הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון דרשה מעובדיה למחוק את אפליקציית TIK TOK ממכשריהם האישיים
לאחר מספר שעות פירסמה הודעה מעוררת תהיות, "המייל נשלח בטעות". מעל 80 מיליון אמריקאים הורידו אותה לטלפונים שלהם, אבל הדיון לגבי בטיחותה עובר רשמית מהתחום התיאורטי של נבחרי ציבור וראשי סוכניות ביון אל התחום המעשי בשטח. האם חברות נוספו יצטרפו לענקית המשלוחים בדרישה דומה? לאחר שמדינת הודו החליטה להסיר את היישום, וממשלת אוסטרליה בוחנת את הנושא, גם בארה"ב מתחיל דיון מעשי. האם הציבור האמריקאי יחל בגל של מחיקות של היישומון התמים למראה ראשוני?

עידכון: לאחר שראיות ממשיכות להצטבק, כולל ראיון עם מזכיר המדינה שהתייחס במהלך השבוע לנשוא אפלקיציית טיק טוק אישית, ודברים בהיקף רחב יותר של ראש האף.בי.איי ביחס למוטיבציה של הממשל הסיני שלמעשה מצוי בסוג של מלחמה קרה עם ארה"ב, חברת אמזון פירסמה במהלך יום שישי בבוקר, לכל עובדיה דרישה להסיר את היישומון הסיני הנ"ל, לאחר הצטברות ראיות של סיכון לבטחון המידע שלהם. מספר שעות אח"כ, החברה חזרה בה בנימוק תמוה משהו,"המייל לעובדים נשלח בטעות, בינתיים אין שינוי", הודעה שיתכן מרמזת על ויכוח פנימי בתוך ההנהלה, או/ו לחצים מאחורי הקלעים על ההנהלה מצד גורמים מתוך מחנה פוליטי מסוים החוששים שהודעות מסוג זה עשויה לחזק את המחנה הפוליטי השני. 

האפליקציה המובילה בעולם במספר ההורדות (לאחר ווטסאפ),  עם היקף של למעלה 2 מילארד הורדות בהם בין 80 ל 90 מיליון אמריקאים שהורידו אותה, נתפסת כאיום מוחשי ומיידי על בטחון המידע האישי והמקצועי של אזרחים בהם עובדי חברות שונות.   חברת אמזון, ענקית האחסון והמשלוחים הדיגיטליים הגדולה בעולם, העבירה לכל עובדיה דרישה למחיקת אפליקציית טיק-טוק עקב חשד לשאיבת פרטי מידע אישים ומקצועיים של מוריד האפלקיציה. 

 
המייל של אמזון לעובדיה

"בגלל סיכוני אבטחה, אפליקציית TikTok אינה מורשית עוד במכשירים ניידים הגישה לדוא"ל של אמזון", כתבה החברה בהודעת דואר אלקטרוני שהעבירה לעובדים ביום שישי ה-11 ליולי בבוקר . "אם יש לך TikTok במכשיר שלך, עליך להסיר אותה עד ה -10 ביולי כדי לשמור על גישה לנייד לדוא"ל של אמזון", היתה לשון הההודעה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




מסבירות לחשד גובר

יישום TikTok נתפס לאחרונה כשהוא ניגש לנתוני לוח הלוח של המשתמש כשהוא פועל ברקע, ובכך עלול לחשוף סיסמאות או נתונים רגישים אחרים. ההתנהגות נחשפה בגלל פיצ'ר חדש ב- iOS 14 ולא ברור כמה זמן היא הייתה קיימת באפליקציה. חברת TikTok הסירה מאז את הפיצ'ר, אך הפחדת הפרטיות הדגישה את חששות הפרטיות הוותיקים מהאפליקציה, הנמצאת בבעלות Bytedance, סין.

 

מוקדם יותר השבוע אמר מזכיר המדינה, מייק פומפאו, כי הממשל האמריקאי "בוחן לעומק" את סוגיית טיק-טוק. כשנשאל האם הוא ממליץ להמנע מהורדתה? ענה ברמיזה עבה: "רק מי שמאוד רוצה לסכן את כל פרטיו האישיים, הייתי מציע לו להמשיך להשתמש בה" לתזכורת מדינת הודו, שבה יושב הנתח הגדול של משתמשי הישומון חסמה אותו כבר בשנה שעברה, ומדינות אחרות כמו אוסטרליה בוחנות זאת גם כן. בנוסף, גם כן במהלך השבוע, ראש האף.בי.איי אמר בראיון שמאחורי הקלעים סין למעשה פתחה כבר במלחמה קרה נגד ארה"ב, שבאים לידי ביטוי בתיקי, חשד לריגול סיני שנפתחים על בסיס כמעט יומי.

טיקטוק (TikTok), בגרסה הסינית בשם Douyin (בסינית  פירושה המילולי: קול רוטט) היא אפליקציית iOS ו־Android הנשלטת בידי סין, ומאופיינת ביצירת קטעי וידאו קצרים ושיתופם. היישום מאפשר למשתמשים ליצור קטעי וידאו קצרים של מוזיקה בלולאה (חזרות) של 3-60 שניות שעברה "השבחה" לאחר שמיזגה לתוכה את אפליקציית "מיוזקלי".  האפליקציה שבבעלות חברת  ByteDance הושקה בשם Douyin בסין ב 2016והוצגה לשוק בחו"ל בשם TikTok שנה לאחר מכן. בשנת 2018, היישום זכה לפופולריות והפך לאפליקציה המורדת ביותר בארצות הברית.
 
לתזכורת, המשטר הסיני, ע"פ חוקים שקבע יכול להשתמש בכל מידע שמצוי אצל חברות סיניות בכל זמן נתון, ולמרות הכחשות החברה, מקרי עבר מוכחים, התערבות בוטה של המשטר הקומוניסטי הדיקטטורי בחברות עסקיות סיניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE