה"ב ל-90 יום, אולם בשל המגבלות שעדיין תקפות, היא איננה קבילה.

כלומר, המשמעות היא שישראלי המחזיק בדרכון אירופאי, אך לא בוויזה לארה"ב, לא יוכל להיכנס לארה"ב. לעומת זאת, ישראלי המחזיק בוויזה כן יכול להיכנס.

מטבע הדברים, המצב הנוכחי יצר בלבול בקרב האוכלוסייה הישראלית, לשני הכיוונים. לדוגמה, ישראלים רבים בעלי ויזת תיירים חוששים שמא לא יתירו את כניסתם לארה"ב. בעניין זה, נדגיש שוב, ישראל אינה כלולה ברשימת המדינות שעל אזרחיהן נאסר בכניסה לארה"ב. לכן, אין מניעה מתייר ישראלי לבוא ולבקר ברחבי ארה"ב. עם זאת, הנהלים החוקים שונים בכמעט כל מדינות ארה"ב (ראו פרטים בהמשך).

ולמרות זאת, חשוב לציין כי כמו בעידן טרום הקורונה, לפקיד ההגירה יש את הזכות למנוע את הכניסה, לפי שיקוליו המקצועיים. 

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

מי נדרש לשהות בבידוד עם כניסתו לארצות הברית?

מי שמחזיק באזרחות אמריקאית או גרין קארד, ובכל זאת יכול להיכנס לארצות הברית, ידרש לשהות בבידוד במשך 14 ימים - ללא קשר למדינת המוצא שלהם: "נגיף הקורונה ממשיך לעבור מאדם לאדם ברחבי העולם. כל מי שטס בטיסה בינלאומית צריך להישאר בבית ולעקוב אחר מצבו", אמרו במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

עוד הוסבר כי "יתכן שתעברו בדיקה רפואית עם כניסתכם לארצות הברית. ללא קשר, הישארו בבית במשך 14 ימים - אין ללכת לעבודה או בית ספר. עקבו אחר מצב הבריאות שלכם, מדדו חום פעמיים בכל יום ושמרו על ריחוק חברתי מאחרים. אין לחזור למקום העבודה או לצאת מהבית עד שתעבור תקופה של שבועיים ללא הופעת תסמינים".

באופן מעט תמוה, במסמכי ה-CDC לא פורסמה המלצה לפיה יש לעבור בדיקת קורונה בתום תקופת הבידוד.

 

שלט בניו ג'רזי המורה לפנות ל"מוקד הקורונה" (צילום: AP)

 

חובת בידוד ואיסורי נסיעה בתוך מדינות ארצות הברית

סוגיות הבידוד ואיסורי הכניסה אינן רק הבעיה של רשויות ההגירה או הממשל הפדרלי, שכן מדינות אמריקאיות מסוימות מעכבות, ולעיתים אף מונעות, כניסה של תושבים ממדינות אמריקאיות אחרות.

תופעה זו מורגשת בצורה המשמעותית ביותר בשתי המדינות המרוחקות בארצות הברית: הוואי ואלסקה.

מושל הוואי, דייוויד איגה, חתם בתחילת המשבר על צו מנהלי המורה לכלל הנכנסים למדינתו - תושבים ומבקרים, אמריקאים וזרים - לשהות בבידוד ביתי במשך שבועיים. תיירים רבים הגיעו למקום על אף ההנחיה, וניסו לצאת מהחדרים, ורבים מהם נעצרו על כך. בחודש מאי דיווחנו על תושב לוס אנג'לס אשר נעצר זמן קצר לפני טיסתו חזרה לקליפורניה, וזאת לאחר שהעלה פוסטים לרשתות החברתיות שבהם הוא מטייל ברחבי הוואי, לרבות בחוף.

 

סגירת כבישים בהוואי (צילום: Shutterstock)

 

לפני כשבועיים הודיע המושל איגה כי החל מה-1 באוגוסט, תושבים אמריקאים יוכלו להיכנס להוואי מבלי הצורך לשהות בבידוד, אך רק במידה שהם יציגו תוצאה שלילית של בדיקה קורונה. חשוב לציין כי על הנוחת במדינה להיערך בהתאם ולקבוע בדיקה מראש, ולא יבוצעו בדיקות ע"י רשויות הבריאות בהוואי. בנוסף, חשוב להדגיש כי רק בדיקות PCR ("תגובת שרשרת של פולימראז" - שיטה מעבדתית) יתקבלו במדינה.

מצב כמעט זהה נרשם באלסקה, רק שבמדינה הצפונית ביותר בארה"ב כבר ביטלו את חובת הבידוד במידה שהנכנס למדינה מוכיח כי אינו נשא באמצעות בדיקת PCR.

 

שלט שהוצב בנמה"ת לה גוארדיה, המסביר על הדרישה לשהות בבידוד (צילום: Shutterstock)

 

מדינות ה"טריי-סטייט" - ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט - הודיעו בסוף חודש יוני שתגובש רשימה של מדינות אמריקאיות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, ותושבים ממדינות אלה שיגיעו לטריי-סטייט יידרשו לשהות בבידוד במשך 14 יום. 

רשימה זו מתעדכנת מדי שבוע, אך נכון להיום ישנן 17 מדינות שתושביהן נדרשים לשהות בבידוד: אריזונה, קליפורניה, דלאוור, פלורידה, ג'ורג'יה, איווה, איידהו, קנזס, לואיזיאנה, מיסיסיפי, צפון קרוליינה, נבאדה, אוקלהומה, דרום קרוליינה, טנסי, טקסס ויוטה.

ובכיוון ההפוך, גם תושבי מדינות הטריי-סטייט יידרשו לשהות בבידוד למשך 14 ימים, עם כניסתם לפלורידה. הפרות בידוד בפלורידה עלולות לגרור קנס כספי של עד 500 דולר, ומאסר בפועל של עד 60 יום.

ברמת המדינה, אילינוי בחרה שלא לחייב את הנכנסים לשהות בבידוד. עם זאת, העיר הגדולה במדינה - שיקגו - כן הורתה על בידוד של שבועיים עבור מי שמגיע מאלבמה, אריזונה, ארקנסו, קליפורניה, ג'ורג'יה, פלורידה, איידהו, לואיזיאנה, מיסיסיפי, נבאדה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, טנסי, טקסס ויוטה. בדומה לפלורידה, עיריית שיקגו מאיימת לקנוס את התושבים ב-500 דולר (על כל יום שהבידוד מופר), עד 7,000 דולר.

לעומת זאת, במסצ'וסטס בחרו בגישה שונה, ובמקום לפרסם רשימת מדינות שהנכנסים מהן נדרשים לשהות בבידוד, הרשויות בה קבעו כי כולם נדרשים בבידוד של שבועיים מלבד התושבים במדינות הסמוכות: רוד איילנד, קונטיקט, ורמונט, ניו המפשיר, מיין, ניו יורק וניו ג'רזי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE