הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב שוברת שיאי תחלואה: יותר מ-77 אלף נשאים אובחנו ביממה האחרונה
על אף שמחצית מהמקרים נרשמו בשלוש מדינות, 44 מתוך 50 דיווחו על עלייה בתחלואה בשבוע החולף. ממוצע הנדבקים בתקופה זו עומד על כ-65 אלף מדי יום, עלייה של כ-22% לעומת השבוע הקודם

ברחבי ארצות הברית אובחנו אתמול (חמישי) 77,255 נשאי נגיף הקורונה - כמות ששברה את השיא הקודם ביותר מ-10 אלף, כך על פי נתוני התחלואה שפורסמו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

השיא הקודם - 67,791 - נקבע רק ביום שישי האחרון, ולמעשה, במהלך השבוע האחרון ממוצע הנדבקים היומי עומד על יותר מ-65,400 - עלייה של 22% לעומת שבוע שעבר.

44 מתוך 50 מדינות ארצות הברית, כמו גם וושינגטון די. סי., דיווחו על עלייה של לפחות 5% במספר נשאי הנגיף שאובחנו ב-7 הימים האחרונים, וזאת בהשוואה לשבוע הקודם. עם זאת, ראוי להדגיש כי שלוש מדינות בלבד - קליפורניה, טקסס ופלורידה - מהוות כמחצית מסך הנשאים החדשים שאותרו (קרוב ל-39 אלף).

כפי שכבר למדנו מהמשבר הזה, התפרצות הנגיף מורגשת בשלבים: קודם כל היא באה לידי ביטוי בכמות המאובחנים, בהמשך היא מורגשת בעומס בבתי החולים, ולאחר מכן גם במקרי המוות. וכך בדיוק קורה גם עתה.

לפחות 32 מדינות מדווחות על עלייה במספר המאושפזים, הן בטיפול נמרץ והן במחלקות האשפוז הרגילות, במהלך השבוע האחרון. שתי מדינות - טקסס ואריזונה - אפילו הזמינו משאיות קירור שיוצבו מחוץ לבתי החולים, וזאת כדי שניתן יהיה לפנות מיטות של קורבנות הקורונה.

 

ד"ר פאוצ'י מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות (צילום: Getty Images)

 

כזכור, לקראת סוף חודש יוני, ד"ר אנתוני פאוצ'י - מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, ומי שהפך בחודשים האחרונים לשם מוכר בכל בית בארצות הברית - הזהיר כי המדינה לא נמצאת בדרך הנכונה. בזמנו, מדי יום אובחנו כ-40 אלף נשאים חדשים, ובמהלך שימוע בסנאט פאוצ'י אמר ש"אם לא נשנה כיוון, לא אופתע אם נגיע ל-100 אלף חולי קורונה חדשים בכל יום. מה שברור זה שאנחנו לא נמצאים במצב של שליטה מלאה על ההתפרצות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE